Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar ang min Ritmo..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar ang min Ritmo..

    Hjärnan går i 120 km och har gjort det sedan igår...

    först och främst VARFÖR!!!!!!????

    sedan kommer andra frågor upp..

    - Är det ungdomar som bara ska leka - vilket kan vara sämst?

    - Är det så att det är ett beställningsjobb? Kanske skickad utanför Sveriges gränser redan

    - Är det pundare? som ser att bilen är äldre och därigenom enklare att ta?

    - eller något annat?

    Ritmon är ju ingen bil för den vanliga.. och 130:an ser ju inte ngt speciellt ut.. egentligen.. men.. man vet ju aldrig...

    allt detta gör att jag inte kan sova och inte är hungrig.. och vill bara ha tillbaka bilen..

    vi var ute och åkte i timmar igår.. en polare gjorde samma sak utan någon lycka..

    tack alla för alla värmande ord och ögon som kollar!

  • #2
    Gissar också på alternativ 3. Bilen är ju ganska gammal och troligen lättstulen. Förhoppningsvis har de bara använt den som transportmedel, och den hittas parkerad nånstans utan större skador.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • #3
      Usch vad trist för dig!
      Hoppas det löser sig och att den kommer fram till sist utan alltför stora skador.Min gissning är att någon/några behövde ett transportmedel som var enkelt att sno.Min erfarenher av gamla bilars(inte bara Fiat) tändningslås är att det kan räcka med nästan vilken nyckel som helst ibland.Min gamla Tipo gick det med en Audinyckel om man vickade lite fram om tillbaka!
      Och det utnyttjade någon som drog iväg med bilen.Hittades i Hälsingland 3 månader senare någonstans i skogen.Hade tydligen förstörts rätt mkt inuti...
      Men jag håller tummarna att den dyker upp oskadd!

      Comment


      • #4
        Jag har fått både min UNO Turbo och Croma Turbo stulen.
        Det är det "lokala buset" som polisen väljer att kalla dem. Någon behövde en lättstulen bil för att träffa sina pundarpolare i Jordbro, typ.

        Dumpningsplatser är skogarna efter Huddinge, utåt Tullingehållet, runt Högdalstoppen med omnejd och utåt Huddingehållet med Jordbro industriområde samt slutligen där alla bilskrotarna håller till (Länna) tror jag.

        Unon stals ur ett kommunalt flerbilsgarage i Solna och hittades så pass hel att den gick att reparera på en parkering i ett radhusområde längs Gudöbroleden, av min kompis som bor i Tyresö. Cromaturbon stals en lördag mitt på ljusa lördan utanför porten inne på Kungsholmen, fullastad med verktyg. Min kompis var bara uppe och hämtade mig för att åka ut och vårrusta båten.

        Jag förstår dig så väl. Man blir så j-a trött och arg.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          man blir faktiskt både ARG, TRÖTT och jävligt ledsen.. allt i en berg å dalbane variant...

          min fundering ang ett beställningsjobb var att i Midsommarkransen bor det för tillfället många polacker, letter och lituanier (heter nog inte så) och nu vet jag att jag kanske är ute och cyklar och ev lite rasistisk.. men eftersom Fiat såldes i mängder där så kom jag på denna koppling..

          men som de flesta inklusive jag själv och vänner så tror jag inte 100% själv på detta.. nog mera vad som sagts förrut.

          en annan kompis till mig frågade om jag hade alla nycklar, vilket jag har.. men han sa att man kanske hämtat tillbaka bilen till Tyskland.. (om jag inte fått alla nycklar) vilket jag inte tror på.

          Bilen är nu anmäld till Polis, Efterlyst, Larmtjänst m.m

          typiskt är jag iväg på jobb i Chicago just nu när man skulle vilja vara hemma och leta själv... SUCK!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ante
            Jag gissar på alt 3, pundare. Då brukar ju bilen dyka upp efter några dagar i alla fall. Beställningsjobb känns lite långsökt med tanke på att bilens (penga)värde inte är högt. Hur som helst, hoppas allt löser sig och att du hade den stöldförsäkrad.
            Bilen är helförsäkrad.. våga absolut inte göra något annat
            Visst är bilen gammal, men värd varenda öre och mer därtill.. för mig iallafall

            Comment


            • #7
              Originally posted by Putt
              Gissar också på alternativ 3. Bilen är ju ganska gammal och troligen lättstulen. Förhoppningsvis har de bara använt den som transportmedel, och den hittas parkerad nånstans utan större skador.
              Detta är ju mitt önskecenario.. och hoppas verkligen att det är så

              bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa!

              Comment


              • #8
                Ytterligare ett cenario har dykt upp....

                min polare som kör Fiat och andra italienska bilar ringde precis och har åkt runt och kollat.

                Han hade en tanke om att det ev är någon som kör en 105TC som vill ha/behöver delar för att kunna bygga om den bilen som dom har redan.. vilket e ju sjukt om man tänker efter..

                så att det faktiskt kan vara ett beställningsjobb iallafall!

                Han frågade också om det var en massa frågor ang bilen på Skokloster när jag var där.. någon som verkade överintresserad.

                Anders en granne som är polis sa till mig förrut att det är så typiskt, för man ska ju kunna ha sina saker för sig själv UTAN att behöva låsa eller skaffa en massa skyddsanordningar m.m
                Vilket han har rätt i...

                Comment


                • #9
                  Skummisar finns överallt man vet inte vad man ska tro längre. En sak man ska vara försiktig med är att lägga upp biler på sin bil med synligt reg nr, så lätt att spåra var bilen står då om man så behöver rulla från en annan stad.

                  Jag hoppas att du hittar din bil och jag önskar allt det onda till dessa som ger sig på annans egendom!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0
                    Skummisar finns överallt man vet inte vad man ska tro längre. En sak man ska vara försiktig med är att lägga upp biler på sin bil med synligt reg nr, så lätt att spåra var bilen står då om man så behöver rulla från en annan stad.

                    Jag hoppas att du hittar din bil och jag önskar allt det onda till dessa som ger sig på annans egendom!
                    Tackar! det värmer.. och jag håller med dig.

                    Har faktiskt inte tänkt på detta men så sant så, får be att ngn lär mig hur man "suddar" ut reg nummer.

                    Comment


                    • #11
                      skulle behöva nya lagar grrr

                      Ja man kan bara hoppas att du får tillbaks bilen !!!!
                      nä inför kabelsax och klippa ett finger för varje gång :-)
                      då kanske dom lär sig !


                      Jag har haft turen att inte bli av med någon bil än iaf (larm är bra fast bilen är gammal )
                      F:finns I:ingen A:annan T:turbo

                      saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

                      punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

                      131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

                      Comment

                      Working...
                      X