Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpråd Marea Weekend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Köpråd Marea Weekend

Nej, jag väntar inte barn. Men jag har en tjejkompis vars Åpel Astra rullat iväg på egen hand och självdestruerat sig. Tråkigt tycker hon men bilen var helförsäkrad så det var ju ett bra sätt att slippa den kan man tycka. Hon behöver en billig kombi som ska rymma två hundar. Jag kommer direkt att tänka på Marea, men jag bilen måste ju hålla ihop efter köpet också, annars är det jag som får bära hundhuvudet. Är det nån som har någon erfarenhet av Mareas kvalitet och vad bör man titta efter? Prisklassen är 20-30 kkr.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

Min marea 98:a köpte jag för typ ett halvår sedan. Den har nu gått 13600 mil. Köpte den för 19 000:-. Är hittills helnöjd förutom småsaker som ej är motor relaterat typ torkarna återgår ej själv. Baklucke handtaget kärvar tydligen vanligt på marean. Annars en toppenbil för billig peng!

Comment

Har oxå en Marea -98 som gått 12000 mil.
      bakluckan är verkligen värdelös, handtaget fastnar.
      halvdassiga el-hissar
      halvdassiga centrallås
      Men! Motorn är helt suverän går hur fint som helst, bara serva normalt. sköna stolar etc etc...
      Mycket bil för pengarna om man kan stå ut med småfel.
      /Prowler
      20VT-97 | Minhembio

Comment

Framvagnsbussningar kan föra oväsen .
        Bromsskivor bak ( dom med mindre motorer har trummor mycket bättre)
        Bakre handtag ( enkel lösning är att borra två små hål vid lagringen så man kan smörja den då och då)
        C-lås brukar det vara problem om man har fjärr .
        El-hissar brukar det inte vara några större problem .

Comment

Working...
        X