Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiatförsäkring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Fiatförsäkring blev plötsligt bra...

    Fick hem ett kostnadsförslag från Fiatförsäkring idag blev skapligt förvånad... 18 000kr skulle de ha förut för helår men nu plötsligt får jag ca 7000kr/helår helt försäkrad med alla möjliga tillägg...

    De kanske vaknade till av mitt missnöje i telefon att just märkesförsäkringar skulle va så dyra men men nu är de billigast och jag hoppas att jag blir nöjd ifall (vilket jag inte hoppas på) olyckan är framme!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      ...

      ...tokväcker tråden!

      Har sedan jag köpte min QP 2005 pröjsat typ 700:-/månad för en halvförsäkring hos Salus Ansvar. Då jag sökte runt efter den billigast möjliga 2005 så var just Salus billigast för mig iaf.

      Gissa om jag blev förvånad när jag talade med Fiatförsäkringar för ett par dagar sen. ca. 400:-/månad för en helförsäkring (2000:- i självrisk).

      Verkar som om Fiatförsäkringar har tagit sig i kragen lr va säger ni?
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #18
        Re: ...

        Originally posted by plant
        ...tokväcker tråden!

        Har sedan jag köpte min QP 2005 pröjsat typ 700:-/månad för en halvförsäkring hos Salus Ansvar. Då jag sökte runt efter den billigast möjliga 2005 så var just Salus billigast för mig iaf.

        Gissa om jag blev förvånad när jag talade med Fiatförsäkringar för ett par dagar sen. ca. 400:-/månad för en helförsäkring (2000:- i självrisk).

        Verkar som om Fiatförsäkringar har tagit sig i kragen lr va säger ni?
        Fick du en offert eller "gissade" försäkringsmäklaren? Har fått väldigt bra ca priser men när de väl har fått fram en offert så ligger priset betydligt högre.

        Kan även rekommendera www.vesta.se (Vesta Försäkring) samt att du ringer och pratar med Natalia Lindgren på IF (031-105380) och hälsa från Mattias Rask och säg att du fått tipset genom Fiatklubben så ska ger hon dig ett bra pris...
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #19
          Re: Re: ...

          Originally posted by rask
          Fick du en offert eller "gissade" försäkringsmäklaren? Har fått väldigt bra ca priser men när de väl har fått fram en offert så ligger priset betydligt högre.

          Kan även rekommendera www.vesta.se (Vesta Försäkring) samt att du ringer och pratar med Natalia Lindgren på IF (031-105380) och hälsa från Mattias Rask och säg att du fått tipset genom Fiatklubben så ska ger hon dig ett bra pris...
          ...näpp, inga gissningar här inte!
          Har även tidigare varit i kontakt med Fiatförsäkringar med en annan säljare som kom fram till en liknande peng så från o me juni kör jag Fiatförsäkringar.
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #20
            Jag fick 9986 kr (helförsäkring) på Fiatförsäkring.
            Vesta kostade 10619 kr.
            Måste gå att få lite billigare
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #21
              Billigt!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Jag har inte fått tag i Natalia på IF. Jag hoppas att hon kan ge en rejäl rabatt
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Freddan72
                  Jag fick 9986 kr (helförsäkring) på Fiatförsäkring.
                  Vesta kostade 10619 kr.
                  Måste gå att få lite billigare
                  Jag fick 15% rabatt iom att jag var kund hos Swedbank (under 29 samt har ett konto hos dom) och tecknade såväl Saabens trafikförsäkring (snorbilligt) och hemförsäkringen hos dem. Så det går att spara lite hos Vesta mao. Sedan är det viktigt att kolla vad de tar om du har bilen försäkrad för stöld och skadegörelse när den är avställd, hos Vesta betalar jag bara 2000 kr per år och den lär ju vara avställd halva året iaf. Vissa andra tar ca 300 kr per månad.

                  Prova att prata med min kompis på IF också, kan ev vara bra om du också samlar lite försäkringar hos dem... Fiat föräkring är egentligen också IF men du får ingen rabatt på din Fiatförsäkring, däremot är den rabattgrundande hos if, dvs den ger mängdrabatt på andra försäkringar hos IF.
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Freddan72
                    Jag har inte fått tag i Natalia på IF. Jag hoppas att hon kan ge en rejäl rabatt
                    Har du provat att lämna meddelande? Hon är bra på att ringa upp men hon jobbar mest kvällar tror jag. Funkar inte numret eller någon annan svarar så har hon slutat... Skicka ett PM eller skriv här om du inte får tag på henne så kan jag kolla.
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • #25
                      Re: ...

                      Originally posted by plant
                      ...tokväcker tråden!

                      Har sedan jag köpte min QP 2005 pröjsat typ 700:-/månad för en halvförsäkring hos Salus Ansvar. Då jag sökte runt efter den billigast möjliga 2005 så var just Salus billigast för mig iaf.

                      Jag har haft & har Salus Ansvar för både min Abarth & Min X1/9 a och betalar nästan inget för det. Alltid mkt trevliga att ha att göra med. Måste oxå ge en eloge till Tennant! bra priser & trevligt bemötande!
                      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                      Mina Bilar.. Past & Present!

                      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by rask
                        Jag fick 15% rabatt iom att jag var kund hos Swedbank (under 29 samt har ett konto hos dom) och tecknade såväl Saabens trafikförsäkring (snorbilligt) och hemförsäkringen hos dem. Så det går att spara lite hos Vesta mao. Sedan är det viktigt att kolla vad de tar om du har bilen försäkrad för stöld och skadegörelse när den är avställd, hos Vesta betalar jag bara 2000 kr per år och den lär ju vara avställd halva året iaf. Vissa andra tar ca 300 kr per månad.

                        Prova att prata med min kompis på IF också, kan ev vara bra om du också samlar lite försäkringar hos dem... Fiat föräkring är egentligen också IF men du får ingen rabatt på din Fiatförsäkring, däremot är den rabattgrundande hos if, dvs den ger mängdrabatt på andra försäkringar hos IF.
                        Vad får du betala för en helförsäkring?
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Freddan72
                          Vad får du betala för en helförsäkring?
                          9600 kr om jag minns rätt (men jag är "bara" 28 år)... Har 6000 kr i självrisk på vagnsskada tror jag.
                          à la London designmarknad - www.alalondon.se

                          Comment


                          • #28
                            Jag fick ett helt okej pris av Natalia. Vi flyttade över hemförsäkringen till IF plus att vi har båda bilarna hos dom. 9085 kr för helförsäkring blev det till slut. Jag är asnöjd
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #29
                              Jag har Länsförsäkringar på Hemförsäkringen o min Croma .

                              Efter höjningen så ligger , Bilen på ca: 4200:- / år , halvförsäkring + mer-försäkring på den

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Freddan72
                                Jag fick ett helt okej pris av Natalia. Vi flyttade över hemförsäkringen till IF plus att vi har båda bilarna hos dom. 9085 kr för helförsäkring blev det till slut. Jag är asnöjd
                                Vad kul! Glad man kan vara till hjälp!
                                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                                Comment

                                Working...
                                X