If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Utan en polare har åkt upp till avesta där en kille gjort ett åt honom. Och bilen är inte en fiat utan en turbomatad e30 m3:a. som planerar 400 + till våren.
han gjorde som så att han skickade sin packning till dom så började dom innan han kom upp sen när han kommer upp med bilen börjas rören.
troligen så har han inte itd med o göra fler.(hans eget bygge skulle fixas) men man vet aldrig. saken är det att jag inte känner honom.
utan jag ville bara visa att man kan få bra grejor som inte är så dyra.
men det finns säkert många som håller på med grenrörsbygge och som är duktiga.
ta o hör för daj på tex. lazzat.nu o zatzy.com
där hittar du nog säkert nån som gör det för rätt pengar.
före detta coupe trimmare
pimpig cadilacc deville
Sv1000s C-Ö
Troligen kan dom passa....
Men hur är dom avstämda?
Troligen är dom ruskigt bra men för vilken efekt är dom tänkta och hur är dom?
Vet vi det?
SS ska vara ett "ganska" universal för 2,0 16V Turbo motorn...
Hur som helst så är allt en fråga om vad man vill ha, sjävl så köper jag SS och är jälvigt nöjd till Deltan jag tänkt köpa så blir det själv klart ett SS och som sagt vill ha ett i bokhylan oxå!
Det här med extractor-grenrör är lite nytt för mig. Hur funkar det?
Är längd/tjocklek dimensionerade så att det blir minimalt motstånd vid ett "smalt" varvtal på motorn? Funkar det i så fall inte bäst på sugmotorer där det inte sitter en fläkt ivägen som förstör för längden? Eller blir de inte avstämda mot hela avgassystemet utan bara fram till turbon? *nyfiken*
Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
En detalj som jag ser som viktigast är att varje impuls från motorn träffar turbo vingarna i rätt följd bland annat och det gör man inte med orginal grenröret...
Originally posted by Särås En detalj som jag ser som viktigast är att varje impuls från motorn träffar turbo vingarna i rätt följd bland annat och det gör man inte med orginal grenröret...
/Jimmy
Japp..... alltså bör ALLA rören hålla samma längd på mm:n. Impulserna som jimmy säger styr uppspinningen på turbon och desto bättre byggt ju snabbare respons på turbon.o.s.v... Bygget kan göras av ngn ganska händig utan att det kostar skjortan. fast en rejäl T-shirt kostar det nog. ;-)
Sen bör man plasmaskära en platta som passar perfekt med den förhoppningsvis portade toppen.
Och dricker man sen öl när man gör det så får man både värme från svetsen, discoljus och kul på samma gång !!!!! Bara att börja......
Jimmy ????? Kollade på ett grenrör till coupen på nätet men tyckte inte att det såg ut att vara avstämt... Är ditt det??? ( bara nyfiken)
Eeh.. såg en bild på ss-röret. Såg fin-fint ut !!!!
Tror det var till en 20vt och undrar om det inte var supersprint , där jag såg det grenröret ?!!!I vilket fall... jag hade inte köpt det för 915euro !!!
Comment