Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon Fiat som slår detta? =P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ferrari,Lamborhini,Porcse o sådana "entusiast-bilar" kan ja förstå det där med garage o grejer, men förstår inte anda människor som köper en bil bara för att titta på den
    Bilar är ju ändå till för att köras.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #17
      jo ägaren körde den men då han inte hade tid längre så stod den i garaget sista året...
      With great power comes the bitches
      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

      Comment


      • #18
        När jag kollade på den första gången hade den 1156mil på mätarn (L)... egentligen inte alls min prisklass men den var i absolut toppskick som om den precis rullat ut ut pininfarina-fabriken, och den ljuvliga doften..mmmm snacka om såld
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #19
          Min hade rullat 5800mil när jag köpte den och idag står mätaren på 6800mil. Så blir det med bilar som körs endast på sommaren och vårdas väl. Min är javligt fin i lacken och mest därför jag föll för den

          EDIT: En coupe skall köras och inte stå håller jag med om. Synd om den får rulla i vinter och agera snöplog dock.
          Last edited by 84jr0; 21 September 2006, 16:18.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Jo, det är sant det där med vintern. Men seriöst, majoriteten av bilarna rullar året runt, då snackar vi om bilar från 300k till 500k!
            Vad är då så speciellt med en 10 år gammal Coupe. Inget illa menat, men tanken är ju riktig.

            Bilar ska köras, liksom åldras, likväl som vi människor hehe.
            Sen får man väl göra det man anser kan och vill för att förebygga och förbättra villkoren för körningen, ex. vintertid.

            Ett bilköp är ändå i 90% av fallen en "dålig affär", som man brukar säga, sämre finns inte. Ny som gammal, i synnerhet fabriksny. Så köra o tuta!
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment


            • #21
              Det där är ju från person till person. En av de större anledningarna att jag sålde min coupe var att jag knappt använde den, fanns inget tillfälle eftersom jag inte körde om den skulle parkeras på öppen plats typ. Sambon blev galen de fåtalet gånger jag körde till stan och parkerade. 5minuter klarade jag, sedan fick de nästan binda fast mig för att jag inte skulle springa till bilen och kolla att ingen repat den eller så (gick av och an i affärerna vid ingången med nervös blick och undrade om hon inte var färdig snart). Så även om bilen i sig inte kostar jättemycket kan man... hmmm.... vara förtjust i den så man inte vill köra så mycket. För min del handlade det inte om hur mycket bilen kostar i inköp. Däremot blev det för dyrt att äga den i längden, 2 bilar, 2 helförsäkringar, 2 garage och en lön..... funkade tyvärr inte.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Joksi
                Jo, det är sant det där med vintern. Men seriöst, majoriteten av bilarna rullar året runt, då snackar vi om bilar från 300k till 500k!
                Vad är då så speciellt med en 10 år gammal Coupe. Inget illa menat, men tanken är ju riktig.

                Bilar ska köras, liksom åldras, likväl som vi människor hehe.
                Sen får man väl göra det man anser kan och vill för att förebygga och förbättra villkoren för körningen, ex. vintertid.

                Ett bilköp är ändå i 90% av fallen en "dålig affär", som man brukar säga, sämre finns inte. Ny som gammal, i synnerhet fabriksny. Så köra o tuta!
                En bil är en bil men coupen är inte som alla andra bilar som jag har ägt. Jag är kräsen människa och det var jag när jag handlade coupen, kunde inte köpa allt, minsta lilla och jag störde mig på det. Så om jag skulle köra coupen på vintern, åka runt och känna och höra hur det skrapar i underredet samt alla stenskott som den får på sig skulle jag inte må bra. Se på min Stilo, jag stör mig på den efter varje vinter, allt från stenskott till flygrost och ny framruta. Sen har jag annan bil att köra på vintern så varför köra coupen? Dessutom kostar det att köra coupen året om. Jag betalar 14000kr per halvår för coupen. Då räknar jag med försäkring, soppa och garage och för att köra sönder coupen på vintern för denna summa pengar är inte värt. Jag lägger hellre de pengar på ordentlig service och nya däck och kanske fälgar.

                Det finns lite av varje varför jag väljer att inte köra den på vintern. Sen vill jag behålla den ett tag oxå, några år till i alla fall. De som kör 500k bilar året om behåller inte de mer än 3 år och då är det skit samma för en ny ska köpas ändå.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #23
                  Ja förstår, helt okej skriver Almir
                  Alla har ju rätt till syn syn och åsikter om saker o ting.

                  Visst stör man sig på div otur med skavanker som kan uppkomma efter vinterhalvåret, men det gäller väl i princip alla som kör. Att de me dyrare bilar bara brukar byta upp sig stämmer bra det också, så de har väl sin inverkan kanske. DEt är olika.

                  Och dessutom,har du en annan, "mindre viktig", bil i dina ögon att framföra på vintern så är det ju ytterligare ett plus naturligtvis. Ja hade bara tyckt de va tråkigt o inte kunna köra Coupen på ett halvår hehe...
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #24
                    hmm min står på 365000 beror nog på att vi har använt våran punto i 10 år den har åkt från italien till sverige + en massa resor från morsans jobb å tebax.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Sweeman
                      hmm min står på 365000 beror nog på att vi har använt våran punto i 10 år den har åkt från italien till sverige + en massa resor från morsans jobb å tebax.
                      Du är helt klart med på "Vägmätartoppen", plats #2
                      Fortsätt ett tag till och du är etta!
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #26
                        310 000 km! Skal se om jeg kan få tatt et bilde i løpet av dagen. Er det plass til nordmenn på vägmätartoppen?
                        Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                        Comment


                        • #27
                          Ja

                          Inte är den här sidan mycket att gå efter, den har gått för länge
                          Attached Files
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment

                          Working...
                          X