Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalarkablar bak Brava ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Högtalarkablar bak Brava ??

    Jo , jag skulle montera högtalare bak på min Brava , men det blev lite problem...
    Kablarna är framdragna där bak precis under sidopanelen där högtalarna ska vara ,men Jag hittar inte kablarnas framände , dom är inte i ISO-kontakten bakom stereon utan där är det bara framhögtalarnas kablar kopplade .
    Så jag undrar är det nån som vet var bakhögtalarnas kablar är gömda i framänden ???

    /Juha
    ALFA 156 SW V6 -00 Silver
    ALFA 155 V6 -93 Mblå(svart)
    ALFA 75 2,0 TS -89 Silver
    DUCATI Monster
    FERRARI Testarossa Röd

  • #2
    På baksidan av stereon så sitter en "mellanplugg" som på något sätt gör att det endast är framhögtalarna inkopplade.
    Om det är så även på din brava, så är det lätt att prova; testa att justera fadern mellan fram bak. Försvinner inte ljudet i något läge, så sitter säkert mellanpluggen på plats. (Man hör att ljudet påverkas på något sätt, men svårt att säga hur!)

    Så ta bort ISO-kontakten, slit ur mellanpluggen, och tryck in ISO-kontakten direkt till stereon. Så ska det nog funka.

    Comment


    • #3
      sitter ingen mellanplugg , och bara 4 kablar till högtalar ISO-kontakten ...
      Så jag drog nya kablar när jag ändå höll på och drog kablar till baslådan och till förstärkaren till skuffen ...

      /Juha
      ALFA 156 SW V6 -00 Silver
      ALFA 155 V6 -93 Mblå(svart)
      ALFA 75 2,0 TS -89 Silver
      DUCATI Monster
      FERRARI Testarossa Röd

      Comment

      Working...
      X