Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bravo som miljöbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bravo som miljöbil

    Jag hoppas verkligen att Fiat i Sverige tar in Bravo 1,6 Mjt Eco så snabbt som möjligt då den klarar 120 grams gränsen och därmed klassas som miljöbil i Sverige. Om Citroën kan sälja massor av C4-diesel så borde Fiat kunna göra detsamma med Bravon.
    http://www.italiaspeed.com/2008/cars...pack/0702.html

    Personligen hoppas jag på gasversionen, för nog borde det komma en sådan?! Punto bio-power är ju ålderdomlig redan.

  • #2
    Hej Roland, svårt att läsa din text är de ,
    Hopps jag me tror jag om ja fattat rätt
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Den ersätter ju 1,9MJT 120hp, så den lär ju komma till Sverige. Är OO smarta tar man BARA i Eco-varianten. och ersätter 120hp med 1,9MJT 16V på 150hp.
      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

      Comment


      • #4
        Originally posted by pazzo
        Hej Roland, sv�rt att l�sa din text �r de ,
        Jag skrev i UTF-8, kör forumet på en gammal ISO? Bytte till gammal ISO nu, fungerar bättre? Vilken ISO är det som gäller för forumet?


        Last edited by RolandM; 11 February 2008, 08:50.

        Comment


        • #5
          Titta så bra det blev!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Hej, äntligen får man säga än en gång!
            Synd bara att det är typ 2 år efter alla andra, men jag tror på den bilen, och nu har den blivit attraktivare än förut.

            Hoppas man får dra typ 1400 kilo med den nu också, så kan det bli en ny trotjänare i den klassen med.
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              Originally posted by Freddan_BA
              Hej, äntligen får man säga än en gång!
              Synd bara att det är typ 2 år efter alla andra, men jag tror på den bilen, och nu har den blivit attraktivare än förut.

              Hoppas man får dra typ 1400 kilo med den nu också, så kan det bli en ny trotjänare i den klassen med.
              Två år efter alla andra? Av konkurrenternas dieslar så var C4 först som miljöbil i detta segment, och varken Peugeot eller Renault har lanserat dieslar som klassas in som miljöbil än. Ej heller de japanska konkurrenterna eller ens tyska storheter som Opel eller Volkswagen. Skoda har ingenting heller. Audi har sin A3 som kom förra året. Seat lanserar i år Altea som miljöbil med dieselmotor. Volkswagen har precis släppt sin Golf som miljöbil med dieselmotor. Volvo har sin V30 med PSA-diesel och kom förra året.
              Så nog tycker jag att Fiat ligger längst med de främsta konkurrenterna här, före de flesta andra.
              Tycker de förtjänar viss cred för det.

              Comment


              • #8
                Jag frågade importen och fick svaret att Fiat i första hand satsar på Italien och Storbrittannien med Bravo 1,6 Mjt modellen. Andra marknader kan eventuellt bli intressant för Fiat längre fram.
                Tragiskt tycker jag.

                Å andra sidan hoppas de att Grande Punto kommer som gasbil inom kort.

                Comment


                • #9
                  Jag frågade importen och fick svaret att Fiat i första hand satsar på Italien och Storbrittannien med Bravo 1,6 Mjt modellen. Andra marknader kan eventuellt bli intressant för Fiat längre fram.
                  Tragiskt tycker jag.

                  Å andra sidan hoppas de att Grande Punto kommer som gasbil inom kort.

                  Comment


                  • #10
                    ja jo, det har nog att göra med att vi är en så liten marknad för det företaget som det inte hänt något här på den fronten.
                    Jag menar bara att det står om den nu, sen tar det ett bra tag innan man får se den här, som roland nu antydde.
                    Hos andra får man hit nyheterna snabbare liksom. Men i övrigt är fiat i allra högsta grad med i "miljöbilskampen", med Gr. punton och pandan och snart även 500:an
                    Fiat Punto GT - Turbo for fun

                    Comment

                    Working...
                    X