Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som provat denna mätare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Någon som provat denna mätare?

    Hittade detta på Blocket, säljs utav Creatix.se

    Saxat från annonsen:

    Mäter Hästkrafter, Tid på 0-100km/h, 0-201m, 0-402m, g-krafter osv osv.. Denna kan allt - till och med shiftlight och varvräknare!

    Otroligt nog är det enda du behöver är att ansluta ciggpluggen.

    G-tech är kända för sina precisa mätningar med hjälp av g-krafterna.

    Dina körningar kan du med en enkel knapptrykning visa som grafer vlika du sedan kan spara i minnet. Nackdelen med den gamla sortens g-tech var att man aldrig kunde bevisa sin påstådda 0-100tid för kompisarna då den inte gick att spara - här finns plats för 300sekunder racing eller upp till 30 sparade körningar.

    Klicka på länken för mer info och bilder! I vårt övriga breda sortiment av bilstyling och tuning finner du kompletterande styling produkter som racekat sportfilter dumpventil m3 speglar apexi autometer mätare mm.


    Pris: 2590kr
    ------------------------

    Någon som provat liknande produkter och kan säga vad de tycker?
    Tycker det låter lite konstigt att kunna få fram varvräknare och shiftlight genom att koppla den till cigguttaget..
    Vad tycker ni?
    Är det värt o prova ens eller är det en löjlig pryl som bara är onödigt att investera i?

    Kolla här så ser ni mer:http://www.creatix.se/Shop/Index.php?ArtId=GT002SS

  • #2
    Nu vet jag inte vad den heter...

    Men har testat en som funkar likadant..

    Och dom dom ska stämma rätt bra faktiskt..
    finns dom som kört på strippen och fått liknade tider som den g-tecken.

    Och man får massa roliga staplar =)
    Fiat Croma 16v -95 (såld)
    Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
    Ford Mustang cab -71

    Comment


    • #3
      Vet inte hur det är med de nya G-techarna men de gamla visade väl bara 0-60mph och var inte så exakta.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Originally posted by 84jr0
        Vet inte hur det är med de nya G-techarna men de gamla visade väl bara 0-60mph och var inte så exakta.
        Dom nya får man både och.. i programet till den jag testade gick det att se 0-60mph och 0-100kmh.

        0-60mph är väl typ 0-96kmh å då stämmer det inte så bra =)
        Fiat Croma 16v -95 (såld)
        Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
        Ford Mustang cab -71

        Comment


        • #5
          Om den klarar av allt som den lovar verkar det ju lovande. Borde enkelt kunna användas till mappning på vägen tex.

          Men jag måste säga att jag är skeptisk till tillförlitligheten på siffrorna... Felmarginalen måste rimligen vara stor, och dessutom beroende av yttre omständigheter. Det är väl mycket upp till användaren hur pass exakta siffrorna och graferna blir, antar jag.

          Comment

          Working...
          X