Announcement

Collapse
No announcement yet.

Möjligt +260 km/h????????????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Möjligt +260 km/h????????????

hej,

ja har nu testat vad min 16 v turbo går för. Jag är chockad o lär nog inte göra om det men ivarjefall, förra veckan blev ja omkörd av en BMW 750 av nyare modell med V8 motor & en Passat Syncro V6. Ja kunde inte låta bli, kl var runt 21 snåret o jag låg på E6:an mellan Helsingborg och Malmö. Jag hänger på bilarna o gasar sakta mer och mer ... till sist kom ja om båda bilarna ... min mätare visade 250 km/h ... BMW försökte komma om men låg rätt snällt bakom när ja tryckte ännu mer ... min mätare slutar på 260 ... mätaren dippade lite där ... i Malmö när ja ska parkera bilen så kommer BMW upp jämsides o rutan åker ner i denna bastanta bil.... han frågar direkt vilket märke på bilen det är ja kör .. o ja svara Fiat ... han blev rätt lång i ansiktet ... nåja ... vi prata lite o han frågade hur fort ja körde ... ja sa att min mätare slutade på 260 så ja vet inte riktigt men ja sa att den går säkert inte så fort som den visar ... varpå han säger att hans bil är stoppad vid 260 o han kunde inte komma om mig för min försvann .... eh ... har ja verkligen kört så fort ? ? ? Ja kommer aldrig göra om det för det var hemskt men samtidigt ballt ... men man blir ju efterklok ... ja vill ju ha min coupe i många år ... så ja tror ja låter bli sådant i fortsättningen ... men vafan .. .går dom verkligen så fort som +260 ??????????

Någon annan som kan svara ? Vad jag vet så är den inte chippad eller på ngt sätt ändrad i motorn för högre effekt .... de var ju ett äldre par som ägt den sedan den var ny ... hmmmmm .....

Rolle .....
    Coupé 16v Turbo -96
    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

Jag har oxå kört 260+ med min Coupé 2,0 16V Turbo!

Och sedan jag trimmat den så når den 260 i ett nafs!

Har försökt med flera 20V Turbo och dom verkar stana av vid 255km/h på mätaren trots 6-växlar...

Hur som helst så verkar det som om 16V Turbon trots mindre efekt når extrema hastigheter!
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

0736-996 993

Comment

hm ja mätar fart så har man varit där

har legat 270+ på mätaren med min original.. så då är det väl en missvisning på 20km/h vid toppfart.

hehe Särås. Tror att en original 16v ligger lite efter en original 20v.

Men trimmat är det en annan femma.
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

Comment

Du ska defenitivt inte vara snabare än 750n inte en hänga på hmmmm, kan säga mycket om hans bil kanske, men 260,det är väl mycket, 240det låter bättre,
        jag har kört 230 men fegat sen, efter 190 så blir det jävligt trögt uppåt, så men men ????

Comment

Särås!
          Prova att gasa ur 20v på 5:an.
          Den har högre topp hastighet på 5:an än 6:an.
          6:an är bara mer ekonomisk, vad man nu ska ha det till
          //Martin
          Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
          Åker - Cheva Transsport -01
          Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
          Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
          Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
          Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

Comment

Jag

körde 230 kmh med Croma Turbon tar inte speciellt lång tid dit med den.... Fanns mer kvar den gör nog lätt mätaren ut till 240kmh.... helt orginal Dom går ju ruggigt bra för att vara en gammal konstrution.....
            /HH

Comment

Re: Jag

Originally posted by Henrik
              körde 230 kmh med Croma Turbon tar inte speciellt lång tid dit med den.... Fanns mer kvar den gör nog lätt mätaren ut till 240kmh.... helt orginal Dom går ju ruggigt bra för att vara en gammal konstrution.....
              /HH
              hahahaha jag hade en vanlig croma 2,0 IE innan ... en gammal 88:a. Du ja pressa skiten ur den från malmö till helsingborg en natt mot en 9000 turbo ... fick upp min vanliga croma till 210 ... hehehe ... men gissa va som hände .. hahaha ... liksom ja kände kraften gick ur motorn ... fast ja gasa ... sen kom de metallisk skrammel så ja släppte direkt gasen o de blev bara värre o värre ... för att göra allt kort ... så hade kolvringar, ventiler o rubbet mossat sig ... BEFRA i Helsingborg gjorde vid hela motorn o allt gick på 10000 spänn ... de var vad ja gav för den bilen ... Sen sålde ja den för 6000 kr så dom som köpte den blev nog glada Nåja, tyckte bara de var kul att de fanns fler tokstollar som ja som pressat croman dock även om det inte var en turbo ja hade

