Announcement

Collapse
No announcement yet.

500 Årets bil!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 500 Årets bil!

    Fiat 500 är årets bil 2008!

    http://www.italiaspeed.com/2007/cars...coty/1511.html

    Föga överaskande men roligt!
    Christian

    Kör nu:


    I garaget:

  • #2
    Kul!
    Undrar hur de Svenska journalisterna röstade?? De tyckte visst det var fullständigt obegripligt att Pandan vart årets bil 2004. Och så händer det igen, dessutom är ju 500an samma bil som Pandan i grunden. Vilket nederlag...

    Comment


    • #3
      Haha! Igen! Ballt.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Årets lågoddsare!

        Kommer ni ihåg när Alfa 147 blev Årets Bil? Ingen förstod något, men det visade sedan att många jurymedlemmar hade "varierat sig" och inte trodde att det skulle påverka resultatet.
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #5
          Kul! Gud vad detta skall störa de svenska journalisterna...

          Comment


          • #6
            Ingen mördande konkurrens dock tycker jag?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Lågoddsare? inte alls, dom flesta hade den nog som vinnare så fort den presenterades,

              Jag tippade på när jag såg bilderna, haha en bil man bara måste älska
              Att den är rolig, säker , bekväm, gör inte saken sämre direkt...

              Hoppas att kvaliten är som pr avdelningen vill få oss att tro.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Fadi
                Lågoddsare? inte alls, dom flesta hade den nog som vinnare så fort den presenterades,

                Jag tippade på när jag såg bilderna, haha en bil man bara måste älska
                Att den är rolig, säker , bekväm, gör inte saken sämre direkt...

                Hoppas att kvaliten är som pr avdelningen vill få oss att tro.
                Eller... hoppas det är RIKTIG kvalite o inte upplevd kvalite eller som det heter, skapad kvalitetskänsla !
                Detdär sista är rent lurendrejeri !

                Riktig kvalite kan man MÄTA !
                det är skillnad på toleranser o toleranser o godstjocklek samt materialval,,, o galvaniska strömmar kan man undvika genom att läsa på o välja rätt material !
                Fiat for FUN

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Fadi
                  Lågoddsare? inte alls, dom flesta hade den nog som vinnare så fort den presenterades, ...
                  Det var ju det jag menade; alla förväntade sig det = lågoddsare = dåligt utdelning vid vadslagningsvinst

                  Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Micke C
                    Kul!
                    Undrar hur de Svenska journalisterna röstade?? De tyckte visst det var fullständigt obegripligt att Pandan vart årets bil 2004. Och så händer det igen, dessutom är ju 500an samma bil som Pandan i grunden. Vilket nederlag...
                    De svenska journalisterna var emot Fiat Panda därför att den hade svag säkerhetsutrustning i sitt grundutförande, vilket ledde till ett lågt betyg hos Euro NCAP på bara tre stjärnor. Detta är nu åtgärdat med 500:an som har massor med krockkuddar som standard och dessutom har fått högsta säkerhetsbetyg, 5 stjärnor hos Euro NCAP. Detta är skälet till att de svenska journalisterna hyllar 500:an. För svenska journalister är betyget hos Euro NCAP absolut viktigast, det spelar ingen roll hur bilen är i övrigt - om den får lågt betyg hos Euro NCAP så blir den automatiskt ett dåligt köp här.

                    Dessutom så är 1,2 motorn i 500:an miljöcertifierad så den klarar utsläppsgränsen på 120 gram koldioxiod, vilket gör den till en miljöbil i Sverige. Så det ger också applåder från svenska journalister.

                    Fiat Panda, med samma motor, har högre utsläpp.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Henrik
                      Kul! Gud vad detta skall störa de svenska journalisterna...
                      Varför då? De provkörningar och tester som jag hitills läst om 500:an i svensk media, har varit överväldigande positiva. Snygg, rolig, säker, låga utsläpp, bra köregenskaper och överraskande bra komfort (med tanke på storleken). Svenska journalister har tagit 500:an till sina hjärtan, och det är ju inte så konstigt.

                      Comment


                      • #12
                        Googlade lite på årets bil 2004, och jag tycker nog snarast man hänger upp sig på att Pandan är en småbil. Litet baskäte och dålig ork på motorvägen... Om det inte är objektiviteten som brister är man bara helt enkelt fantasilös om man rakt av jämför en V70 med en småbil "vilkensomhelst" Enligt min mening åtminstone.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Micke C
                          Googlade lite på årets bil 2004, och jag tycker nog snarast man hänger upp sig på att Pandan är en småbil. Litet baskäte och dålig ork på motorvägen...
                          Vi Bilägare, som är svenska representanter i omröstningen om Årets Bil, säger så här om Fiat Panda: "den allvarligaste invändningen mot bilen är givetvis det skrala resultatet i EuroNCAP:s krocktester. Nog har man rätt att vänta sig mer av en nykonstruerad europeisk modell år 2004."

                          Vi Bilägare nämner även att det kostar 15 000 kr att utrusta Fiat Panda till en bra säkerhetsnivå med ESP och sidogardiner och sidokrockkuddar.

                          Teknikens Värld, som inte är med och röstar om Årets Bil, tyckte däremot att Fiat Panda är "en hyvens bil" - men även de såg det svaga resultatet i Euro NCAP som en stor nackdel för modellen, dock inte sämre än koreanska konkurrenter i samma prisklass (Daewoo Matiz, Hyundai Atos etc.).

                          Men, jämfört med andra europeiska småbilar - exempelvis C1, C2, C3 (som alla har fått 4-stjärnor i Euro NCAP), eller för den delen gamla Fiat Punto som också fick 4-stjärnor, så räcker inte Pandan till.

                          Comment

                          Working...
                          X