Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterobjekt/Raceobjekt Coupe LE 1999 - i delar - 20.000kr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinterobjekt/Raceobjekt Coupe LE 1999 - i delar - 20.000kr

    Hej
    Efter att ha fått prioritera lite bland objekten så FUNDERAR jag på att göra mig av med min Fiat Coupe LE No. 1512.

    Köpte bilen (kaross utan huv/motor/låda/inredning/bromsar och div smått) för ett par år sedan med tanken att ta delar ifrån den till en krockad coupe 16vt, men istället skrotades 16vt:n för att denna kaross var så bra i grunden.

    Karossen är rostfri med har div lackskador. Det är en äkta 20VT Limited Edition (No. 1512 enligt brickan) som är röd och mätaren har stannat på 7xxx mil.

    Genom åren har bilen varit ihop plockad med 16vt motor och bromsar men det är urtaget och nu är karossen ren under huv, elsystem och nästan all inredning urtagen för byte till 20vt el. Det ska inte saknas nått men vissa specifika LE delar är borta, som LE-stolarna fram, dörrsidorna, bälten och ratt. Istället finns "vanliga" coupe 20vt delar till detta istället. Grill/tanklock/bakljus/kjolpaket/baksäte/grill etc. finns däremot.

    Till bilen medföljer en komplett svart 97:ans Fiat Coupe 20vt avkapad bakom framdörrarna (där B-stolpen sitter). KOMPLETT MED ALLT INKL LÅS/NYCKLAR INSTRUMENTBRÄDA MITTKONSOLL BREMBOBROMSAR ETC. Bilen är helt komplett gick att köra innan avkapningen, men hade ett misstänkt lagermissljud. Annan bra vev + packningar finns. Denna är tänkt som donator så man verklige får allt man behöver och kan plocka rakt över mellan bilarna del för del.

    Nya delar som finns är: Fräsch vevaxel 20vt (4000mil), Komplett packningssats motor (Fiat Orginal, ganska dyr faktiskt), Nya kompletta bärarmar fram och en massa 16vt/20vt delar i lådor.

    Bilen står på Cromodora 17" Trix fälgar med kanondäck (bult 4x100 + bultar med flytande kona) som satt på våran punto innan och har rullat 300mil.

    Komplett paket = ALLT: 20.000kr alt. 18000kr om du tar med egna fälgar (4st) som klarar brembobromsarna fram utan att ta i, inga delar säljes löst. Jag har inte bråttom att sälja eftersom jag egentligen kan ha bilen kvar, men den blir bara stående vecka ut och vecka in pga jobb i stockholm, 3 barn och andra roliga busbilar..

    Så det skulle säkert ta mig 2år till innan får ihop den med dagens tempo i garaget. Just nu står bilen ute eftersom jag inte har någon garageplats ledig.

    Bilen lämpar sig som vinterobjekt, raceobjekt, reservdelsbil etc.

    Ring eller mejla om intresse finns! Bilen/bilarna måste hämtas på trailer, båda rullar inkl. halvan.

    Bilen står utanför Västerås och kan visas på plats med lite förvarning.

    Tfn: 08-58537464 el. petergreeneye@hotmail.com
    Ha de!
Working...
X