Säljer nu min "älskling" på grund av flytt samt studier, då räcker pengarna tyvärr inte till bilen längre. ![Frown](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/frown.gif)
Bilen är av årsmodell 1998. Den importerades i slutet av 2006 från Italien och hade då gått ca 15500 mil och jag är första och enda ägaren i Sverige.
Kamremmen böts hösten 2007 (stämpel finns i service-boken) av Auto Alfa i Göteborg. Bilen hade då rullat strax över 17000mil.
I November 2007 rasade kopplingen på bilen, efter detta har den stått i ett uppvärmt garage från dess fram till Mars 2009. Nu sitter det en förstärkt koppling på, god för 420 - 450 Nm.
Delar jag minns på rak arm som är bytt under min ägo:
- Förstärkt koppling (Alfa GTA)
- Styrleder fram (Maj 2009)
- Slitzade 3G-skivor fram. (Maj 2009)
- FMIC
- GTECH1-chip
- H&R sänkningsfjädrar
- Öppet luftfilter (org. luftfilterbox finns självklart kvar)
- Ny olja + oljefilter (Juni 2009)
Det sitter 4 nästan helt nya däck på bilen.
Motorn och växellåda fungerar klockrent! Grenröret har dock spruckit vid 5e cylindern men ett begagnat grenrör i nyskick av generation 2 följer med vid köp!
För en merkostnad av 1500:- så kan jag se till att det nya grenröret är monterat vid ev. köp.
Klarlacken har släppt på delar av bakluckan samt backspeglarna, och resten av lacken har några stenskott-bulor och diverse.
Inuti är bilen i gott skick. I centerkonsolen, där klockan igentligen sitter, finns nu istället en laddtrycksmätare.
Mätarställning: Ca 17600mil
Bilen är nybesiktigad u.a. samt nyskattad.
Bilen finns i Borlänge men kan även köras ner till Eskilstuna vid intresse.
För mer information, skicka PM/mail eller ring!
Tel: 070 - 885 72 87
Pris: 48 500:-
Pris med grenrör monterat: 50 000:-
![](http://195.149.144.149/images/41/4189165773.jpg)
BLOCKET-annonsen (mer och nyare bilder): http://www.blocket.se/vi/22620748.htm
![Frown](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/frown.gif)
Bilen är av årsmodell 1998. Den importerades i slutet av 2006 från Italien och hade då gått ca 15500 mil och jag är första och enda ägaren i Sverige.
Kamremmen böts hösten 2007 (stämpel finns i service-boken) av Auto Alfa i Göteborg. Bilen hade då rullat strax över 17000mil.
I November 2007 rasade kopplingen på bilen, efter detta har den stått i ett uppvärmt garage från dess fram till Mars 2009. Nu sitter det en förstärkt koppling på, god för 420 - 450 Nm.
Delar jag minns på rak arm som är bytt under min ägo:
- Förstärkt koppling (Alfa GTA)
- Styrleder fram (Maj 2009)
- Slitzade 3G-skivor fram. (Maj 2009)
- FMIC
- GTECH1-chip
- H&R sänkningsfjädrar
- Öppet luftfilter (org. luftfilterbox finns självklart kvar)
- Ny olja + oljefilter (Juni 2009)
Det sitter 4 nästan helt nya däck på bilen.
Motorn och växellåda fungerar klockrent! Grenröret har dock spruckit vid 5e cylindern men ett begagnat grenrör i nyskick av generation 2 följer med vid köp!
För en merkostnad av 1500:- så kan jag se till att det nya grenröret är monterat vid ev. köp.
Klarlacken har släppt på delar av bakluckan samt backspeglarna, och resten av lacken har några stenskott-bulor och diverse.
Inuti är bilen i gott skick. I centerkonsolen, där klockan igentligen sitter, finns nu istället en laddtrycksmätare.
Mätarställning: Ca 17600mil
Bilen är nybesiktigad u.a. samt nyskattad.
Bilen finns i Borlänge men kan även köras ner till Eskilstuna vid intresse.
För mer information, skicka PM/mail eller ring!
Tel: 070 - 885 72 87
Pris: 48 500:-
Pris med grenrör monterat: 50 000:-
![](http://195.149.144.149/images/41/4189165773.jpg)
BLOCKET-annonsen (mer och nyare bilder): http://www.blocket.se/vi/22620748.htm
Comment