Announcement

Collapse
No announcement yet.

frågor kring Bravo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • frågor kring Bravo

    Någon som har idéer ang Bravon?

    Hur är den som bil?

    Motorn? 5 cyl? samma som Coupé?

    vilken modell skulle man välja att köpa?

    behöver en ny bruksis
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    En vän till mig har en Bravo 1.6 som bruksbil och den funkar bra än så länge han har väl brukat den i 2 år nu eller mer. Den är ser bra ut och funkar bra så länge man tar hand om den och dig tvivlar jag inte på när det gäller att ta hand om bilar. Det som har varit med den är det vanliga att avgassystemet rostar bort etc. Ifs samma bil som Marea och Marea ägare verkar nöjda här.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Ägde en Bravo 1.6 -98:a i tre år, sålde den i våras. Helt klart den problemfriaste bilen jag ägt. Helt okej att köra, bra försäkringspremie, hyfsade utrymmen, småkvick och underhållande. Nackdelarna är knarrande växelspak, vindbrus och smågnissel från inredning. Med andra ord inget allvarligt. Slitdelar finns på Mekonomen och kostar inte brallan. Om du är spekulant så ska du kolla att kamrem är bytt och att avgassystemet är okej. Den rostar sönder på ett par år.

      Sammanfattningsvis en bra bil med schysta vägegenskaper och driftsäkerhet och ska du bara ha den som bruksis så räcker 1.6:an gott och väl:-).

      Comment


      • #4
        Det är en bra bil med fin komfort tycker jag, går relativt tyst, samt stabilt och lugnt i ratten. Satsa på en 1,6 som bruks. Det är lättare att hitta delar ex på bildelsbasen m.m än till en 1,4 vet jag av egen erfarenhet

        Att köpa en 5cyl är väl att få lite högre kostnader för kamrem ex men det vet väl alla.

        Denna är säkert prutbar, ser rätt fin ut/orginal?
        http://www.blocket.se/vi/17859219.htm?ca=6_s

        //Henrik

        Comment


        • #5
          Hade också en Bravo mellan 98 och 03. Helt nöjd med den, men fick tyvärr byta ut den mot tjänstbilmiljöbil. Svärmor köpte den och har inte haft ett enda problem med den förutom att ett bromsrör sprack mitt under bilprovning. Något som gjorde svärfar glad eftersom han hatar Fiat (gammal bilprovningschef) och därmed för första gången fick vatten sin kvarn.
          Köpte den fabriksny och det enda som krånglade hyfsat omgående var att lamellerna i kopplingen rasade (måndagsexemplar).

          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #6
            Köpte en Marea 1.8ELX ny -97 och körde i 5 år helt utan problem. Bytte sen till Stilo men Marean finns 2 mil härifrån. Springer på den ibland, senast en månad sen. Samma ägare som köpte den efter mej. Nybes u.a efter 17000 mil förtfarande helt utan problem förutom svindyrt avgassystem! Köp rostfritt!Stilon nästan lika bra som Marean men det är inte utan man ångrar sig lite...! Förresten har du bytt cabben på Ritmon? Mvh Morgan
            captainmorgan

            Comment


            • #7
              Originally posted by captainmorgan
              Köpte en Marea 1.8ELX ny -97 och körde i 5 år helt utan problem. Bytte sen till Stilo men Marean finns 2 mil härifrån. Springer på den ibland, senast en månad sen. Samma ägare som köpte den efter mej. Nybes u.a efter 17000 mil förtfarande helt utan problem förutom svindyrt avgassystem! Köp rostfritt!Stilon nästan lika bra som Marean men det är inte utan man ångrar sig lite...! Förresten har du bytt cabben på Ritmon? Mvh Morgan
              nej Morgan har inte bytt den än.. själva renoveringen tar längre tid.. eftersom Igge kör på när han kan och han har fööör mkt att göra.

              men det gör inget nu.. eftersom hösten och vintern kommer.. så tar nya tag nästa sommar.. den som väntar på något gott.. väntar ALDRIG.. eller var det ALLTID för länge...
              Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

              Mina Bilar.. Past & Present!

              Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
              Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

              Comment


              • #8
                Bravo

                Hej hopp....

                Har en ny Bravo -07, går bra och tyst.
                Men ångrar att jag bytte Stilon eller inte köpte en Alfa istället. Stilon är mycket mer praktisk och större en nya Bravon.
                Det som var jobbigt med Stilon var att det är lite väl hög ljudvolym från vindbrus och vägljud. Speciellt på lite grövre asfalt.

                Så nu är jag inne på att sälja Bravon o hitta en 156 SW från 04 o framåt.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bravomannen
                  Ägde en Bravo 1.6 -98:a i tre år, sålde den i våras. Helt klart den problemfriaste bilen jag ägt. Helt okej att köra, bra försäkringspremie, hyfsade utrymmen, småkvick och underhållande. Nackdelarna är knarrande växelspak, vindbrus och smågnissel från inredning. Med andra ord inget allvarligt. Slitdelar finns på Mekonomen och kostar inte brallan. Om du är spekulant så ska du kolla att kamrem är bytt och att avgassystemet är okej. Den rostar sönder på ett par år.

                  Sammanfattningsvis en bra bil med schysta vägegenskaper och driftsäkerhet och ska du bara ha den som bruksis så räcker 1.6:an gott och väl:-).
                  Är det någon som har ett botemedel mot knarrande "irriterande" växelspaks friktionsljud så blir jag tacksam !
                  Ökar vid varm temperatur ute.
                  Ytterat irriterande
                  Fiat for FUN

                  Comment


                  • #10
                    Frågorna kring Bravo har besvarats.. men jag förverkligade en dröm istället.. det blev en Delta Integrale istället, inköpt från England. Sämre bruksis kan man ha och man ska ju förverkliga sina drömmar

                    en liten bild från hemresan
                    Attached Files
                    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                    Mina Bilar.. Past & Present!

                    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Fiat Abarth
                      Frågorna kring Bravo har besvarats.. men jag förverkligade en dröm istället.. det blev en Delta Integrale istället, inköpt från England. Sämre bruksis kan man ha och man ska ju förverkliga sina drömmar

                      en liten bild från hemresan
                      Det var pricken över i! Svårare för varje gång när du ska välja bil att åka i. Grattis!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Grattis!!
                        Hur stort garage har du egentligen??
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Håkan
                          Är det någon som har ett botemedel mot knarrande "irriterande" växelspaks friktionsljud så blir jag tacksam !
                          Ökar vid varm temperatur ute.
                          Ytterat irriterande
                          Man måste byta bussningarna i växlingsreglaget. För att komma åt måste avgaset ner osv. Jag kom fram till att det är mer jobb än vad det smakar...
                          Jag smorde gummidetaljerna rikligt med flytande smörjmedel, och det hjälpte delvis men det knarrar fortfarande när det blir riktigt varmt, dock så är knarret "lägre" nu. Man kommer åt ifrån passagerarsidan under huven bakom motorn om jag minns rätt.
                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                          http://www.garaget.org/?car=38250

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by per
                            Grattis!!
                            Hur stort garage har du egentligen??
                            eftersom jag bor i lägenhet så har jag inget garage alls *asgarv*
                            men spenderar en del på att hyra.. samt att på sommaren när de flesta bilarna körs så är det gratis parkering på gatan i Midsommarkransen.
                            Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                            Mina Bilar.. Past & Present!

                            Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                            Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Fiat Abarth
                              eftersom jag bor i lägenhet så har jag inget garage alls *asgarv*
                              men spenderar en del på att hyra.. samt att på sommaren när de flesta bilarna körs så är det gratis parkering på gatan i Midsommarkransen.
                              Jag åker förbi där ibland, känns som om man kommit till Italien nästan Massor av Fiater på gatorna runt om.
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment

                              Working...
                              X