Announcement

Collapse
No announcement yet.

3" avgas! Funderar ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3" avgas! Funderar ...

    Alltså, är det megadyrt eller? Såg en såndär japansk sportsak som kom körandes i malmö. Vilket gott ljud det var, lät exakt som en porsche eller nästan mer som en ferrari ... ni vet typ en Golf VR6 som drar på så det mullrar gott ... får man det ljudet om man sätter på ett 3" avgas på sin coupe? Annars vill ja ju inte, vill ha det goa ljudet! Sedan en fråga till, är det någon här som vet om det är möjligt att ha 2 utblås där bak på varsin sida? Skulle vilja ha det, men inte bara för syns skull utan det ska funka med. Vet en som kan göra det men bara som en atrapp, vill inte ha de så

    Sen en fråga till, på morgonen när det är kallt ute och man ska dra iväg så tycker jag turbon reagerar direkt o man känner draget direkt, när bilen blir varm så känns de inte lika bra ... men ändå ... förstår ni ? Har det med luftfilter att göra ?

    Frågan är nu, är detta asdyra grejer att göra ? Är någon kunnig och skulle vilja spendera lite tid med mig och förklara och kanske bistå med hjälp ? Ska snart ställa av den och ha den i värmegarage och tänkte under tiden göra om bilen lite, men inte till vilket pris som helst.

    Hör av er ni som vet ...

    Rolle
    Last edited by Hatter; 16 October 2002, 09:07.
    Coupé 16v Turbo -96
    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

  • #2
    Piggare på morgonen är pga att motorn får mer soppa när den är kall.

    Om du kollar under bilen ser du att det blir knepigt med dubbelblås pga tanken mm. Men det går ju tydligen, har jag sett på bild. Fast det kanske inte ryker ur båda...
    Maffigt ljud kan du nog få, men en fyra kommer aldrig låta som en sexa.. eller femma.. ;-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      Piggare på morgonen är pga att motorn får mer soppa när den är kall.

      Om du kollar under bilen ser du att det blir knepigt med dubbelblås pga tanken mm. Men det går ju tydligen, har jag sett på bild. Fast det kanske inte ryker ur båda...
      Maffigt ljud kan du nog få, men en fyra kommer aldrig låta som en sexa.. eller femma.. ;-)
      Att få dubbelblås utan rök vill ja inte, ja är ingen "wannabe" hehehe. Vad det gäller ljudet så var chipchopbilen en 4 cyl men hade ändå det råa goa ljudet när han tryckte på ... lät som ett spjäll som öppna sig och vråla lite ... rös till och tänkte "det ska ja ha" Så hur gör man då för att ryta som alla andra ?

      O dedär med bensinen .. ja ja får ju allt hålla med om att den slukar en del ... 1,2 L / mil ... tanka imorse hehehe .. .men ligger då på en snitthastighet mellan Malmö - Helsingborg på 140 - 150 km/h ... ibland 200 men de e bara när ja har fritt fram ... hehe ... Så ja får allt vara nöjd med det ... det är ju inte precis som när ja hade min Land Rover Discovery V8 ... hehe ... 2,5 L / mil tog den vid snäll körning



      Coupé 16v Turbo -96
      Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

      Comment


      • #4
        4 blås

        Hittade bifogade bild på

        http://www.renzo-autoricambi.de/autoindex.htm

        snyggt som f-n
        Attached Files
        Nicklas
        Fiat Coupé 20VT-LE -1999, No 922

        Comment


        • #5
          Ja byggde just ett 3" till min coupe o de gick på under 6000:- så byggde dom ett åt min bil vart hel nöjd me de.
          Låter som en ferrari nu .... nästan iaf
          Fiat Coupé Turbo
          Fiat Uno Turbo
          Lancia Delta Evoluzione 1

          Comment


          • #6
            JO, BILEN GÅR BÄTTRE FÖR ATT DEN FÅR KALLARE LUFFT PÅ MORGONEN, DET KAN AVHJÄLPAS MED ETT STÖÖRE IC.... JAG HAR FUNDERAT LÄNGE PÅ DUBBLA UTBLÅSS MEN EJ HITTAT, FUNDERAR PÅ ATT BYGGA SJÄLV, DET ÄR TRÅNGT MEN DET KAN FÅ PLATS OM MAN TAR BORT LITE SKUDDS PLAST SOM FINNS DÄR...

            Comment


            • #7
              Vad du skriker, Fadi.... ;-)
              och såå mycket kallare är väl inte luften på morgonen.. hade samma symptom på min Uno T och det var när motorn var kall.
              Last edited by per; 16 October 2002, 16:46.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by FinG
                Ja byggde just ett 3" till min coupe o de gick på under 6000:- så byggde dom ett åt min bil vart hel nöjd me de.
                Låter som en ferrari nu .... nästan iaf
                Qe? vem byggde vad nu ? fattar inte vad du skrivit nämligen ? Men det blev bra det förstår jag ... hmm men jag vill inte bygga själv juh ... vill bara få det påsatt på bilen o därmed basta

                Coupé 16v Turbo -96
                Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                Comment


                • #9
                  Jah de vart lite fel heheh en firma som byggde mao
                  med skarv så man kan tabort o sätta dit katten själv.
                  Fiat Coupé Turbo
                  Fiat Uno Turbo
                  Lancia Delta Evoluzione 1

                  Comment


                  • #10
                    Det rostfria Peco-system jag monterade på min Coupé hade ett riktigt coolt vrål när man stampade på :-)

                    Jag körde gärna med nedhissad sidoruta när det skulle lekas för att få höra det dova och maffigt hesa rytandet! Saknar det ljudet.....
                    Stilo & GSXR1000 Race

                    Comment


                    • #11
                      Oljan som reglerar wastegaten är kall och ger mer laddtryck. Så är det på farsans Saab iaf, den går som fan i -30° ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Kör med 2.5" SuperSprint och cat-ersättare.
                        Mycket bättre drag och ljud.

                        Önskar att SS kunde göra extraktorgrenrör till 20V Turbo.
                        //Martin
                        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                        Åker - Cheva Transsport -01
                        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Martin
                          Önskar att SS kunde göra extraktorgrenrör till 20V Turbo.
                          Duger inte ett från Mariani? Det är bara att slå till!

                          http://www.marianituning.it/

                          COLLETTORE DI SCARICO INOX PER TURBO Fiat Coupè 20V Turbo: E' un collettore costruito a piano, ai fini di una resa più che ottimale. Possiamo fornire anche la turbina appropriata secondo il tipo di vettura su cui viene installato.
                          Price EURO 1032.91 + IVA
                          Attached Files
                          Stilo & GSXR1000 Race

                          Comment

                          Working...
                          X