Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför så många skattemärken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Varför så många skattemärken?

Har inte ringt Vägverket än och kollat varför, men idag fick jag mitt 10:e skattemärke på Croman. Bilen är nyreggad nov- 2006 och jag har förvånat sett hur det kommer nya märken hela tiden. En gång kom ett nytt märke två veckor efter det förra. Inga besked om ändringar eller liknande. Bara ett "Här kommer ditt nya skattemärke. Siffran på märket är olika varje gång.

Någon som har en vettig förklaring? En 16 månader gammal bil med 10 skattemärken.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

Re: Varför så många skattemärken?

Originally posted by Schuckert

Någon som har en vettig förklaring? En 16 månader gammal bil med 10 skattemärken.
    Måste vara fel registrerad i deras register typ.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Slipper du betala skatten också så är det bara att tacka och ta emot
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Betalar man inte skatten kvartalsvis när den når en viss nivå (typ dieselbilar)? Då borde man få 4 märken per år.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

Comment

Originally posted by Ante
          Betalar man inte skatten kvartalsvis när den når en viss nivå (typ dieselbilar)? Då borde man få 4 märken per år.
          Stämmer! Vet inte om det är 3 eller 4ggr/år, men många blir det.

Comment

Jo, jag har ju en dieselbil med skatterabatt och borde följdaktligen ha fått 5-6 märken med den teorin.
            Kollade lite i pärmen med inbetalningar och på skatteinbetalningen. Det är sambon som sköter ekonomin så jag ser inte röken av räkningarna (eller några pengar). Hur som helst har det alltid gått ut en vanlig skatteräkning och 5 dagar senare en korrigering för partikelfilterrabatt och nästa räkning en korrigering för för mycket inbetald skatt.
            Det kan vara något lurt med "systemet" som gör att min bil inte är uppenbart berättigad till rabatt i första skedet, men vid kontroll är det. Jag vet att det var ett jävla massa åbäke när bilen kom och blev stående i Wallhamn en månad pga av en massa inregistreringsproblem och annat. Det var ju en av de absolut första Croma-dieslarna i Sverige så det var säkert där något hände.
            Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

Comment

Working...
            X