If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Verkar tunnsått på blocket också för tillfället.
Var en som låg ute rätt länge, kanske den aldrig såldes & dyker upp igen? Var ganska häftigt trimmad om jag minns rätt. Kanske inget för dig?
Håll upp ögonen... dyker säkert upp någon.
Fiat Punto Easy 1.2 -13
Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17
Jag har följande vagn som står och samlar damm, den kan kanske bli till salu om intresse finns.
Fiat Uno Turbo i.e. 1987
i min ägo sedan 1999. Sv-såld och få ägare, full historik och servicebok. 16-17tmil. Nästan ingen rost. fint skick. Dessvärre missat besiktningen i år p.g.a. att den ej används. har gått 10 mil sedan förra besiktningen. Garageförvarad.
Bilen har följande specifikation:
Grottis portad topp.
Nya tändkablar samt rotor. Nya remmar och v-pump.
Kamaxeln från Fiat Uno 75 N/A som har något högre lyft.
Kopplingen är en fjädrad sinterlamell med tillhörande hårdare tryckplatta.
Turbo är en Mitsubishi TD04HL 13G med portat femmans avgashus och hårdare tryckklocka.
Avgas 2.5 tums downpipe följt av system från supersprint utan katalysator.
Spridare (234cc) samt luftmängdmätare från Fiat Croma Turbo (2 liters motor).
Malpassi progressiv bränsletrycksregulator 1.2:1
K&N koniskt luftfilter.
Intercooler från SAAB 9000 93<
Återcirkulerande dumpventil från Mitsubishi Lancer Evo VI (kolvtyp).
Öppen vevhusventilation med catchtank.
RedDot skivor (6 slits) med RedDot belägg fram och bak.
Hårdare och kortare stötdämpare med Jamex fjädrar som sänker 35mm.
14x6 tums Fiat Croma Turbo org. fälg från cromodora (vitlackerade).
Yokohama A032R däck i dimensionen 185/55-14.
Fjäderbenstag fram (Matter i alu) och bak (Sparco).
Batteriet är placerat bak.
Något lättad.
Utöver detta finns komplett extra motor med renoverad topp, turbo etc. original fälgar med ok sommardäck, inredningsdetaljer mm.
Vad kan detta vara värt?
Attached Files
Henrik Persson
Fiat Uno Turbo i.e -87
http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=283
Lancia Delta HF integrale -90
BMW M5 -95
Originally posted by Henrik iv P Jag har följande vagn som står och samlar damm, den kan kanske bli till salu om intresse finns.
Fiat Uno Turbo i.e. 1987
i min ägo sedan 1999. Sv-såld och få ägare, full historik och servicebok. 16-17tmil. Nästan ingen rost. fint skick. Dessvärre missat besiktningen i år p.g.a. att den ej används. har gått 10 mil sedan förra besiktningen. Garageförvarad.
Bilen har följande specifikation:
Grottis portad topp.
Nya tändkablar samt rotor. Nya remmar och v-pump.
Kamaxeln från Fiat Uno 75 N/A som har något högre lyft.
Kopplingen är en fjädrad sinterlamell med tillhörande hårdare tryckplatta.
Turbo är en Mitsubishi TD04HL 13G med portat femmans avgashus och hårdare tryckklocka.
Avgas 2.5 tums downpipe följt av system från supersprint utan katalysator.
Spridare (234cc) samt luftmängdmätare från Fiat Croma Turbo (2 liters motor).
Malpassi progressiv bränsletrycksregulator 1.2:1
K&N koniskt luftfilter.
Intercooler från SAAB 9000 93<
Återcirkulerande dumpventil från Mitsubishi Lancer Evo VI (kolvtyp).
Öppen vevhusventilation med catchtank.
RedDot skivor (6 slits) med RedDot belägg fram och bak.
Hårdare och kortare stötdämpare med Jamex fjädrar som sänker 35mm.
14x6 tums Fiat Croma Turbo org. fälg från cromodora (vitlackerade).
Yokohama A032R däck i dimensionen 185/55-14.
Fjäderbenstag fram (Matter i alu) och bak (Sparco).
Batteriet är placerat bak.
Något lättad.
Utöver detta finns komplett extra motor med renoverad topp, turbo etc. original fälgar med ok sommardäck, inredningsdetaljer mm.
Comment