Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Coupe 16Vt motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Coupe 16Vt motor

    Som topic, är på jakt efter en väl fungerande 16Vt motor
    med bra komp, inga axialglapp eller motorer med dåligt oljetryck.
    Skicka ett pm med beskrivning och prislapp så hör jag av mig.

  • #2
    Finns denna motor både med fördelare och hallgivare eller är det sugmotorn som har fördelare?

    Comment


    • #3
      Båda har hallgivare. Samma motor förrutom kolvar(komp) och kammar(lyft och tider). Kanske finns någon Lanica eller Tempra med 16v motor som har förderlare, men jag är tveksam.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Ok tack för svaret! såg en bild på en motor på bildelsbasen med fördelare men det visade sig vara fel motor...
        Att Lancia har fördelare är helt riktigt men från -93orna är det hallgivare även där

        Comment


        • #5
          fortfarande intresserad av motor.

          Comment


          • #6
            Även komplett billig bil kan vara av intresse så länge motorn är frisk.
            Men som sagt igentligen bara motorn som är intressant...

            Comment


            • #7
              skickade väl ett PM till dig för X antal veckor sedan
              Turbo é livet

              Torx måste vara djävulens påfund...

              Comment


              • #8
                Pinsamt att be om pm när man inte ser dom, hade trott att det skulle komma en notice därav uteblivit svar...
                skickar ett pm med min mail så får du gärna skicka lite bilder och mer info
                /mvh Johan

                Comment

                Working...
                X