Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilförsäkringar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilförsäkringar

    Jävla ALLIANSEN!

    HAr ni hört senaste nytt?
    Bilförsäkringarna ska visst bli dyrare med i snitt 200 kr per månad, alltså trafikförsäkringen.... fy fan.
    Som om det inte var nog som det är, för vissa yngre (målgrupp: vi med coupér bla.) kommer det kunna bli långt fler hundralappar i månaden

    Betalar 7500 på farsan nu för helförsäkring, skulle inte förvåna mig om det snart hamnar på en ca 10-12 papp eller nåt.....

    Tack för det alla som röstade på dem!
    Last edited by Joksi; 21 September 2006, 12:13.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Jo men de ska ju sänka skatten också.....jävla alliansen!!!!
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Jo jo...vad va de snack om, ca 1000kr per månad, men i själva verket kanske 500...med tanke på höjda a-kassa avgifter o liknande...blää

      Blir det 500kr mer i försäkring per månad, fast 500 kr mer i lön pga skattesänkning, så visst, men de vill man ju se.
      Vad är då egentligen poängen med skattesänkningen om det höjs på annat håll, det är ju bara snack som folket som röstat på dem blivit lurade med! = +/- 0
      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

      Mvh
      Joksi

      ¤ Garaget.org

      ¤ Joksi.net

      Comment


      • #4
        Svenska staten har ju som mål att utrota oss bilister med höga skatter på bensin och försäkringar som kan mätta hela afrika.
        En sänkt skatt på inkomsterna kommer slå hårt mot bilister och gynna dom som inte har bil så helt plus minus noll e de inte. Se det som att om du inte har bil under vinterhalvåret (avställd) och får 500 extra per månad så går du ju plus. 6mån x 500kr = 3000..nästan en FMIC

        De gäller att se tillfällen och lösningar i sådana här tider
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Jovisst, ja förstår det. Hur går man i plus, även om bilskatten bara blir hälften så blir ju försäkringskostnaden den samma om den är avställd eller ej.

          Men det är just det, de e långt mindre andel av befolkningen som kommer ha nytta av denna regerings ekonomipolitik. De mer så att säga välbärgade blir vinnarna...

          Sant, men de flesta bilister behöver ha bil lika mkt på vintern som på sommaren, sett ut värderperspektiv så kanske tom mer!
          Last edited by Joksi; 21 September 2006, 12:43.
          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

          Mvh
          Joksi

          ¤ Garaget.org

          ¤ Joksi.net

          Comment


          • #6
            Joksi, missade nog det där, men du betalar ingen försäkring om bilen är avställd (eller jo, men bara en liten del kallad garageförsäkring).
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Vänta och se, snackas mycket bland politiker. Så länge jag har ett jobb så har jag råd med coupen och med sossarnas politik skulle man nästan sitta arbetslös snart!

              MVH
              Almir som röstat på Moderaterna
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Originally posted by TurboNimitz
                Svenska staten har ju som mål att utrota oss bilister med höga skatter på bensin och försäkringar som kan mätta hela afrika.
                För att försöka ge lite perspektiv på priser på försäkringar, skatter och avgifter på bilar...
                När jag precis fått mitt körkort, vid 20 års ålder, köpte jag en Toyota Corolla GT-i -89 och skaffade påkrävd trafikförsäkring á nästan 4500 om året. För ett tag sedan skaffade jag mig en Renault 19 1,7 -91 och betalar ca. 300 i månaden för trafikförsäkring. Detta är svenska bilar med svensk försäkring.
                Ringde till ett försäkringsbolag här i Danmark och hörde mig för om motsvarande försäkring (kallad ansvar) som liksom i Sverige är ett krav för att få framföra bilen på väg mer eller mindre.
                Bilen jag bad om försäkring på var en Fiat Uno 0,9 från andra hälften av 80-talet. För denna trafikförsäkring ville de ha 12,000 om året, danska kronor.
                I Sverige är det inga större problem att hitta en Coupe under 100,000SEK, hittar du en för under 100,000DKK här nere så var beredd på att det är en papperskopia. Eller en breddad Punto.....
                Skatten är nästan densamma som i Sverige... Per avi i alla fall, den kommer två gånger om året nämligen.
                Självklart är detta ingen tröst, men det finns betydligt mer bil-ovänliga länder i världen än Sverige.
                Håll er borta från Danmark!

