Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bluddrig motor & plåtverkstad nästa för den delen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bluddrig motor & plåtverkstad nästa för den delen...

    Avställningstiden för Coupen nu då dvs Fååård Combi är det som gäller nu fram till april igen då... suck ;-)

    En fråga dock, på sista tiden har min Coupe börjat gå dåligt. Känns inget speciellt på 1 och 2:an växlar vid fullgas acceleration men med högre växlar och man trampar "pelle i bottan" tex på femmans växel på landsväg så går den inge bra. :-(

    Den lixom tvekar och hugger och går segt för att efter någon sekund komma igång ungefär som vanligt. Inbillar mig att det blir värre när den är varm än när motorn är kall. Bluddrig gång vid fullgas acceleration alltså. Om man gasar lite mindre än fullgas så spruttar den på ungefär som vanligt, det är vid plattan i botten som den går åt helvita illa tuffar iväg lixom...

    Någon som har en idé vad det kan vara?
    Känns nästan som om den inte går på 5 cyl, kan det vara något så enkelt som en tändstift som strular eller tjuvluft, dumpen tja vad tror ni?

    Förövrigt står Cuppen nu nere hos bilfirman i Halmstad där jag köpte den förut... Det har visat sig att den har varit lätt krockskada förut men lagning som var gjord var åt helsikte! :-(
    Tur dock att man köpte bilen hos en stor bilfirma och inte "Benge på hörnet" för de tar dock på sig att fixa allt. Beräknad kostnad runt 30-40 papp hos bästa plåtslageriet där nere.. hua. ;-) Bilen ska plockas ner in i minsta beståndsdel, inredning ska ut och allt annat med för den delen och sedan är det riktning samt att de pissiga tyska lagningarna ska göras om samt att en tekniker från försäkringsbolaget ska kolla på det och godkänna lagning samt M-test osv. Nyare än ny sedan då får man hoppas... ;-)
    Last edited by Dan the Man 13; 4 November 2002, 16:42.
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

  • #2
    dan

    Jo jag såg hur din bil såg ut, såg ut som ett laptäcke...

    Kul att den blir fin nu då...
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Särås: Jo du lagning på bakdelen höll högsta Tysk-plåtverkstad-klass... ;-) Hur man kan ens ta sig tid till att göra en sådan pissig lagning kan man ju fundera på...

      Nåja tur som sagt att jag köpte bilen av en stor bilhandlare som fixar det här utan att krångla. ;-)

      Du har ingen ide om vad som kan felas när det kommer till "bludder gången"?
      På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
      http://www.garaget.org/?car=63213

      Comment


      • #4
        Hur ?

        Dom gör väl sånna piss lagningar bara för att dom vet att bilen ska skickas iväg till nån stackars nordbo...... Dom vill väl bara fort bli av med den antar jag..

        (/HH/((

        Comment


        • #5
          Henrik: Säkert är det så... Kan iofs även vara som så att ägaren inte hade någon vidare bra försäkringen på bilen och fixar till det hela på billigast sätt... Hade det varit ett försäkriingsbolag inblandat så hade de ju aldrig godkänt den här lagningen...

          Nåja huvudsaken att det görs om nu utan att jag slipper slanta upp de 30-40 papp som det går på och att det blir rätt och fiiint. :-)

          Tur också att man ändå inte kör bilen på vintern, för det tar ca 2 månader att få den klart...

          Ingen som vill köpa en Ford Sierra kombi förresten? ;-) Vill ha en alfa 75:a istället...
          Last edited by Dan the Man 13; 7 November 2002, 12:03.
          På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
          http://www.garaget.org/?car=63213

          Comment

          Working...
          X