Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Fiat Tipo Seidicivalvole (2.0 16V) 1992

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Rolando
    30.000:- var mycket pengar...... vad var det som var blev så dyrt....
    Att man aldrig får igen pengarna man lägger på en gammal bil är självklart. Tipogralen var en hobbybil och ingen ren brukshink. Tyvärr skottar pengarna lätt iväg: hjullager, bromsskivor, belägg, bromsslangar, bromsrör, flexrör till avgassystemet, service, diverse packningar, rekond, uppmätning av motor och kat, fälgar, däck, renovering av orginalfälgar, vinterdäck, diverse torkararmar, emblem och annat från skroten. Då har jag ändå gjort det mesta jobbet själv. Hade målet bara varit att transportera mig så billigt som möjligt hade jag valt någon annan bil och inte alls spenderat på detta vis.

    Visst var bilen fin på många vis men den hade naturligtvis också brister. Skulle den bli rikrigt fin skulle den behöva: katalysator, avgassystem, kam- och balansaxelrem, fixande av oljeläckage (och det var nog inte bara fördelaren, det kom från insugssidan också), fixning av synkningen på treans växel (och då åker det nog på en koppling också när det ändå är isär), ny kylare, balansering av kylfläkten, lite nya bussningar och leder, lite riktning av småbulor och lite lackbättring här och där, bromssköldar (om man vill ha det) och diverse småprylar (bla kurvhandtag). Ni som vet allt vet säkert även vad ovanstående skulle kosta att fixa till. Fundera sedan på om ni skulle vilja lägga de pengarna. Men det skulle å andra sidan varit en otroligt fräsch Sedicivalvole.

    /Något mindre bitter
    Last edited by selmer; 8 May 2009, 17:42.
    Anders Selmer
    Fiat Multipla 1.6 2008
    Alfa Romeo Giulia 1600 Super 1969

    Comment


    • #17
      Ojojoj, jag känner igen det där med mejlprutningar och lova att man är intresserad, inga pengar just nu osv......suck......Fy fan vad less man blir!!! Jag tycker du inte gjorde fel att sälja den för rallycrossbruk, för troligtvis ( inte ens efter annonsering på FIATKLUBBEN) hade ingen köpt den ändå.

      OBS!!! Jag har ett tips till er som vill slippa oseriösa köpare/mejlare: Svara att de ska RINGA, om de är INTRESSERADE och HAR PENGAR. Det brukar sålla ut de flesta "mejlkompisar" och "kids" som måste sälja sitt X-box innan de har pengar.

      Comment

      Working...
      X