Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 testas i svenska media

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 500 testas i svenska media

    Göteborgs-Posten

    http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=414300

    Men oj! Inga kommentarer om osäkert andrahandsvärde! Motorjournalisterna har börjat vakna upp ur Toyota-dimman.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #2
    Re: Fiat 500 testas i svenska media

    Originally posted by Schuckert
    ur Toyota-dimman.

    INGA otYdliga instrument med 90 på fel StäLle med

    Orangutang ställning för rEsliga Nordboningar heller??

    Drööömmer jag eller kommer jag vakna med baksmälla snart eller har slutet kommit
    Attached Files
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Jag vill ha en 500 med canvastak och manuella vevrutor istället för el-hissar, ingen servostyrning, inga el-inställda sidospeglar, ha smala plåtfälgar, men kvar med airbags och antisladd - benämnd "500 classic".
      För 20 000 kr mindre än 1,2 Pop.

      Comment


      • #4
        Originally posted by RolandM
        Jag vill ha en 500 med canvastak och manuella vevrutor istället för el-hissar, ingen servostyrning, inga el-inställda sidospeglar, ha smala plåtfälgar, men kvar med airbags och antisladd - benämnd "500 classic".
        För 20 000 kr mindre än 1,2 Pop.
        Glöm ej: motorn bak, bakhjulsdrift
        Christian

        Kör nu:


        I garaget:

        Comment


        • #5
          DN har varit ute och luftat en 500.
          http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=291&a=760685

          Finns en liten film på DN:s hemsida också, från provkörningen.

          Men nog tycker jag att en 500 Classic utan elektriskt lull-lull och äkta canvastak vore en trevlig homage till ursprungsmodellen. Då skulle man kunna få en söt bil billigt. Småbilar behöver inte vara lyxlirare.

          Jag hittar en konstighet i utrustningslistan.
          Det står att elektriskt uppvärmda och justerbara, lackerade sidospeglar är standard på Pop, samtidigt som det finns med i tillvalslistan och där står det att de är standard på Lounge/Sport. Ähum?

          Jag vill gärna ha svarta manuella.

          Min första bil var en Citroën AX GT, utan något elektriskt lull-lull alls. 500:an i sin grundversion är redan den mer utrustad än toppmodellen AX 14 TZT var... Sickna tider.


          Last edited by RolandM; 18 April 2008, 13:32.

          Comment

          Working...
          X