Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpa 124 Spider ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpa 124 Spider ?

    Vad bör man tänka på ?
    Är de USA-importerade nåt att ha ?

  • #2
    Usa-bilar har lägre effekt och stora rackarns sidolampor som inte ser så bra ut (tycker jag). Men oftare rostfria.. I tyskland finns en del EU-specade bilar.

    Annars är det väl som vanligt att man bör hitta en så fin bil som möjligt av så sen årsmodell som möjligt. Sista året var 1985, just dessa har t.ex. kuggstångsstyrning..

    Kolla även in http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html. Där finns mkt info om modellen.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ok,tack för det.
      Har du ex. på några tyska siter ?
      mvh
      garpen

      Comment


      • #4
        Originally posted by garpen
        Ok,tack för det.
        Har du ex. på några tyska siter ?
        mvh
        garpen
        mobile.de tex.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Jag tog hem en 1979 från Tyskland för några år sedan. Prioritera en bra kaross och strunta i om det är USA eller Europamodell. Maskinellt kan du själv till en billig peng modifiera till Europa motor, men svetsjobb blir betydligt dyrare med efterföljande lackering. Du får gärna maila mig om du har frågor, jag har köpt delar från många håll i både USA och Europa samt modifierat maskin till Europamodell.

          Comment

          Working...
          X