Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 127??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 127??

    Har ärvt en Fiat 127 från 1983, kombi. Gått 5900 mil, alltid stått i garage, ingen rost alls. Gått genom besiktningen prickfritt alla år. Mormor första ägaren. Om jag ska sälja vad kan jag förvänta mig att få för den?

  • #2
    kolla blocket.se och jämför där om det finns några. tror runt 6000-8000kr men kolla där och jämför =)
    Fiat Punto GT -95
    OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

    Comment


    • #3
      Kan nog bli uppåt 15papp om du hittar rätt köpare och bilen är fin. Det är ju sista årsmodellen av 127 så den är lite speciell..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Re: Fiat 127??

        Originally posted by zinkadus
        Har ärvt en Fiat 127 från 1983, kombi. Gått 5900 mil, alltid stått i garage, ingen rost alls. Gått genom besiktningen prickfritt alla år. Mormor första ägaren. Om jag ska sälja vad kan jag förvänta mig att få för den?
        Är du säker på att den gått 5900 mil? Mätaren går ju inte så långt och har ofta gått runnt ett eller flera varv.
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          Vad går mätaren till då?
          Såg att mellan 2004 och 2005 års besiktning hade bilen gått tre mil. Antar att man kanske får vara lite försiktig med den och nästan köra in den igen. Vet att mormor knappt kört den alls de sista 10 åren. Har ni några tips på delar jag måste byta? Tänkte mest på gummidetaljer som torkar och blir gamla.

          Comment


          • #6
            Originally posted by zinkadus
            Vad går mätaren till då?
            Såg att mellan 2004 och 2005 års besiktning hade bilen gått tre mil. Antar att man kanske får vara lite försiktig med den och nästan köra in den igen. Vet att mormor knappt kört den alls de sista 10 åren. Har ni några tips på delar jag måste byta? Tänkte mest på gummidetaljer som torkar och blir gamla.
            Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror den bara går till 9999 mil? Min var iof en 77-a.

            Den brukar få problem med syncningarna i lådan. Byt växelådsolja. Köp en olja av mild EP typ (ex. Shell Dentax G).

            Passa även på att byta soppafilter då tanken kan ha rätt mycke skräp och rost i sig. Det brukar vara ett så kallat "moppefilter".

            Annars gör en vanlig service med filter, olja och luftfilter så är det nog bara och köra. Bilen är en riktig slitvarg och brukar vara svår att döda om inte rosten tar den.
            Last edited by TobbeC; 26 April 2007, 08:01.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment

            Working...
            X