Announcement

Collapse
No announcement yet.

Marea 2.0 20v Turbo 0-100 på 7.3 sek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: jjj

    Originally posted by Henrik
    ja det kommer att komma.,., såg lite smygbilder på den förut ser väl antagligen rätt ordinär ut
    Har hört av en Fiathandlare att det kommer komma en Stilo kombi. Och varför inte egentligen? Så många olika bilar som möjligt på sammma chassi. är det inte så man tänker nu för tiden?
    /Mattias

    www.barchetta.se

    Comment


    • #17
      Originally posted by Håkan
      Gör er nu inte lustiga över detta "FYND"
      Läs va det är för spis i denna !
      Den som kan ;-)
      Video ingår i länken nederst !

      Asså nertrimmad Coupe motor (original 220 Pk)
      1,2 kg/cm2 e de laddtrycket månne ? skumt

      Como toda versão esportiva o mais interessante é o motor, que neste caso é o mesmo motor que equipava o Coupé Turbo na Itália, mas lá oferecia 220 cavalos, aqui no Brasil a engenharia da Fiat achou por bem dar uma amansada na fera, acertando somente o gerenciamento eletrônico, o que subentende-se que os 220 cavalos poderiam ser atingidos com apenas um acerto. O motor trata-se de um 5 cilindros de 2.0 litros de cilindrada e 20 válvulas que gera saudáveis 182 cavalos a 6 000 rpm, e torque de 27,0 kgfm a 2 750 rpm até 4 500 rpm. A pressão de trabalho declarada é de 1,2 kg/cm@², mas na prática percebe-se que esta pressão é ainda maior em rotações intermediárias deixando o Marea ainda mais forte. Os números de desempenho acompanham a potência do motor chegando a velocidade máxima de 227 km/h e uma aceleração de 0 a 100 km/h em 7s4. Os números de consumo são: na cidade: 8,7 km/l e na estrada 13,3 km/l.
      http://www.terra.com.br/carroonline/imp_mareat.htm
      VIDEO +BILD FINNS HÄR


      Det där med det konstiga laddtrycket har kanske att göra med att om man säger att man laddar 1.0bar så "laddar" man bokstavligt ingenting eftersom luftens eget tryck är just 1.0 Bar, men man menar ju 2.0Bar, vilket alla förstår. Ngn som kan utröna detta lite mer teoretiskt rätt?

      Comment


      • #18
        Det atmosfäriska trycket är väl 1 bar. Om man säger att en turbobil laddar 0,8 bar så blir det egentliga trycket 1,8 bar, men man brukar bara tala om hur mycket övertrycket är.
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #19
          Originally posted by Håkan
          Nån som vet vad det kostar att "Importera" en ny bil från Brasilien ?

          Nån som känner nån på nåt rederi ? ;-)
          Från sverige till spanien kostar en container 10000:-

          kanske kostar 30000?

          Comment


          • #20
            Brasseimport

            Jag har hört talas om att just Brasilien har dyra tullar varpå det är sk-tdyrt att frakta till o från.

            Comment


            • #21
              FörsäkringMarea vs Punto

              Nån som har nån bra förklaring på varför en Marea 155 20 V
              Kostar mindre än en FIAT Punto 80 hästars ELX ???

              Marea helf Folksam 4545:-/ år
              Punto helf Flksam 4877:-/år

              SAMMA FÖRSÄKRING SAMT KÖRSTRÄCKA !!!
              Uppgifter från 2002-09-19

              PS/ Jag vet att en 1994 Coupe kostar ca 7611:- för mig !
              Men får man välja efter prestanda så väljer jag en Marea 20 V istället för en Punto
              Bil med liknande prestanda som Marean kostar betydligt mer, både i inköp o försäkring !!!!!

              FIAT eller som de säger om avgasljudet
              Fart In A Tub
              Fiat for FUN

              Comment


              • #22
                försäkringskostnaderna

                det för alla j-a tanter som krockar sina små uno och punto överallt! Varför kan dom inte skaffa en folka som vanligt folk? (då skulle dessutom DEN premien höjas, och vettigt folk köpa punto istället
                Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                http://fiatpanda.wordpress.com/

                Comment


                • #23
                  Min försäkring på Punto75SX kostar ca3000:-hos TryggHansa för helår. Jag har dock hemförsäkringen där också o är SIF-are(har för mig att det var ngn hundring i rabatt då....).
                  Detta centralt Gävle i storgarage(ej allmänt).
                  Jag ringde runt o kollade äverallt. Det finns en Fiatförsäkring som är 1-2st 100-lappar billigare, men det blir ju dubbla självrisker om man har olika bolag och ngt händer med bilen samtidigt som man har grejer i den.

                  Comment


                  • #24
                    Ang. försäkringskostnader... dyraste bilen i familjen är en Saab 900 2.0 -98 med 130 hästar. Uno Turbon och brorsans Nissan 300 Zx är billigare!
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment

                    Working...
                    X