Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupespotting i Uppsala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupespotting i Uppsala

    Var ner på mt-motor idag och såg 3 st(!) coupeer.
    Hur som helst så såg jag en blå(typ rs-blå) rackare som var jävligt fräsch.
    Nån här på forumet som är ägare av den?

    Btw, Uppsala lär ju vara coupe-tätaste staden i detta land...
    Coupe 20VT -97

  • #2
    Det

    var nog den jag såg där förut,, Hade den andra fälgar också? Frågade då men det var ingens här tydligen..
    //HH

    Comment


    • #3
      Jepp, feta fälgar och lagom tillstylad...
      Coupe 20VT -97

      Comment


      • #4
        Mini: Har sett den där blåa faran på MT-motor förut också. Var inne på uppdatering modell stort i avseende av väghållning när jag såg den där. Om det nu är samma.

        Jag hämtade min hos MT-motor igår men då såg jag "bara" en silverfärgad Cuppe där, förutom min då. :-)
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

        Comment


        • #5
          dan> den silverfärgade kom nog från brunna oxo då =)


          vad är det för ond människa som har en nästan likadan coupé som min? *morra lite* (ink black)
          /Peter

          Comment


          • #6
            Den blåa är det en person som heter Jan som äger (han & Pär var ju med i Bilsport).

            /Jimmy
            mvh Jimmy Särås

            0736-996 993

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mini
              Var ner på mt-motor idag och såg 3 st(!) coupeer.
              Hur som helst så såg jag en blå(typ rs-blå) rackare som var jävligt fräsch.
              Nån här på forumet som är ägare av den?

              Btw, Uppsala lär ju vara coupe-tätaste staden i detta land...

              ne malmö verkar nu vara helt fullt med coupeer ... har nu fått det till 1 svart som är mojos, min gula, en röd vanlig 16 v, en blå samt en grå som går här med + en guling till .... alltså 6 st !!! Fast ja tror den blåe e en visitor över dagen bara för ja möter den på morgonen upp mot HBG på E6:an .... vi byter stad bara hehe
              Coupé 16v Turbo -96
              Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

              Comment


              • #8
                snart kommer det en till..

                en bekant til maj ska nog ner o hämta en coupe nu snart.
                före detta coupe trimmare
                pimpig cadilacc deville
                Sv1000s C-Ö

                Comment


                • #9
                  Jag mötte en röd på Nortäljevägen norrut vid Lahäll(Täby) idag vid 18:40
                  //Martin
                  Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                  Åker - Cheva Transsport -01
                  Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                  Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                  Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                  Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hatter
                    malmö verkar nu vara helt fullt med coupeer ... har nu fått det till 1 svart som är mojos, min gula, en röd vanlig 16 v, en blå samt en grå som går här med + en guling till .... alltså 6 st !!!
                    När jag satt på en läktare på Monza så började jag snacka med en svensk som satt bredvid mig. Han var en trevlig prick från Malmö. Ganska snabbt kom vi in på bilar och hojar. Jag sa "gul barchetta", han sa "jag har ägt en blå barchetta". Han sa "blå Coupé", jag sa "jag har ägt en gul Coupé". (Dessutom visade det sig att vi båda ägde en moppe med enliters V-twin.) Världen är liten ibland :-)
                    Stilo & GSXR1000 Race

                    Comment


                    • #11
                      Vem var det som körde den gula hottade coupen jag morsade på för typ en timme sedan på väderkvarnsgatan i Uppsala? Den har jag aldrig sett förut.

                      Första dagen med Coupen för den här säsongen blev det idag förövrigt. Och satan vad gött detta är! :-) Avgassystmet från Uppsala avgasteknik låter maffigare än jag kommer ihåg att det gjorde. Snacka om nackvridare vid fullgas... :-)
                      På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                      http://www.garaget.org/?car=63213

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dan the Man 13
                        Vem var det som körde den gula hottade coupen jag morsade på för typ en timme sedan på väderkvarnsgatan i Uppsala? Den har jag aldrig sett förut.

                        Första dagen med Coupen för den här säsongen blev det idag förövrigt. Och satan vad gött detta är! :-) Avgassystmet från Uppsala avgasteknik låter maffigare än jag kommer ihåg att det gjorde. Snacka om nackvridare vid fullgas... :-)
                        Skulle tro att det e samma kille jag såg på Gaasa I täby träffen Riktigt fin Coupe men han vart dragen på strippen ;(

                        Comment


                        • #13
                          Jag vart "dragen" för att jag missade växlingen till 2:an tooootalt och slutade ens bry mig om och gasa efteråt...
                          Gti-r:en ägs av min kompis "gagge" och jag har dragit honom
                          gång på gång... med 15-20 meter minst, Och även från stillastående
                          fast han har 4-´krafs...

                          Andra bilar vi drog samma helg innefattar nissan 300 zx ( Sportavgas) så han hade dryga 300 kusar, 300:an drog vid från stillastående på e-4:an med sisåder en 25-30 meters mellanrum efter en 150-200 meter...

                          Körde också jämnt med en trimmad M:3a iförrigår :-)

                          Mvh

                          Kambiz

                          Comment

                          Working...
                          X