Ha de ... o va de gäller hastigheten på min så vet ja inte men ja fattar inte varför inte hans BMW klara mer ... den var ju liksom ny ... eller inte den nyaste men från 95 o uppåt måste de ha varit ... yeye ... skitsamma ... tycker marschfarten på dom är goa runt 140/150 knyck .... snart så kan man ju köra "lagligt" i dom hastigheterna med .... hörde dom ska höja hastigheterna på motorvägarna i Skåne rätt snart till 120 vilket innebär att nu kan man ligga på 149,9 utan att bli av med kortet litta böter får man ju ta

Coupé 16v Turbo -96

Comment

jo BMW, AUDI,MERCEDES har en spärr vid 250km/h allstå deras bilar kan inte köras mer än 250km/h.

Comment

Jag har för övrigt blivit mätt till 260 av polisen med min Coupé...
                  /Jimmy
                  mvh Jimmy Särås

0736-996 993

Comment

Originally posted by Fadi
                    jo BMW, AUDI,MERCEDES har en spärr vid 250km/h allstå deras bilar kan inte köras mer än 250km/h.
                    Tror jag vill installera en spärr på min ... kan man det ? Tänkte ha den vid 200 knyck då ... hehe
                    Coupé 16v Turbo -96

Comment

Originally posted by Särås
                      Jag har för övrigt blivit mätt till 260 av polisen med min Coupé...
                      /Jimmy
                      då var "dom" inte glada eller...?
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

Comment

Har varit uppe i 235km/h med punton, orginal.
                        /F/I/A/T/ Punto GT
                        Fiat går aldrig sönder, De bara upphör att fungera ett tag.

Comment

Att 16v skulle ha snabbare toppfart än 20v är ju helt omöjligt. Möjligtvis att 16vn har mer en glädjemätare. Sen att den 6växlade skulle gå snabbare på femman tycker jag är konstigt, eftersom växellådan är växlad att göra exakt 250 vid 6300rpm vilket också är topphastigheten. Sen undrar jag vad hastighetsmätaren går till på coupeerna. I england går de till 160mph = 256km/h och till 180mph = 288 km/h på sena 99or och 00or plus le-modellen. Men i bildarkivet är det ju med en le som bara går till 240?!?
                          Letar Coupé 20vt

Comment

Originally posted by Kerberos
                            Att 16v skulle ha snabbare toppfart än 20v är ju helt omöjligt. Möjligtvis att 16vn har mer en glädjemätare. Sen att den 6växlade skulle gå snabbare på femman tycker jag är konstigt, eftersom växellådan är växlad att göra exakt 250 vid 6300rpm vilket också är topphastigheten. Sen undrar jag vad hastighetsmätaren går till på coupeerna. I england går de till 160mph = 256km/h och till 180mph = 288 km/h på sena 99or och 00or plus le-modellen. Men i bildarkivet är det ju med en le som bara går till 240?!?
                            Min går tilll 260 km/h. har inte testat topp ännu men är sugen men samtidigt rädd för att motorn blir chockad
                            tequila o grabbs o bilar juh! yeye tequilan blir ja utan om ja ska köra sporty

Comment

Kerberos

Har haft min bil på kontrol av utväxling och där difade det "rätt lite"....
                              Mindre än 3-4% över 110km/h om jag mins rätt...
                              Mätningen skedde till 150 eller om det var 180?
                              Kan kolla men difen blev inte märkbar i dom höga hastigheterna...
                              Jag har en Coupé 2,0 16V Turbo -95...
                              Har iaf kört 260 km/h på mätaren och sedan varvat 700 till...
                              /Jimmy
                              mvh Jimmy Särås

0736-996 993

Comment

Working...
                              X