Announcement

Collapse
No announcement yet.

har hittat drömbilen [rapport]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • har hittat drömbilen [rapport]

    ...döm mig inte, jag har udda smak! :P
    http://www.blocket.se/vi/10681647.htm?ca=11_s

    Det visade sig att den tidigare bott i tyskland och polen, och hade flyttat med en flicka upp till norra dalarna.
    "-det är ju princip granngårds" tänkte jag och släpade under mildare protester med mig flickvännen...

    Det tog ett tag att hitta byn där den stod, och det var visst nästan 15 mil enkel resa, men det var värt varenda mil!
    Ett minimalt rostsläpp på förardörren och några parkeringsbulor kunde jag hitta, annars var pandan i riktigt bra skick utvändigt. Endast en backspegel känns rätt på en panda.
    Canvastaket verkade tätt men något sprucket vid ett veck och alla lister hela och fina. Inredningen outslitlig och torr... Men förarstolens ryggstöd hade svaga spärrar och halkade på sniskan.

    Motorn på sedvaligt FIRE-vis efter några snabba varv med elvispstartmotorn. Kändes igen från Y10:an jag hade för ett halvår sedan Den här hade MPI... har ingen erfarenhet av systemet men funderade inte mer över det.
    Provtur gav inga andra svagheter än svaga synkningar på 3:ans växel. Styrning, bromsar, drivknutar och växellåda höll tyst och kändes harmoniskt. Allt elektoniskt fungerade, dvs intervalltorkaren, fläkten och bakrutetorkaren...
    Flickvännen i sätet brevid sade att hon gillade surfstilen...anade jag att även hon (som är inbiten surfare)började smälta?!

    Återstod bara att fälla igen taket och försöka hitta tillbaks till säljaren.
    Jag bjöd 6500 och han tog det direkt...
    Jag var inte riktigt beredd på det, har en ovana att sälja in bilar jag vill köpa hos försäljare med prutlines som "det finns ju bara 3 såna här i sverige" och "jag har letat efter något sånt här i evigheter"
    Nu ska hon dränkas in i rostskydd. Själv spricker jag av lycka
    Attached Files
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

  • #2
    Gratulerar Nya fälgar och en rejäl omgång i tvätten så kanske hon ser ny ut.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      riktigt tuff!
      grattis!

      Comment


      • #4
        ja fälgar.. vet inte om rena, vita/svarta/plåtfärgade plåtfälgar eller alufälgar ger mest surfkänsla?
        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
        http://fiatpanda.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          Grattis Jesper!!
          Nyaste (gamla) Pandan i landet antagligen?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X