Avställningstiden för Coupen nu då dvs Fååård Combi är det som gäller nu fram till april igen då... suck ;-)
En fråga dock, på sista tiden har min Coupe börjat gå dåligt. Känns inget speciellt på 1 och 2:an växlar vid fullgas acceleration men med högre växlar och man trampar "pelle i bottan" tex på femmans växel på landsväg så går den inge bra. :-(
Den lixom tvekar och hugger och går segt för att efter någon sekund komma igång ungefär som vanligt. Inbillar mig att det blir värre när den är varm än när motorn är kall. Bluddrig gång vid fullgas acceleration alltså. Om man gasar lite mindre än fullgas så spruttar den på ungefär som vanligt, det är vid plattan i botten som den går åt helvita illa tuffar iväg lixom...
Någon som har en idé vad det kan vara?
Känns nästan som om den inte går på 5 cyl, kan det vara något så enkelt som en tändstift som strular eller tjuvluft, dumpen tja vad tror ni?
Förövrigt står Cuppen nu nere hos bilfirman i Halmstad där jag köpte den förut... Det har visat sig att den har varit lätt krockskada förut men lagning som var gjord var åt helsikte! :-(
Tur dock att man köpte bilen hos en stor bilfirma och inte "Benge på hörnet" för de tar dock på sig att fixa allt. Beräknad kostnad runt 30-40 papp hos bästa plåtslageriet där nere.. hua. ;-) Bilen ska plockas ner in i minsta beståndsdel, inredning ska ut och allt annat med för den delen och sedan är det riktning samt att de pissiga tyska lagningarna ska göras om samt att en tekniker från försäkringsbolaget ska kolla på det och godkänna lagning samt M-test osv. Nyare än ny sedan då får man hoppas... ;-)
En fråga dock, på sista tiden har min Coupe börjat gå dåligt. Känns inget speciellt på 1 och 2:an växlar vid fullgas acceleration men med högre växlar och man trampar "pelle i bottan" tex på femmans växel på landsväg så går den inge bra. :-(
Den lixom tvekar och hugger och går segt för att efter någon sekund komma igång ungefär som vanligt. Inbillar mig att det blir värre när den är varm än när motorn är kall. Bluddrig gång vid fullgas acceleration alltså. Om man gasar lite mindre än fullgas så spruttar den på ungefär som vanligt, det är vid plattan i botten som den går åt helvita illa tuffar iväg lixom...
Någon som har en idé vad det kan vara?
Känns nästan som om den inte går på 5 cyl, kan det vara något så enkelt som en tändstift som strular eller tjuvluft, dumpen tja vad tror ni?
Förövrigt står Cuppen nu nere hos bilfirman i Halmstad där jag köpte den förut... Det har visat sig att den har varit lätt krockskada förut men lagning som var gjord var åt helsikte! :-(
Tur dock att man köpte bilen hos en stor bilfirma och inte "Benge på hörnet" för de tar dock på sig att fixa allt. Beräknad kostnad runt 30-40 papp hos bästa plåtslageriet där nere.. hua. ;-) Bilen ska plockas ner in i minsta beståndsdel, inredning ska ut och allt annat med för den delen och sedan är det riktning samt att de pissiga tyska lagningarna ska göras om samt att en tekniker från försäkringsbolaget ska kolla på det och godkänna lagning samt M-test osv. Nyare än ny sedan då får man hoppas... ;-)
Comment