Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpa sig en Fiat Bravo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpa sig en Fiat Bravo?

    Har blivit erbjuden att köpa en Fiat Bravo 1.4 från -99 med motorn renoverad för 2000 mil sedan billigt. Har gått 20k med cirka 18k mil som pendlarbil. Men måste säga att jag har väldigt dålig koll på Fiat, så hur är Fiat Bravo att äga? Svindyr i ägandekostnader? Bränsleförbrukning? Vad ska jag kolla extra på vid ev köp?

  • #2
    Som vilken annan bil i den klassen ungefär? Lite billigare både i inköp och försäkring/drift förmodligen.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      1,4 går jättebilligt och bra, dock verkligen ingen racer men funkar fint till ex pendling. Min mor har en 1,4 som hon kört ca 8000 mil med utan ETT ENDA problem förutom vanlig sevice,avgassystem + nån lampa. Dessutom så känns de inte som en jätteliten bil att sitta i/köra heller.

      /H

      Comment


      • #4
        Låter riktigt bra Henrik, hade en gamal toyota för ett par år sedan som vi bara byte olja på i 8000 mil...

        Vad ska jag titta extra nogrant på innan köp? Vid en snabb koll på bilen så kände jag att båda hantagen kändes lösa. Lite som att hantaget ville följa med ett par mm när man öppnade dörrarna.

        Comment


        • #5
          Ja det är väl typ att titta på det vanliga när det gäller beg bilar, mycket beror väl på tidigare ägare.. Angående handtag har jag inte sett att de är lösa (dra åt skruvar?) däremot har jag sett att de liksom vittrar i plasten. Rost tror jag defenitivt inte förekommer i någon större omfattning, har faktiskt inte sett någon rostig Bravo/Brava

          "vår" är absolut rostfri och blir 10 år 2008, visst är det ju ytrost under men annars är den fri, det tycker jag är ok, då jag tittat på Passat, Mb e-klass 02 or som varit gravrost på gång på baklucka, skärmkanter..

          Känns den bra när du kör, jämn gång, jämn temp alla vätskor ser ok ut, inget minskar, inget klonkar när du kör eller svänger så skall det väl vara rätt ok.

          Sen så är det ju en begagnad bil så allt kan ju hända!

          /H

          Comment

          Working...
          X