Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dela frakt Eurocarparts, Göteborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dela frakt Eurocarparts, Göteborg

    Ska köpa lite gott och blandat till QP:n från Eurocarparts, förmodligen allra billigast på servicedelar i Europa, iaf till Couper...

    Hur som, de har enhetsfrakt som inte är särskilt dyr men om det är någon som känner för att dela frakt så blir det ännu mindre. Tänkte köpa på mig lite allt möjligt och diverse filter mm och annat som kan tänkas behöva till en 12000mil service samt lite annat godis, kanske en GTA-koppling tex.

    Förresten, vad ingår i 12000 mil servicen?

    olja/filter
    luft/pollen/bränslefilter
    tändstiftbyte
    bromsvätskebyte
    kylarvätskebyte
    växellådsoljebyte

    Något mer?
    Last edited by rask; 21 August 2010, 19:55.
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

  • #2
    Re: Dela frakt Eurocarparts, Göteborg

    Originally posted by rask
    Ska köpa lite gott och blandat till QP:n från Eurocarparts, förmodligen allra billigast på servicedelar i Europa, iaf till Couper...

    Hur som, de har enhetsfrakt som inte är särskilt dyr men om det är någon som känner för att dela frakt så blir det ännu mindre. Tänkte köpa på mig lite allt möjligt och diverse filter mm och annat som kan tänkas behöva till en 12000mil service samt lite annat godis.

    Förresten, vad ingår i 12000 mil servicen?

    olja/filter
    luft/pollen/bränslefilter
    tändstiftbyte
    bromsvätskebyte
    kylarvätskebyte
    växellådsoljebyte

    Något mer?
    Funderar på om jag inte ska byta bakre bromsbelägg också, vad tror ni om Pagid?
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #3
      Jag rekommenderar att du köper Mahles långa oljefilter OC-243. 120mm långt.
      Last edited by Freddan72; 22 August 2010, 11:50.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Originally posted by Freddan72
        Jag rekommenderar att du köper Mahles långa oljefilter OC-243. 120mm långt.
        Hmm, köpte ett filter på Micro när de kursade t halva priset. Har ingen aning om vilket bara... Men antar att Autoalfa löser det, låter dem göra jobbet så jag får lite stämplar i serviceboken.

        Dum fråga men byts några vätskor när man byter kamrem, typ att man måste tömma växellåda eller så?

        Fortfarande intresserad av Pagid (£22) omdöme, eller Echer (£12) eller ATE (£22)...

        Såg de hade EBC red stuff (£44)/green stuff (£58) också men kanske lite overkill med tanke på jag jag kör som en kärring för det mesta...
        Last edited by rask; 22 August 2010, 20:31.
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          Är du säker på att Autoalfa inte fixar alla delar billigast? De kan ju köpa momsfritt osv.
          Men inga vätskor töms vid kamremsbytet. Lite kylvätska går det åt om man byter vattenpump.
          EBC redstuff ska vara deras softa belägg, funkar nog bra till dig! Jag upplever yellowstuff (ska vara de hårdaste) väldigt vardagsvänliga.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Originally posted by per
            Är du säker på att Autoalfa inte fixar alla delar billigast? De kan ju köpa momsfritt osv.
            Men inga vätskor töms vid kamremsbytet. Lite kylvätska går det åt om man byter vattenpump.
            EBC redstuff ska vara deras softa belägg, funkar nog bra till dig! Jag upplever yellowstuff (ska vara de hårdaste) väldigt vardagsvänliga.
            Halva priset mot Mekonomen ungefär... Sjukt billigt! När jag ändå köper koppling kan jag slå till tänkte jag... Ta och jämför lite priser själv.

            Funderar på beläggen dock... Där är priserna sådär på EBC:s grejer. Får kolla runt lite och fundera på saken...
            Last edited by rask; 22 August 2010, 23:02.
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #7
              tack, behöver inget just nu.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X