Announcement

Collapse
No announcement yet.

124 Spider fönsterram

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 124 Spider fönsterram

    Jag har fyra stycken främre fönsterramar till 124 Spider på väg hem från USA och tänkte bara kolla ifall någon här är intresserad av att köpa någon ram eller kanske byta mot något annat intressant.
    I detta läge vet jag inte skicket & priset ännu då jag tagit dessa osett men jag återkommer till de som visat intresse så fort ramarna kommer hem.

    Last edited by grusbus; 25 October 2008, 10:00.
    www.strigin.se

  • #2
    Hej !
    Vet du den ungefärliga bredden på ramarna? Och höjden.Funderar på att göra cab av hemmabygget (fiarrin) jag har.
    http://www.alfapower.nu/viewthread.p...4030#pid249024
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #3
      alfamats,

      Borde kanske veta detta men tyvärr inte just för tillfället.
      Kommer dock att vara i garaget imorgon söndag så jag ska ta tillfället att mäta av den ramen som sitter på min bil.

      Måtten finns här imorgon eftermiddag.........

      Jag har varit inne och kollat din bil förut och måste medge att den ser ganska grym / charmig ut.
      Du söker inte möjligtvis fler delar? Jag behöver nämligen rensa lite i garaget

      Robban
      Last edited by grusbus; 25 October 2008, 20:53.
      www.strigin.se

      Comment


      • #4
        Vore toppen om du kunde kolla detta.Visst behöver jag delar.Helst då till 1400 alt 1900 som Fiarrin är baserad på.Har letat som en galning utan resultat.Att hitta delar till Lancia Beta och Alfasud som jag annars håller på med är ju en barnlek i jämförelse.Hör av dig. / Mats






        Originally posted by grusbus
        alfamats,

        Borde kanske veta detta men tyvärr inte just för tillfället.
        Kommer dock att vara i garaget imorgon söndag så jag ska ta tillfället att mäta av den ramen som sitter på min bil.

        Måtten finns här imorgon eftermiddag.........

        Jag har varit inne och kollat din bil förut och måste medge att den ser ganska grym / charmig ut.
        Du söker inte möjligtvis fler delar? Jag behöver nämligen rensa lite i garaget

        Robban
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #5
          Nää inga 1400 / 1900 delar men du borde nog skicka ut en förfrågan på www.fiatcenter.com jag har fått massor med hjälp därifrån samt flera nya kompisar.

          Amerikanarna är väldigt hjälpsamma när det gäller delar m.m. så ge det ett försök, jag har även lagt upp en länk till din bil under " General Discussion " samt bett killarna höra av sig om de har 1400/1900 delar.
          Eventuellt kan jag hjälpa dig med transport ifall du skulle hitta något där borta.
          Last edited by grusbus; 26 October 2008, 07:59.
          www.strigin.se

          Comment


          • #6
            alfamats,

            Har varit och kollat lite mått på ramen och det är ungefär 1230mm mellan fästena samt att rutan är ungefär 500mm hög.
            Det är lite svårt att få exakta mått då den sitter moterad på billen men hoppas ändå att det ger dig en känsla om det funkar eller inte på din bil.
            www.strigin.se

            Comment


            • #7
              Skitbra!!! Ska genast gå en trappa ner och mäta på bilen / mats
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • #8
                alfamats,

                Verkar ramen passa på ditt projekt?
                Har idag fått reda på att ramarna kommer att gå från San Francisco på måndag så det borde inte dröja allt för länge innan de är här.
                www.strigin.se

                Comment


                • #9
                  Hej !
                  Jag var nere och måttade lite.Tror den blir för smal och hög.Iallafall säker på at den blir lite hög.Så jag får kolla mig omkring efter annat alternativ.Synd,annars så vore det ju klockrent med en vindruteram från en fiat. / Mats
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • #10
                    Jag kan ge dig mer exakta mått när ramarna kommit hem så får vi se.
                    www.strigin.se

                    Comment

                    Working...
                    X