Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låna fiathjul...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Låna fiathjul...

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon vänlig fiatsjäl i Göteborg som har möjlighet att låna ut 4 fälgar med däck som passar till Fiat Coupen (4*98 et35) under 1-3 månaders tid?

    Anledningen till att jag frågar är att jag ska reklamera mina sommardäck och måste därför ta loss hjulen, men bilen är avställd och behöver andra hjul under tiden.

    Så har du några hjul du inte behöver under denna tiden så hör jättegärna av dig på nummer: 0736-220642 eller släng iväg ett pm direkt till mig här på forumet.


    Mvh Tomas Johansson
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

  • #2
    Jag är snäll.
    Du kan låna mina vintersulor.
    Standard Plus-fälgar med friktionsvinterdäck på.
    Min bil står ju oxå avställd denna vinter nämligen...

    /alex
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

    Comment


    • #3
      Hade du bott i Stockholm hade vi kunnat lösa det oxå...

      Förresten vad är det som är fel på dina däck?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Alx du är min hjälte! ......Du har pm!


        84an: Tack, kort och gott låter dom som ett propellerplan i 50kmh å över. Det blir värre å värre ju fortare man kör, man blir galen!!!
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #5
          Originally posted by smOOth
          Alx du är min hjälte! ......Du har pm!


          84an: Tack, kort och gott låter dom som ett propellerplan i 50kmh å över. Det blir värre å värre ju fortare man kör, man blir galen!!!
          Vad har du för däck? Är det generellt på dessa däck eller är dina måndags ex?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Ber om ursäkt för en lite korkad fråga, men du har inte bara satt däcken på fel håll? Har själv sett folk missa rotationsriktning och gissar att det kan låta om dem då.
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by novisen
              Ber om ursäkt för en lite korkad fråga, men du har inte bara satt däcken på fel håll? Har själv sett folk missa rotationsriktning och gissar att det kan låta om dem då.
              Nej då, grejen är att det är assymetriskt mönster dvs 4 likadana däck så det går inte sätta dom fel

              84an: Jag har Yokohama Parada spec II 225/35 18, måndagsex, ja vem vet, skiten ska av å ja vill ha pengarna tillbaka. Jag ska förbi min däckmontör å få felet bekräftat men rent spontant per telefon sa han att de ev. kunde vara så att det behövs göras en framvagnsinställning....får se nu i helgen.

              Det stod på alla recensioner av däcken innan jag köpte dom att väldigt många var missnöjda med ljudnivån på däcken! Är det de jag upplever nu är det ju ett skämt! Det är ju helt katastrofalt! jaja, to be continued!..
              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

              Comment


              • #8
                Originally posted by smOOth
                Nej då, grejen är att det är assymetriskt mönster dvs 4 likadana däck så det går inte sätta dom fel

                84an: Jag har Yokohama Parada spec II 225/35 18, måndagsex, ja vem vet, skiten ska av å ja vill ha pengarna tillbaka. Jag ska förbi min däckmontör å få felet bekräftat men rent spontant per telefon sa han att de ev. kunde vara så att det behövs göras en framvagnsinställning....får se nu i helgen.

                Det stod på alla recensioner av däcken innan jag köpte dom att väldigt många var missnöjda med ljudnivån på däcken! Är det de jag upplever nu är det ju ett skämt! Det är ju helt katastrofalt! jaja, to be continued!..
                Håll oss lite uppdaterade
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Var precis förbi min däckmontör som ganska snabbt kunde konstatera att det troligtvis berodde på snedslitning. Så tills denna säsongen rådde han mej att göra en 4-hjulsinställning för att vara på säkra sidan. Han såg direkt att framdäcken var snedslitna. Så jag slängde framdäcken (3mm kvar..) och kommer sälja av bakdäcken billigt och satsa på ett par pirelli som jag kommer få för bra pris.

                  Med andra ord, det kommer inte bli en reklamation trots allt.......

                  Ni som har sänkt era bilar, överväg iaf en framvagnsinställning. Då behöver ni inte oroa er för felslitning, oljud som inte ska finnas plus att ni då även utnyttjar det maximala greppet däcket har!

                  //smodiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
                  Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                  Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by smOOth

                    Ni som har sänkt era bilar, överväg iaf en framvagnsinställning. Då behöver ni inte oroa er för felslitning, oljud som inte ska finnas plus att ni då även utnyttjar det maximala greppet däcket har!
                    För framvagninställning i Göteborgsområdet rekommenderas:
                    Pekkas Framvagnsservice
                    S. Hildedalsg. 5, 417 05 GÖTEBORG Tfn 031-51 81 89
                    Billigt, under 500 pix om jag minns rätt.
                    Coupé 20VT LE -99 Svart
                    Camaro V8 1LE -14 Röd
                    Huracan V10 610-4 -14 Grå
                    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                    Comment


                    • #11
                      Smooth, menar du att du sänkte bilen UTAN att ställa framvagnen..?

                      Pekka brukar ta 300kr för Toe-in, som det handlar om här.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Per, ja det stämmer det rådde nämligen delade meningar om det behövdes eller inte...

                        Alx: Tack för tipset! Han får ställa in alla 4 hjulen.
                        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                        Comment


                        • #13
                          föresten per, toe-in? Trodde bara det handlade om camber-vinkeln?
                          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by smOOth
                            Per, ja det stämmer det rådde nämligen delade meningar om det behövdes eller inte...
                            Vem har lurat i dig det?
                            Ja, nu vet du ju. Fått lära dig "the hard way". Synd.
                            Pekka har bara framvagninställning... Därav företagsnamnet.
                            Coupé 20VT LE -99 Svart
                            Camaro V8 1LE -14 Röd
                            Huracan V10 610-4 -14 Grå
                            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                            Comment


                            • #15
                              Gör en 4-hjulsmätning, annars kommer du bara att undra hur det står där bak också, plus att jag hört att man måste mäta bak för att kunna ställa fram. Jag vet i alla fall varför min bil beter sig som om man har 0.5kg tryck i bakhjulen med nya däck på (fast jag vet inte om jag är gladare för det om jag tänker efter) :-D

                              Edit: Det är som att köra bana varje dag. Lika spännande varje gång man skall köra om eller ta en kurva över 50km/h. Inte alla som är så lyckligt lottade, en del har en väldigt trist biltillvaro mellan bandagarna :-D


                              edit igen: Överdriver lite.
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X