Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lackera motorrum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lackera motorrum

    Nu när det blir motorbyte så tänkte jag lacka motorrummet. Någon som har förslag på ett vettigt sätt att göra detta? Kan man penselmåla med vettigt resultat eller krävs sprutning? Endel man ser lackar mottorummen svarta, vad är vitsen med det (om inte bilen är svart).

  • #2
    Svart kan väl vara snyggt om man vill ästta färgade silikonslangar o lackade motorkåpor, fina luftfilter o dyl.. då ser man dom mer... bara en tanke...
    Vart tog min nacken vägen!?

    Comment


    • #3
      Snyggt med mattsvart i motorrummet samt att det ser mindre skitigt ut.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Jag är en vän av vitt, men bara om man orkar hålla efter det. Vilket jag själv inte klarar, men snyggt är det!
        Annars är jag böjd att hålla med föregående talare, svart/matt svart är kanon det också.

        Panda 169

        Comment


        • #5
          mattsvart är lättare att bätra om det blir en repa.

          en granne till mig åkte rally för några år sedan dom var ett gäng i motorklubben som alla målade bilarna mattsvarta övriga grannar ringde polisen för att han enl: dom hade åkt fram och tillbaka ett tiotal gånger på samma kväll dom åkte alla saab 2tackt.

          Comment

          Working...
          X