                Panda 169

                Comment


                • #9
                  Danmark är kända för att döda bilister ja! Jag ser gärna att Sveriga inför försäkringsmetoder som Finland, dvs alla får högsta bonusklassen åldern spelar ingen roll. Börjar man krocka och göra försäkringbedrägerier så straffas man, dvs du går ner i bonusklasser. Så de som krockar och har för sig betalar mer och vi som sköter oss får bra pris.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Precis och avskaffa könsdiskrimineringen. Statistik är inte allt när det gäller körbeteende. Jag har tex aldrig åkt med en tjej som kör bra bil. 99.9% av fallen så är dom mer nervösa och har svårare att fatta beslut i skarpa situationer. Visst kör dom långsamare men det är inte farten som dödar...
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jim
                      För att försöka ge lite perspektiv på priser på försäkringar, skatter och avgifter på bilar...
                      När jag precis fått mitt körkort, vid 20 års ålder, köpte jag en Toyota Corolla GT-i -89 och skaffade påkrävd trafikförsäkring á nästan 4500 om året. För ett tag sedan skaffade jag mig en Renault 19 1,7 -91 och betalar ca. 300 i månaden för trafikförsäkring. Detta är svenska bilar med svensk försäkring.
                      Ringde till ett försäkringsbolag här i Danmark och hörde mig för om motsvarande försäkring (kallad ansvar) som liksom i Sverige är ett krav för att få framföra bilen på väg mer eller mindre.
                      Bilen jag bad om försäkring på var en Fiat Uno 0,9 från andra hälften av 80-talet. För denna trafikförsäkring ville de ha 12,000 om året, danska kronor.
                      I Sverige är det inga större problem att hitta en Coupe under 100,000SEK, hittar du en för under 100,000DKK här nere så var beredd på att det är en papperskopia. Eller en breddad Punto.....
                      Skatten är nästan densamma som i Sverige... Per avi i alla fall, den kommer två gånger om året nämligen.
                      Självklart är detta ingen tröst, men det finns betydligt mer bil-ovänliga länder i världen än Sverige.
                      Håll er borta från Danmark!

                      Jo,men så simpelt är det ändå inte. Det är känt att mycket är allmänt dyrare i *Danmark, men för vem? För svenskarna i första hand. Danskarna själva med sina högre löner resonerar väl nog annorlunda, oftast antar ja att det jämnar ut sig länderna emellan beroende på lönnerna.

                      Ja känner tex. många från Malmötrakten som jobbar ex. som simpla butiksbiträden osv. och tjänar bra mkt mer för att dem pendlar till Köpenhamn och jobbar, än vad de hade gjort här.
                      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                      Mvh
                      Joksi

                      ¤ Garaget.org

                      ¤ Joksi.net

                      Comment


                      • #12
                        Mja, danskarna gnäller rätt mkt på deras höga bilavgifter. Lönerna är visserligen högre än i Sverige, generellt sett, men inte tillräckligt för att kompensera för 180%'s avgift som kommer när man köper en bil.
                        Finns väl en anledning till att de flesta bilar här nere är i storlek Punto eller MINDRE.

                        Panda 169

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Freddan72
                          Jo men de ska ju sänka skatten också.....jävla alliansen!!!!
                          Tyvärr kommer det inte räcka för mig.

                          Ta tillexempel Alfan och Lancian. Dom kostar 168Kr i månaden vardera.
                          Lägger man på den nya premien som sägs hamna nån stans mellan 200-500 högre så blir försäkringen 220% - 400%dyrare. Är det rimmligt?
                          För mig med 3 bilar betyder det en årskostnad 7.200Kr - 18.000 Kr mer. Någon sån skattesänkning kommer aldrig att ske.

                          Jag tvingas därmed lägga av med min hobby och får väll lunka ut på en av dom 100 golfbanorna i stockholm som byggts...

                          Varför kan man inte få en regering utan miljöpartiet och moderaterna? Demokrati?
                          Last edited by TobbeC; 22 September 2006, 11:55.
                          Porsche Boxster S 2002

                          Comment


                          • #14
                            Men din 127:a är ju skattefri
                            Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                            Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                            Comment

                            Working...
                            X