Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat coupe 16vt motor/låda + div. säljes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat coupe 16vt motor/låda + div. säljes!

    Hej
    Håller nu på att plocka i en 20vt drivlina i min fiat och jag har lite grejer över typ:

    95:ans motor 16vt komplett inkl låda, 15800mil. Fungerande och komplett utan missljud. Växellådan har sidokåpan helt nybytt pga spricka i den gamla vid motorfästet (2113kr på fiat). Saknar generator och oljekylare, annars komplett med allt inkl intercooler. Motorn ligger urtagen tyvärr och går inte att starta.

    Pris 10.000kr billigare vid snabb affär.

    --------------------------------------------------------------------

    Papper 16vt 95:a, inkl ramnummer etc.

    Pris 1000

    --------------------------------------------------------------------

    Jag har även andra delar till 16vt/20Vt säljes. Typ värmepaket/instrumenthus etc. etc. Jag har skrotat en 16vt och en 20vt.

    Nu J*vlar ska min 20vt le få 20vt drivlina.

    Jag jobbar borta i veckorna och kan inte svara så snabbt alltid. Ring gärna 0761-406044 eller mejla petergreeneye@hotmail.com.

    Grejerna finns i Västerås och kan skickas mot förbetalning!

    Hälsningar Peter
    Ha de!

  • #2
    Hej

    Jag specifierar att ALLT runt motorn ingår inkl. Kabelhärva/databox, givare, växelvajrar, rör, avgas böj, intercooler och soppapump etc. Allt utom oljekyl och generator.

    Kanske finns det någon som är intresserad av att uppdatera drivlinan i Fiat busbilen?? 195hk orginal och mera därtill om man justerar ladtryck och lägger i ett chip.

    Lägg ner den i en Fiat uno eller annan rolig bil så har du en dräpare!

    Vore synd att behöva skruva isär motorn för att sälja i delar.

    Hälsningar Peter
    Ha de!

    Comment


    • #3
      tja har du motorn kvar?

      Comment


      • #4
        Motorer och lådor är borta tyvärr!
        Ha de!

        Comment

        Working...
        X