Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Cinquecento 1.2 Sporting -95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Cinquecento 1.2 Sporting -95

    Ny på forumet som kanske märks på antalet inlägg

    Tänkte höra mig för om bilen i fråga kan vara något att lägga vantarna på? Vad jag förstått är dom riktigt ovanliga i sverige, men kommer den gå att sälja när jag är klar?

    Uppskattar svar

  • #2
    Ja de har ju aldrig importerats av Svenska Fiat så folk känner knappt till dem, innebär att de är svårsålda förstås.
    Men den var ju riktigt populär utomlands, kul att köra osv. Inget under av säkerhet kanske men det är ju inte så konstigt.

    Ett test från -92 (ej Sporting dock):
    500 (Cinquecento) i AMS 1992, sida 2, sida 3
    Last edited by per; 6 December 2007, 09:45.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Är det denna? http://www.blocket.se/vi/13666013.htm?ca=11_s
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        @per:
        Visst verkar dom skitskoj att köra och så men det blir projekt av den jag köpt åt mig med tanke på startspärren som är aktiverad.

        @ante:
        Antar att det va den i ljungby med startspärrsfel. Va och hämtade den idag, inte en rostfläck någonstans, jag blev tredje ägaren på den och så sitter det lite annat lullull på den som novitec avgas, sportfjädrar, sportratt osv osv osv..

        Om jag lyckas få eld på bilen trots startspärren kommer den nog visas upp också skulle jag tro, men om startspärren visar sig vara ett för stort problem blir denna 630kgs kärra lite mer race stuk med en annan lite vassare motor

        Comment


        • #5
          Antar att du trots originalnycklar har en text på panelen som lyser "CODE" när du försöker starta?

          Ibland blir det problem med oxid på kontakterna till styrboxen för immobilisern, på sladden som kommer från mottagaren (vid tändlåset). Då räcker det att dra ur sladden ur boxen och spraya lite 5-56 på kontakterna. Brukar uppkomma i samband med kyla efter några år.
          Kolla under panelen efter en gul liten box. Vem vet, kan vara så enkelt..

          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            @per:
            Det där måste jag ju bara prova. Betalade 6.000:- för bilen och jag antar att det går att plocka ut en del mer om den fungerar och är registrerad. Blir till att prova imorgon för nu är batteriet lite trött.

            Uppskattar alla tips som finns att få

            Comment


            • #7
              Jahaja, rent vinstintresse var det där ja..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by tagg3n
                @per:
                Visst verkar dom skitskoj att köra och så men det blir projekt av den jag köpt åt mig med tanke på startspärren som är aktiverad.

                @ante:
                Antar att det va den i ljungby med startspärrsfel. Va och hämtade den idag, inte en rostfläck någonstans, jag blev tredje ägaren på den och så sitter det lite annat lullull på den som novitec avgas, sportfjädrar, sportratt osv osv osv..

                Om jag lyckas få eld på bilen trots startspärren kommer den nog visas upp också skulle jag tro, men om startspärren visar sig vara ett för stort problem blir denna 630kgs kärra lite mer race stuk med en annan lite vassare motor
                Just det. Jag var och kollade på den för nån månad sedan och undrade vad det blev av den. Ingen rost som sagt var men annars verkade den lite sliten. Lite bucklor här och där, allmänt rostigt i motorrummet osv, och fälgarna hade skrapmärken som hette duga ;-) Hur som helst, CODE lampan tändes men slocknade aldrig. Dom hade den röda nyckeln också men det var samma visa med den som dom andra nycklarna. Lycka till och hoppas du får fart på den! Du kan nog behöva leta reda på ett origavgas inför ev regbes.
                Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                Comment


                • #9
                  @per:
                  Nejdå, inte bara. Har det lite halvdåligt ställt så tanken har ju slagit mig. Om jag nu får fart på maskinen så kommer jag nog visa upp den också Till en början iaf..

                  @Ante:
                  Som sagt så lyser ju code men vi är tre stycken som jobbar frenetiskt med att leta lösningar. Ska ringa Fiat sverige och se om dom har någon lösning.



                  Tack för svaren

                  Comment


                  • #10
                    reg bes

                    Lyckades ni få tag i alla papper för att reg besiktiga bilen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: reg bes

                      Originally posted by Cinquecento
                      Lyckades ni få tag i alla papper för att reg besiktiga bilen?
                      Alla papper fanns med, men vi kom inte på felet så bilen såldes vidare till en helhärlig snubbe från Dalsland. Han i sin tur fick fart på bilen och den har körts med en del. Blev tvungen att sälja den då jag tog examen på skolan i Ljungby och kunde inte få tag i någon som kunde köra hem den till Dalarna.

                      Verkar vara bra snurr på den, besiktningen hade gått bra

                      http://www.youtube.com/watch?v=93TJI9Kuq4M

                      Mvh Kim

                      Comment

                      Working...
                      X