Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka nya fiatmodeller vill ni se?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka nya fiatmodeller vill ni se?

    Vilka modeller önskar ni att Fiat skulle bygga i framtiden? Jag tycker att Fiat efter några år med ganska menlösa modeller är på rätt spår igen. Grande Punto, Croman och den nya Bravon verkar ok och nya (nouva nouva?) 500:an ser väldigt läcker ut men jag tycker nog att man borde spänna bågen lite hårdare. Här är min lista, och överst står förstås en ny Coupé:

    Coupé
    Hyr in Bangle igen och låt honom göra en modern tolkning av sin egen design. Under skalet vill jag se bakhjulsdrift, bättre viktfördelning, och givetvis rak turbofemma. Kanske 2,4 liter och 280 hk?

    Barchetta
    Kanske mer som en tolkning av klassikern 124 spider. Bakhjulsdrift på den här också tack! Med 2,0 på ca 180 hk och sedvanlig italiensk design och väghållning skulle den bli ett starkt hot mot Miata som har fått vara ensam i klassen alldeles för länge.

    Trelitersbil
    Här gäller det verkligen att hänga på racet. Innan andra alternativ dyker upp så gäller det att använda oljan så effektivt det bara går. En liten dieselhybrid i nya 500 med världens lägsta förbrukning, ca 0,25 l/mil, det vore något det. Och kolla på VW Golf med både kompressor och turbo, det konceptet verkar intressant. Borde gå att överföra på diesel också.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

  • #2
    125!
    En snabb, kompakt bakhjulsdriven 4dörrars mellanklassare som slår ut Bmw:s 3-serie.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      En ny Coupé med som ska konkurrera med Brera och Alfa GT samt 350z.
      Effektmässigt så skulle jag vilja se den med iaf minst 250hk i original utförande och ha den gamla (dvs. våra) coupén som mall så den inte ändras för mkt.
      Önsketänkande kanske?

      Barchetta med 200hk turbo som hoppar in i samma liga som Tigran, Eos eller Opel GT?

      Fan är nog fortfarande påverkad av alkoholen..

      Comment


      • #4
        Coupé med rak 6a, turbo och bakhjulsdrift!
        En bra idé där med att hyra in chris bangle.
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • #5
          Ary:
          350Z tänkte jag också på, men Brera och GT är för mycket mys-pys, coupén skulle vara mer av körmaskin.

          Ska det inte vara sugis i Barchettan?

          Fuel:
          En sexa skulle väl också gå bra antar jag.
          Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
          Fiat Marea Weekend 1,6 -97

          Comment


          • #6
            Ja en potent sportbil. Men ingen ny Coupé, det dödar ju intresset och efterfrågan på våra bilar . Nä en riktig Porschekiller á la 8C Competizione Sätt tyskarna på plats, de är alldeles för stöddiga med sina AMG-, M-, RS-, GT-bilar.

            Helk klart en bra idé att ta in Bangle. Kanske blir lite fart på linjerna. Dagens slätstrukna bilar håller inte måttet. Fan Volvo är ju mer vågade.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              -EcoBasic som 3-litersbil NU dammit. 2 cyl 50 hk JTD på en 6-700 kubik
              -Ny Multipla på baserad på nya bravo. 3+3+2 nödsäten o Max 4.5 m lång. TJetmotorerna+JTD

              En barhetta med superlåg vikt o ca 150 hk
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                vill se fler abarth-versioner den kommande tiden. På de flesta mindre och snabba modeller =)

                Om ni har lagt märke till det så gör oftast inte FIAT en motor på mer än 2 liter, det blir betydligt mer skatt på det där nere i Italien. Är dock inte riktigt hundra på att de har kvar den sorts skatt men de har haft den förr iaf.

                men som sagt, fler abarth modeller
                Fiat Punto GT -95
                OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                Comment


                • #9
                  Den skatten försvann för några år sen ja. Typ i samma veva som Stilo 2.4 kom...
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X