Announcement

Collapse
No announcement yet.

vin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vin

    Ska till systemet idag och kolla. Förmodligen måste man beställa hela lådor..så då blir det 12 flaskor Fiatvin och ev. också Alfavinet. Alfaflaskan e ju hur snygg som helst!!! Kan ju bli någon flaska över om det är någon som vill köpa in sej! Jag bor i Skåne och nästan alla andra Fiatfanatiker verkar bo i Stockholm och Göteborg så det är kanske är lite långsökt!?
    captainmorgan

  • #2
    Nån som vet vilket vin det är de satt sitt namn på? Hoppas det inte är nån Chianti bara...?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Åh. Rödvin!
      EKKEPEKKE

      Marea W 1,6 -00
      Panda 4x4 -88 -såld
      Aprilia ETV-1000 -01

      Comment


      • #4
        Re: vin

        Originally posted by captainmorgan
        Ska till systemet idag och kolla. Förmodligen måste man beställa hela lådor..så då blir det 12 flaskor Fiatvin och ev. också Alfavinet. Alfaflaskan e ju hur snygg som helst!!! Kan ju bli någon flaska över om det är någon som vill köpa in sej! Jag bor i Skåne och nästan alla andra Fiatfanatiker verkar bo i Stockholm och Göteborg så det är kanske är lite långsökt!?
        nädå, här e en skåning till !
        Fiat for FUN

        Comment


        • #5
          vin

          Tjaa! Nu har jag gjort en beställning på Fiatvin och Alfavin. Får besked måndag eller tisdag angående leveranstid och då måste jag säga hur mycket jag vill ha. Kan komma innan jul och kan komma efter, vet inte !! E de någon som vill va med på ett hörn så säg till!! Fiatvin cirka 135.- flaskan och Alfavin cirka 200.- Jag finns i NV-Skåne . Jag e ju ingen vinkännare, antingen går det och dricka nykter eller så får man ta det lite senare...
          captainmorgan

          Comment


          • #6
            Hur gick det med köpet , kunde du köpa styckvis eller var du tvungen att ta hela låddan ?

            Comment


            • #7
              http://www.italiaspeed.com/2006/cars...glio/2206.html

              Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

              Comment


              • #8
                http://www.fashionwines.be/

                Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                Comment


                • #9
                  Vin

                  Var inne på bolaget idag men hon sprang och gömde sig bland hyllorna. Ska försöka imorn igen. Blir trött på folk som beter sej så!! Alla kan glömma men då är det väl bara å säga det och göra ett nytt försök!
                  captainmorgan

                  Comment


                  • #10
                    Vin

                    Förresten..jag tar en hel låda när jag ändå e i farten men frågan e ju när den dyker upp!! Fina bilder ni fått fram..undras om dom kan få fram Fiatöl också...det hade vatt fint!!
                    captainmorgan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vin

                      Originally posted by captainmorgan
                      ...Fiatöl ...
                      Italien och öl. Ungefär lika sammansvetsat som USA och sportbilstraditioner.

                      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                      Comment


                      • #12
                        Dessa brukar jag köpa hos DaMatteo i Göteborg. Tydligen har de funnits i Italien sedan 1911. Underbara!

                        Last edited by Johan Gunverth; 6 December 2007, 22:27.
                        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                        Comment


                        • #13
                          Re: Re: Vin

                          Originally posted by Schuckert
                          Italien och öl.
                          Vi har ju Ichnusa från sardinien och 45 märken till
                          http://www.birreitalia.it/elenco_italia.php
                          Attached Files
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • #14
                            Inte får du glömma Peroni ju!
                            Fy fan vad den är god.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Schuckert
                              Dessa brukar jag köpa hos DaMatteo i Göteborg. Tydligen har de funnits i Italien sedan 1911. Underbara!

                              Den goa chokladen/nougaten brukar även finnas hos Pasta e Panini runt hörnet.
                              Deras luncher kan för övrigt rekommenderas starkt.
                              Inga stora portioner (typiskt finlunchstuk) men fantastiskt gott!

                              Sen får ni andra inte börja en diskussion där ni lovordar italienskt öl.
                              Det får ni bara inte. Det blir bara löjligt.
                              Italien är inget ölland. Punkt. Visst finns det säkert enstaka drickbara sorter,
                              det finns alltid några tappra entusiaster..., men det mesta är av varianten industriöl.
                              Coupé 20VT LE -99 Svart
                              Camaro V8 1LE -14 Röd
                              Huracan V10 610-4 -14 Grå
                              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                              Comment

                              Working...
                              X