Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe Fiat 20v Turbo Säljes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe Fiat 20v Turbo Säljes

    Hej alla Fiatälskare !

    Jag har efter mycket stor tveksamhet bestämt mig för att lägga ut min bil till försäljning. Jag älskar denna bil och har lagt ner en hel del pengar på den men tjejen tjatar om större bil, innerstan i Stockholm med allt vad det innebär samt behov av en "åretruntbil" har gjort att jag lagt ut den på blocket ikväll.

    Jag är faktiskt inte säker på om jag vill sälja då bilen har ett värde för mig som vida överstiger de pengar man kan tänkas få ut. Huvudsaken är dock att den hamnar rätt dvs hos en person som likt mig alltid velat ha denna modell.

    Jag har all historik, alla nycklar och kodkort, stämplad servicebok, jag har rostskyddsbehandlat med Dinitrols största program (även om jag inte kört vinter) sett till att olja och filter alltid varit på topp, bytt kamremm ink vattenpump innan denna års avställning, bytt till nytt batteri m.m

    Bilen är i mycket gott skick (sagt av en pedant) och helt original dvs aldrig trimmad.

    Om någon av er på detta forum är intresserad är det bara att höra av er !

    Bilen finns på blocket (stockholm)

    Mvh

    Sebastian

  • #2
    Prova att återställa den till originalskick (bort med mattor, pedaler? och mätarringar tex) och lägg ut den på mobile. Stämmer miltalet bör du kunna få vettigt betalt. Tvärr är ju kronan svag, men tror intresset är större utomlands. Lycka till!
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Hej Ante, visst kan jag göra det har ju originalmattorna kvar och mätarringarna kan man ju ta bort på 2 röda. Eftersom bilen har sparcostag som standard köpte jag till sparcopedaler och mattor det är allt. Om jag kunde haft 2 bilar skulle jag faktiskt inte sälja alls... Det vore kul om någon intresserad vill köpa säljer den nyservad så inget skall göras bara tuta och köra : )

      Mvh Italia

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ante
        Tvärr är ju kronan svag
        ?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Originally posted by pazzo
          ?
          Ja eller stark hur man nu ser det

          Italia: Om du återställer bilen tror jag på mobile. Originalbilar är eftertraktade.
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            Snygg kärra!

            Varför måste ni skaffa större bil?
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Nej större tycker jag inte vi behöver men eftersom vi är hela somrarna Italien + att jag ställer av på vintern så blir detta en rätt dyr historia då vi ändå inte använder coupen mer än 4-5 månader per år. Därför har vi enats om något lite mer allround självklart italienskt men som vi kan köra året runt med.

              Hade jag haft plats/möjlighet hade jag haft kvar den och köpt en till bil : )

              Helförsäkring, garageplats, och allt det andra som tillkommer i form av "bestraffning"för bilförare gör att det börjar kosta så mycket för en bil som
              mer är min leksak än just en bil.

              Comment


              • #8
                Du har ingen möjlighet att ställa QP i en lada på vintern och köpa en åretrunt bil att ha i garaget i stan?
                Jag tror du kommer ångra dig om du säljer. Din har ju inte gått så mkt så fasen du borde få njuta av den lite mer

                Jag brukar ta fram min i månadsskiftet mars-april och sen kör jag till slutet av oktober så det blir 7 mån. 4-5 mån låter väldigt lite :/
                Last edited by Freddan72; 13 March 2011, 15:11.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  ARGH! kunde du inte lagt ut den förra året?

                  Comment


                  • #10
                    He he jag hade svårt att lägga ut den nu... Om det är någon härifrån som vill köpa säljer jag till bättre pris då den hamnar hos en person som uppskattar bilen och inte kör sönder den direkt !

                    Comment


                    • #11
                      Oj, ser väldigt fin ut och inte många mil.

                      Ante har rätt, ta ut mattorna och lossa kromringarna och ta några kort. Och lägg ut den på Mobile.de.

                      Och lycka till med försäljningen!
                      à la London designmarknad - www.alalondon.se

                      Comment

                      Working...
                      X