Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stilo Wagon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stilo Wagon

    Efter att ha snackat med grabbarna på Landvetter Bilverkstad, funderar jag skarpt att skaffa en Stilo-kombi till våren. Familj och husbygge kräver lastutrymme och tjejens idé om Skoda Octavia kombi är som att bada i kall brunsås.
    Enligt uppgift från Ronny på LB kommer den i april/mars och kommer att ligga på 9-10.000:- över 5-dörrarsversionen. Lite mer prylar får man också på köpet. Det blir bara 1,8-motorn som kommer till Sverige i början. Kanske 2,4 under senare delen av 2003.

    Någon annan som har läst något om Stilo Wagon? Hittade en länk här:

    http://www.zon.se/bil/nytt/2002-09-17stilo.shtml
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #2
    nope, bara pressmaterialet

    men bättre än en octavia är den väl alla gånger.. skulle vara Peugeot 307 break isf...vanliga stilo har fått ganska bra kritik!
    justerbart baksäte borde dessutom vara super om man har ungar i barnstolsålder

    fast jag tycker det är synd de tagit bort den klassiska tvådelade bakluckan á amazon kombi till förmån för vindrutehistorian.. men de e ju superlåg tröskel iaf..
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Synd att de inte hade nån bild på baken (eller att jag inte vet hur man lägger upp bilder..), men den är riktigt snygg, snett bakifrån!
      Ett stort lyft från Marean tycker jag.

      Annars blir jag lite orolig nu när chefsdesignern på Lancia ska börja på Fiat... Lybra t.ex. är ju så jävla ful att man kräks.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Va? femdörrars Stilon är ju asful bakifrån och Lybra kombin skitfin... (ärligt så tycker jag det) tredörrars Stilon är ju en helt annan historia, den ser ju nästan bra ut på utsidan.
        /Mats Strandberg

        Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
        Alfa Romeo 75 Turbo -87
        Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
        Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

        Comment


        • #5
          Hallåååå MaZZZZZ.... vi snackar Stilo KOMBI nu! Din gamla Alfa-tomte! ;-D
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Så det finns tre karosser? där försvann ju vinsten med att ha plattformar... :P

            Marknadschefen: "Vi måste göra nåt för att få upp försäljningen av den där jäkla Stilon."
            Säljavdelningen: "Kan vi inte göra en kaross till? Det måste ju öka försäljningen..."

            Gonatt...

            Lybran är fortfarande snygg dock. :P
            /Mats Strandberg

            Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
            Alfa Romeo 75 Turbo -87
            Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
            Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

            Comment


            • #7
              Tro det eller ej, men de har nog alla samma bottenplatta!

              Och Lybran ÄR skitful, tvivlare ombedes uppsöka www.carsfromitaly.com och kolla.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Men Pertis...

                Du vet ju att man inte kan bedöma en bil på enbart bilder...

                Kan meddela att den är väldigt mycket snyggare när man ser den i trafik. Speciellt med riktiga fälgar och inte Biltema navkapslar...

                Så Karossen blir billigare om man använder samma bottenplatta? utveckla gärna.
                /Mats Strandberg

                Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
                Alfa Romeo 75 Turbo -87
                Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
                Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

                Comment


                • #9
                  äh.. så farligt var det väl inte?

                  tyckte lybran var lite menlös. slå ihop en Rover 75 tourer med en citroen C5 så blir de väl sådär. knäppa baklysen, men det hade mitsubishi galant kombi från 87 åxå

                  stilo ser föressten lite ut som senaste corollan rakt bakifrån...
                  Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                  Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                  Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                  http://fiatpanda.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Jaa menlös är nog ett passande ord. Och Mats, jag har inte sagt annat än att jag tycker den är ful på bild. Alla bilder, alla vinklar jag sett. Och att Stilo Weekend är snygg på bild, speciellt bakifrån.

                    MaZ wrote>Så Karossen blir billigare om man använder samma bottenplatta? utveckla gärna.

                    Nä nu snurrar du till det riktigt va? Taggarna utåt? :-) Du vet att du kan slå kortnummer 512 om du undrar vad jag menar, så slipper du göra bort dig offentligt! ;-)

                    Olika karosser på samma bottenplatta = billigare utvecklingskostnader. Men det vet du väl....
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by per
                      Annars blir jag lite orolig nu när chefsdesignern på Lancia ska börja på Fiat... Lybra t.ex. är ju så jävla ful att man kräks.
                      Kan inte se att du nämner bild nånstans... :P
                      Förresten, är det inte du som alltid hävdar att alla företag i Fiatgruppen är samma företag ändå så då spelar det väl ingen roll?

                      Det jag menade var att det knappast är smart att släppa ännu en karros när de första två inte säljer ett skit... Då kan man ha samma plattform på alla bilar som man tillverkar, det spelar ändå ingen roll att man sparar pengar om man inte säljer några bilar... så menade jag.

                      tre karosser på samma bottenplatta blir dyrare än två. Så är det.

                      Slå kortnummer? Jag hade böjt mig fram och klappat dig på huvudet om du inte hade simulerat sjukdom idag...

                      Låter det som vi är arga på varandra? det är vi inte, rått men hjärtligt!
                      /Mats Strandberg

                      Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
                      Alfa Romeo 75 Turbo -87
                      Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
                      Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

                      Comment


                      • #12

                        Tja förut hade de ju FYRA karosser (Bravo/Brava/Marea/Weekend) så jag antar att de ändå har börjat spara in.

                        "Spelar ingen roll"? Menar FÖRSTÅS att det varit bättre att kicka en sinnessjuk designer istället för att placera om honom.

                        Jag hade oxå velat klappa dig på huvudet lille vän om du inte hade bitit så hårt i mina fingrar.. ;-) Om man som du jobbar stenhårt på att missförstå allt jag skriver spelar det ju ingen roll vad jag skriver, vi kan penn-fajtas förevigt här...
                        Är det hjärtligt menar du? Skärp dig nu, vi lägger ner och restar våra case´er. ;-)
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment

                        Working...
                        X