Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tack Tack åter Tack!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tack Tack åter Tack!!!

    Jag ville bara ge credits to all the kunniga människor som vet vad de snackar om (Mille Grazie), (RESPECT).

    Jag är själv italienare men ackurat ej så kunnig,(men, men, man kan ju som tur köra riktigt bra och fort).

    En annan sak jag undrar och det är följande??

    1).Jag har ojämn tomgång som jag stör mig på nå fruktansvärt

    samt att vid häftiga krokiga körningar (kurvor) så dör motorn och man är tvungen att peta i typ 2`an, det är typ som att motorn inte får soppa,??

    har en bränsleregulator och med den så kan man pilla lite men till ingen nytta....

    2). har 2 mätare i mitten utav konsollen, nå olje tryck bla bla,
    den ena är i grader (Celsius) och den andra i bar(0-8) vad ska dessa stå vid tomgång????
    NOI SIAMO QUELLI

  • #2
    undrar också var det är för bil?

    Fråga 1. Dör den när det är full tank också?

    fråga 2. Olje trycket på min lancia är typ 3bar när man kör och lägre på tongång nu kommer jag inte i håg men det är rätt lågt.. den andra skulle jag tippa på är olje temperatur
    Last edited by Kn@sen; 17 July 2006, 11:44.
    Fiat Croma 16v -95 (såld)
    Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
    Ford Mustang cab -71

    Comment


    • #3
      I hans profil står det Fiat uno Turbo.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Uno T ska ha 4 bar vid normal körning/belastning.
        I bilkö och vid tomgångskörning med varm motor 2 bar.
        Om oljetrycket är mycket under 2 bar bör man göra något fort.
        Oljetempen är normalt ca 60-80. Termostaten till oljekylaren öppnar vid 86 grader. Vid hårdkörning / mycket varmt väder akn oljetempen stiga en bra bit över 100 grader.

        UNO T har ett förfilter i metall precis före bensinpumpen som i handboken benämns "Pressure damper". Om man har korrosion i tanken sätter den igen med rostflagor - det har naturligtvis drabbat mig. Jag torkade den och skakade ur ett helt berg med rostflagor/pulver. Det är en orginal Boschpryl men filtret brukar vara så korroderat att man inte kan läsa nummret och utan det är Bosch inte särskilt hjälpsamma.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          filtret före bränsle pumpen!!

          min uno turbo hade ett litet filter före pumpen alltså mellan tanken och pumpen ! det var igensatt med flagor så jag hissade upp den bak och skruvade bort slangen så allt skit rann ur dit med nytt filter och ........ så bra det blev !
          F:finns I:ingen A:annan T:turbo

          saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

          punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

          131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

          Comment


          • #6
            Samma skit !!! Going MAD!!!

            Filtret innan soppa pumpen vart sitter den??? UTe eller i Tanken??

            Sen ville bara tillägga en sak " Ett Stort Tack till Alla som kommer med tips och råd ni är ju för cari. Tack"""

            För att sen gå vidare me problemos=

            Fyllt soppa to the max samt Atp (motorrengöringen i tanken)= same Merda igen , bilen kan hålla sig i skick i bland på ca 1000rpm, gasar kör lite-
            rött igen ,(Dessa JÄ.... RÖDLYSEN)sammma sak 700 - 1200 varv, upp,ner,upp,ner Fan va less man blir, har sån jävla lust att bara ta en slägga--

            e ma porco juda porco, blir arg Nu bara jag skriver om det.(Sorry, nerverna börjar leka pingpong)

            Kan det inte vara Insugs packningen???

            Soppafiltret??

            Please Help Mvh Marco Antonio


            Ps TACK till SNABLA , En RIKTIG SJUST NY KOMPIS I BORÅS GRAZIE, (Kommer bilder snart på FISSSSS LISSSSA pychh) ds
            NOI SIAMO QUELLI

            Comment


            • #7
              Framför tanken sitter en plastränna. I plastrännan sitter förfilteret och bensinpumpen. Du får böja den framåt och köra spärrskaft med förlängare 13 mm hylsa och lossa den inre bulten.
              Den yttre kommer du lätt åt och är 17 mm. Båda bultarna håller tanken så du bör ha pallat upp bensintanken med lyften innan du skruvar bort bensinpumpshållaren (plastrännan).
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment

              Working...
              X