Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nån som har koll på Croma V6?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nån som har koll på Croma V6?

    Är det nån som vet nåt om denna?

    http://www.blocket.se/vi/14265809.htm?ca=16_s

    Jag har sett den till salu ett antal ggr de senaste åren. Jag tycker den är rätt cool men det verkar ju skumt att den har varit avställd i typ 2-3 år. Jag har funderat lite på om man skulle försöka få ihop en av varje i SAAB/FIAT:s samarbete och då skulle ju denna passa rätt bra.
    Christian

    Kör nu:


    I garaget:

  • #2
    handla inte av honom..anser att han är oseriös och mycket mysko..

    va där och frågade om han impoterar för ett par år sen..
    Nej fick jag som svar.
    Dock fanns det en Merca v12:a
    Bmw v12:a
    X antal x-skyltade bilar(då de va x som import-bilar hade regnummer med x i början)

    men nej de gjorde han ju inte.
    sen frågade han om va de va som jag sökte.
    då va de en volvo 850t5/r..nej de hade han ju inte
    veckan efter körde jag där..jo va stog de...en 850t5/r med X-skylt

    =S han är en mystisk person...
    *Fiat coupe Turbo 16v**Såld till Felle
    Volvo 740GLt 16v -90 *såld*
    Dacia Duster dCI -11 *stadigt framåt BILLIGT*
    Volvo V702.4T

    Comment


    • #3
      Ja Croma V6 är en fin bil, den såldes ju aldrig i sverige, funderade själv på att importera en sådan, som komplement till Turbon ;-) Det finns ju fortfarande några v6 kvar på typ mobile.de för kaffepengar!

      Angående den i annonsen så har han ju som sagt haft den flera år stående, antagligen för att priset varit för högt, samt att vem i Sverige vågar gå och köpa en Croma V6??

      Lite fakta if du inte har det;
      V6 an ger 159 hk och ett vrid på 213nm vid 4500rpm, 0-100kmh på 8.6, max 211 kmh! Vikt: 1336kg

      Det är ju en skönt udda bil, åk o titta kanske det går att pruta och sen slå till! (vill själv ha en fortfarande)

      /H

      Comment


      • #4
        Men han har ju gått ner i pris! Har begärt 38000 hur länge som helst!! Dom kostar ju inte så mycket ens i Tyskland!!! Väntar nog på någon som har noll koll! Går de så går de..
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Udda bil som stått länge; läge för skambud!

          Snygg bil det där.
          Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
          Fiat Marea Weekend 1,6 -97

          Comment


          • #6
            Tack för infon, låter som en ganska typisk, mindre, oberoende bilhandlare mao.
            Lite luriga, tänjer gärna på sanningen och så vidare. Nåja, jag ska iaf neråt landet framöver och ska nog ta mig en titt. Man kan ju alltid lägga ett skambud om den ser bra ut.
            Christian

            Kör nu:


            I garaget:

            Comment

            Working...
            X