Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tipo 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tipo 16v

    Tjena Här..

    kollat runt lite.. men behöver svar på en fråga.

    16v versionen av Tipo, kom den till Svedala med endast 5 dörrar eller som 3 dörr version oxå? (som jag vill ha)

    Samt om man kollar på en Tysk sida så står det att den har 139 hästar, men jag tror att den har 148 här i Sverige.
    Vilket e sant?

    Hittade en 16v tillsalu men missade den, en 92:a som gått endast 9500 mil och som dom ville ha 9 tusen pix för..

    men den som väntar på ngt gott...

    ska ju ev ha 2 bus bilar i familjen..

    väntar på att köpa hem en Ritmo Abarth 130 tc från en kille i Holland, 5500 mil, en 85:a (vattnas i munnen redan)

  • #2
    Har för mig att Tipo 16V kom i två effekutföranden, att 3d varianten var lite klenare än 5d. Men inget jag är stensäker på, finns andra här som kan sånt bättre.

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Stämmer, den nya 3 dörrarsvarianten har 139.

      Edit: 3 dörrars mk2 såldes ej i Sverige.
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        Tack Jim

        Hoppas man kan få rätsida på det. och de som jag kollat på www.mobile.de har varit 3 dörrars med 139 hästar.

        En annan fråga dock, varför?

        Comment


        • #5
          Gissningsvis emissioner och/eller körbarhet.
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            Ante,

            vad är det för skillnad när du säger MK1 & MK2?

            fanns båda i Sverige?

            Comment


            • #7
              Mk1 femdörrars.
              Mk2 tredörrars + lite andra uppdateringar, bla ny grill.

              Mk2 finns ej i Sverige.
              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

              Comment


              • #8
                så med andra ord, 3 dörrars varianten fanns inte i Sverige?

                sorry om jag verkar lite ¨tjock¨ *asgarv*

                Comment


                • #10
                  japp.. har sett den... men:

                  Bilen är besiktigad 060809 med 2r.
                  * Vänster spindelled glapp
                  * hc,co och lambda värdena är fel. Troligtvis får bilen för mycket bensin, enligt värdena.

                  var inne på Fiat och tänkte bara kolla vad det ev skulle kolla vad som kostnaderna var för att fixa det.. speciellt hc,co värdena.

                  Killen sa att det kunde vara allt från bränsleinsprut till databox
                  och då insåg jag att pengarna flög iväg..

                  killen sa oxå: Varför fixar killen inte grejerna och sedan säljer bilen? För kostsamt???

                  men men, blocket e ju fullt av konstiga annonser..

                  Comment


                  • #11
                    Originally posted by granfinale
                    så med andra ord, 3 dörrars varianten fanns inte i Sverige?

                    sorry om jag verkar lite ¨tjock¨ *asgarv*
                    Ja just det, det är korrekt uppfattat. Den tredörrade varianten såldes inte ny i Sverige, därmed har det importerats något ex ;-)
                    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                    Comment


                    • #12
                      Originally posted by granfinale
                      japp.. har sett den... men:

                      Bilen är besiktigad 060809 med 2r.
                      * Vänster spindelled glapp
                      * hc,co och lambda värdena är fel. Troligtvis får bilen för mycket bensin, enligt värdena.

                      var inne på Fiat och tänkte bara kolla vad det ev skulle kolla vad som kostnaderna var för att fixa det.. speciellt hc,co värdena.

                      Killen sa att det kunde vara allt från bränsleinsprut till databox
                      och då insåg jag att pengarna flög iväg..

                      killen sa oxå: Varför fixar killen inte grejerna och sedan säljer bilen? För kostsamt???

                      men men, blocket e ju fullt av konstiga annonser..
                      glöm inte "en sportig bil med en 16 V Delta Integral motor."
                      hmm dom är med turbo har han byt =)
                      Fiat Croma 16v -95 (såld)
                      Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                      Ford Mustang cab -71

                      Comment


                      • #13
                        Originally posted by Kn@sen
                        glöm inte "en sportig bil med en 16 V Delta Integral motor."
                        hmm dom är med turbo har han byt =)
                        vad gör man inte för att sälja ett ras....
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #14
                          Var och kikade på den bilen. Vilket skit. Visst helt ok i kaross och inredning. Men motorn. Sönder skruvad imho. Sussade gott i ventilerna och motorn gick ruggigt dåligt samt lambda 0.86 och CO? på 999 HC 999 så inget för mej


                          //PP
                          Porsche 996 C2 -00
                          Volvo V60 D3 -12

                          Comment


                          • #15
                            ras eller vad man skulle kalla det..

                            uppenbart så kunde han inte fixa det eller hade råd, och då tror han att han kan sälja den till ngn stackare som inte vet bättre..

                            det är ju inte den enda på blocket... SUCK!

                            vad tror folk igentligen.

                            tack för att du tittade på den och kan uppdatera oss hur den var

                            Comment

                            Working...
                            X