Announcement

Collapse
No announcement yet.

diskution på bmw sidan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fyr
    Blir nog fel på alla bilar, förr eller senare!
    mycket av felen sitter nog mellan ratten och förarsätet och fördommar av andra märken, med ordenklig service och sköttsel så kommer man nog ganska långt.
    Håller med om det. Fiat är det ju "OK" att racka ner på i alla lägen, medans en BMW alltid är värdens bästa bil... Oavsett hur många månader den har fått spendera på verkstaden.

Tur att man står över sånt.

Comment

Det är tragiskt hur de kan jämföra så skilda bilar. De ligger inte ens i samma prisklass. De får hålla på med sin sandlåde diskussion typ " min pappa har bättre bil än din pappa". Huvudsaken är väl att alla är nöjda med sin bil. Jag tycker om många bilar men har inte råd att ha dem. Bara för det så klagar jag inte på andra märken. Hade BMW förut men hade inte råd pga bensinpriser, försäkring osv. Ångrar inte mitt byte till Bravo, en liten kul bil som är billig att köra och äga. Viva Italia!

Comment

Signaturen 325snart skriver:

mm prescis så jag täker + att jag tycker att det är intressant att lära sig nya saker om bilar spesciellt BMW eftersom jag alltid gillat BMW våran familj har en BMW och jag ska följa mönstret
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

Comment

låter lite som förr i tiden. "alla män i min släkt har varit smedjor, då ska jag oxå bli det..."
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

Comment

Originally posted by TurboNimitz
            låter lite som förr i tiden. "alla män i min släkt har varit smedjor, då ska jag oxå bli det..."
            killen verkar inte ha så mycket koll på saken aldrig att han kan hänga med coupe med en 325 som han planerar att köpa samt bara hans språk och stavning gör honom ännu mera seriös.

Det roliga är att BMW folket där på forumet verkar bli riktigt skraja så fort någon annan bil sticket ut, Fiat verkar göra de extra skraja. Vi som äger och har kört coupen vet vad bilen går för de behöver inte läxa upp oss med det är roligt att se deras miner när de blir frånåkta - PRICELESS!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

"Alla i min släkt har varit smedjor". Det får mig att tänka på en lokal pojk som skulle bli "dumpis" (dumper) när han blev stor. Alltså inte köra dumpis utan vara dumpis...
              Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
              Fiat Marea Weekend 1,6 -97

Comment

Verkar vara riktiga nördar på BMW forumet. Nu vet vi i alla fall att en del guests är lurkers från BMW.

Ha en go sommar alla Fiat fans Knäpp några BMW på näsan vid rödljusen.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

why?

tycker det verkar som att grabben gillar formen på polarens coupé, och vill ha bekräftat från sin "grupp" vad han ska tycka... =D

Jag gillar BMW som produkt, men har mycket svårt se mig som målgrupp. De dunkar ut bekräftande reklam (med syfte att bekräfta köparens rätta val snarare än att locka nya kunder) i sån mängd att jag nästan tror på det!
                  Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                  Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                  Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                  http://fiatpanda.wordpress.com/

Comment

Jag har kört en del i två olika BMW bilar, som jag lånade av kompisar när jag själv var utan bil. Först en E36 320i från början av 90-talet, vilket var en trevlig och rätt bensinsnål bil. Sen lånade ajg en 330Ci tror jag den hette för nån månad sedan. Himla skoj bil med lite mer kräm i, men jag är lite tveksam till om den verkligen drar en Coupe turbo. Gjorde dock inga jämförelser, så jag låter det vara osagt.

Panda 169

Comment

Jag äger o har ägt många bmw:s....

Det är inget fel på bmw, härlig känsla i motor o växellåda som få bilar kommer i närheten av...

Att det e sen två olika bilar behöver man inte två hjärnor för att lista ut, på gott o ont...

Det krävs minst en 328 (e36)för att ens hänga med 16vt i orginalutförande, o för att köra ifrån en coupe så krävs det betydligt dyrare bmw, oftas med v8, eller med ett M i förnamnet.

men detta gäller rakt fram...
                      glöm inte att bmw (speciellt ) 3serien har en Otroligt fin balans i chassit...
                      På en bana o med en duktig förare vid ratten så drar en 330 coupen....

Men tänk på priset, haha.....
                      Sen kan man med små enkla medel trimma coupen till en riktig dräpare, men det vet bmw:s ägarna om....
                      enbart m5 (e39) o m3 minst 321hk har dragit mig , så alla andra får se sig slagna...

Comment

min gamla

betta fick lite uppmärksamhet där såg jag.

Kul att det finns folk som har lite koll på läget iallafall. (lexcom).

Att jämföra bilar funkr inte, jag vill gärna ha en fin bmw. Men jag har inte råd med dom modellerna som jag tycker är något att ha.
                        Fiat coupe är ett bra alternativ.
                        före detta coupe trimmare
                        pimpig cadilacc deville
                        Sv1000s C-Ö

Comment

Fan vilka tragiska stackare. Blir förbannad när jag läser sådana idiotiska och totalt hjärndöda kommentarer. Öhhh Fiat e skit för min polare har sagt de nån gång för hans farsa har sagt de å han kör bmw å innan hade han en volvo 740glt som var sänkt med tonade rutor..

Himla fjortisattityd och allmänt låg nivå på autopower. Tänk om vi skulle snacka skit om alla andra märken å bara prisa Fiat, herregud......å de här snacket om kvalitet, de är väl isf bmw som inte gör nåt annat än rasar.

Senast för 2 timmar sedan var jag och träffade en polare och hans kompis som är totalt bmw-insnöade (skulle se polarns nyinköpta 5serien) och båda två blev helt förstummade av prestandan på min 20vt efter åktur, polarns kompis kunde inte hitta ord . Jag körde polarns bmw med med en rak 6a på 3.5liter, den var tyvärr inte ens i samma liga. Och när vi körde från stillastående...går bara inte jämföra. Han sa nyss på msn att han kanske ska byta bilen, till nåt snabbare
                          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

Comment

Stort flin
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Det beror på vilka glasögon man bär för stunden.

Hade jag köpt en skoda så hade man blivit "idiotförklarad"
                              fast det finns många glada skoda ägare.

Men jag håller med min Tyske Chef som menar att Fiat är roligare bil än BMW

Han har BMW på firman men Fiat privat
                              Ska ta upp diskussionen vid nästa tillfälle !
                              Blir alltid livat då !
                              Fiat for FUN

Comment

Tyker det vart kul när nån la in om felanmälningarna för då försvann fiat i diskutionen =)

Va som en av mina polare köpte en 528 -87 som hade typ gått 16000mil han körde den i 2 veckor sen gick 2:ans avgasventil sönder... och han snacka med folk på ett bmw forum(vet ej vilket) men det var tydligen ett vanligt fel på dom motererna att just 2:ans avgasventil går sönder..

En annan polare har en bmw m3 -92 ståndes för den har strul att den går på alla cylindrar och BMW verkstäderna som han har lämnat i den till hittar inte nått fel...

en annan polare trode det kunde va databoxen men fick till svar att en databox går aldrig sönder på en bmw.. sa verkstaden

Så vist är inte bmw lika bra som dom säger..

Fiat är inte bäst heller men det är ingen som säger det heller =)
                                Fiat Croma 16v -95 (såld)
                                Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                                Ford Mustang cab -71

Comment

Working...
                                X