Announcement

Collapse
No announcement yet.

Besiktningen av Coupen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Besiktningen av Coupen

    För övrigt kan jag tala om att min bil gick igenom på 5 min, dom stod mest och beundrade den Inte ett jutta att gnälla på ... sa att det var som en ny bil .... alla värden var bättre än många nya

    *klappar mig över bröstet och är stolt över gulingen*

    Rolle som för övrigt förklarat krig mot Trygg Hansa
    Coupé 16v Turbo -96
    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

  • #2
    Originally posted by Hatter
    För övrigt kan jag tala om att min bil gick igenom på 5 min, dom stod mest och beundrade den Inte ett jutta att gnälla på ... sa att det var som en ny bil .... alla värden var bättre än många nya

    *klappar mig över bröstet och är stolt över gulingen*

    Rolle som för övrigt förklarat krig mot Trygg Hansa
    Då är det bara och gratulera. Fast det var väl väntat med ua på besiktningen.

    Kör hårt med Trygghansa
    Nicklas
    Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

    Comment


    • #3
      En bra dag för besiktning!

      Min Coupé gick också igenom idag ua (första besiktning sedan ny). Kul med alla positiva kommentarer från besiktningsmannen.

      Nu ska den få sin belöning (3" avgas, mappning, fjäderbensstag) och vila under vintern. Nästa år ska bli ännu roligare!

      /Janne

      Comment


      • #4
        Re: En bra dag för besiktning!

        Originally posted by Blueprint
        Min Coupé gick också igenom idag ua (första besiktning sedan ny). Kul med alla positiva kommentarer från besiktningsmannen.

        Nu ska den få sin belöning (3" avgas, mappning, fjäderbensstag) och vila under vintern. Nästa år ska bli ännu roligare!

        /Janne
        Bara att gratulera dig då Min ska inte få nåt speciellt, tror ja! Kanske sparar lite under avställningen o rustar den under våren
        Coupé 16v Turbo -96
        Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

        Comment


        • #5
          MIN GICK OXÅ PÅ CA7MIN (DET VAR EN YNGRE KILLE SOM VAR IVRIG ATT PROVKÖRA DEN) HAN SA OXÅ ATT DEN VAR SOM NY, KUL NÄR DEN ÄR 6ÅR GAMMAL;-)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Fadi
            MIN GICK OXÅ PÅ CA7MIN (DET VAR EN YNGRE KILLE SOM VAR IVRIG ATT PROVKÖRA DEN) HAN SA OXÅ ATT DEN VAR SOM NY, KUL NÄR DEN ÄR 6ÅR GAMMAL;-)
            hehehe ... han som besiktiga min var också ung (som jag då hehe) o han ville nog med ut o köra hehe ... för de tog ett tag innan han kom tillbaks

            Coupé 16v Turbo -96
            Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

            Comment


            • #7
              Besikta min nyss oxå gick igenom men ena blinkers lampan va paj de hadde ja missat ..
              Uh va tyst o skönt de blev sa killen när han stängde av bilen .... han gilla nog inte mitt 3"s system
              Fiat Coupé Turbo
              Fiat Uno Turbo
              Lancia Delta Evoluzione 1

              Comment


              • #8
                FING ,,, MÄRKTE DU NÅN SKILLNAD EFTER AVGAS BYTET??? VAR DET FRÅN TURBON??LÅTER DET MYCKET??

                Comment


                • #9
                  Är det någon som har provat aatt besiktia utan cat?
                  Jag har en ersättare som ser likadan ut, med lamdda o allt.
                  De mäter väl endå bara det enkla och inte det som catten renar. (kaniner o älgar
                  //Martin
                  Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                  Åker - Cheva Transsport -01
                  Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                  Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                  Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                  Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                  Comment


                  • #10
                    inte nån fiat men

                    väl en saab 9000 turbo.. gick inge bra... han hade bytt system till ett från en äldre modell utan lambda o så. De skruvade ner nåt (spjäll? skruv?) i motorn på den, så vid andra besiktningen var värdet (minns inte vilket) 0.0, och det var för lågt (?) enl besiktningsgubben.. han fattade väl att nåt va lurt.

                    Dom märker juh på besiktningen om katten e trasig, så är man helt utan borde det väl åxå märkas?
                    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                    http://fiatpanda.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: inte nån fiat men

                      Originally posted by jeper
                      väl en saab 9000 turbo.. gick inge bra... han hade bytt system till ett från en äldre modell utan lambda o så. De skruvade ner nåt (spjäll? skruv?) i motorn på den, så vid andra besiktningen var värdet (minns inte vilket) 0.0, och det var för lågt (?) enl besiktningsgubben.. han fattade väl att nåt va lurt.

                      Dom märker juh på besiktningen om katten e trasig, så är man helt utan borde det väl åxå märkas?
                      hmmm ... ja hade 0,1 i värde på min ... sa dom inget om ... 0,0 är ju bra värde
                      Coupé 16v Turbo -96
                      Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                      Comment


                      • #12
                        javisst!

                        ska inte in förränn i vår, men på alla servicetillfällen har värdet varit 0.0 på min. de har väl olika gränsvärden för olika årsmodeller åxå tror jag.. som min gamla Citroen BX från 88 (första året med kat), den är dom väldigt snälla med

                        värden på första besiktningen var skyhögt över alla gränser på saaben.. var väl därför han blev misstänksam!
                        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                        http://fiatpanda.wordpress.com/

                        Comment


                        • #13
                          Uno turbon

                          äär alltid skitig i avgaserna men det har väl med sliten topp att göra.... det blir alltid till att hälla i en sprit skvätt och köra lite hårt innan man ska in sen så är det bara att hålla tummarna... Sist var han väldigt jobbig med avgaserna han gav aldrig upp... men det gick bra. Men det finns ju ingen turbobil som man kan kalla ren i avgaserna bara turbon går i så hänger ingen rening med alls,.,. /HH

                          Comment


                          • #14
                            parantes

                            etanolbilar.. hur är de med deras avgaser? angående sprit o så? hade allvarliga planer på att konvertera skodan till etanol, och fick väldigt mycket hjälp av bilprovningen och deras forsknings avdelning (eller om det var vägverkets...) modeller före 84 var inga problem att konvertera, man skulle bara se till att alla bränsleslangar tålde spriten, och "bonntrimma" förgasaren för mer bränsletillförsel. (som han på forskningsavdelningen uttryckte sig)
                            (nu skar raringen innan jag hann så långt tyvärr...)
                            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                            http://fiatpanda.wordpress.com/

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Fadi
                              FING ,,, MÄRKTE DU NÅN SKILLNAD EFTER AVGAS BYTET??? VAR DET FRÅN TURBON??LÅTER DET MYCKET??
                              Jo de märks att bilen vart lite piggare byggt från downpipen asså 30cm rör som tål värme bättre sen 3" hela vägen låter sjysst vart skit nöjd ! låter mycke ja men inte för mycke för mig gillar ljudet

                              [edit] tog två bilder på systemet finns under depån.
                              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=5
                              Last edited by FinG; 16 October 2002, 21:01.
                              Fiat Coupé Turbo
                              Fiat Uno Turbo
                              Lancia Delta Evoluzione 1

                              Comment

                              Working...
                              X