Announcement

Collapse
No announcement yet.

sadelmakare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sadelmakare?

    Tjena!

    behöver ev fixa en ny suflett till min Ritmo Cab!
    någon som känner till en sadelmakare, arbetande eller pensionär som jobbar ändå (kanske lite billigare).
    eller något företag?

    all info kan hjälpa till!
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    Jadu.. du får nog kolla Tyskland eller så. Pratade med Top`n Trim i Helsingborg och suffletterna till Ritmo har utgått ur sortimentet. Köpte en bit att lappa min med, materialet var faktiskt när nog identiskt!!Att sy upp en hel ny blir nog inte billigt!!Såg suffletter på Imola för två år sedan,men då hade jag ju ingen bil att sätta den på..!
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Originally posted by captainmorgan
      Jadu.. du får nog kolla Tyskland eller så. Pratade med Top`n Trim i Helsingborg och suffletterna till Ritmo har utgått ur sortimentet. Köpte en bit att lappa min med, materialet var faktiskt när nog identiskt!!Att sy upp en hel ny blir nog inte billigt!!Såg suffletter på Imola för två år sedan,men då hade jag ju ingen bil att sätta den på..!
      tro det eller inte.. men har faktiskt hittat en firma här i Stockholm/Västberga som fixar suffletter till bilar & båtar.
      Både i tyg & annat.

      Dom har till Ritmo den skulle kosta 7600 inkl moms + montering m.m.

      Antar dock att det e skillnad på ytter och innertak.. och tror att det blir ytterligare ett par tusen för innertaket.

      Generellt så tycker jag inte att det var sååå illa.
      Trodde att det skulle kosta 20-30000 för en ny cabbe.
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #4
        Lysande!! Får börja skramla ihop lite pengar! Gruppköp på gång eller...?!
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Originally posted by captainmorgan
          Lysande!! Får börja skramla ihop lite pengar! Gruppköp på gång eller...?!
          tja varför inte.. man vet ju aldrig vad dom säger ang om dom får mera jobb.. ska ta dit Cabben efter att den rostlagats/lackats
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment

          Working...
          X