Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Fiat Bravo 2.0 HGT -98, 8000 mil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: Fiat Bravo 2.0 HGT -98, 8000 mil

    S: Fiat Bravo HGT -98 OBS!
    Tjenare!

    Tänkte kolla lite om det finns något intresse för min Bravo innan jag lägger in den på blocket nästa år till våren antagligen.
    Roligare om någon fiat fantast lägger vantarna på den kanske ...

    Har inte mycket annat val nu när man har blivit Bilförsäljare och de går inte med 3st har jag märkt nu!
    Otroligt tråkigt att behöva sälja den pga all tid och pengar man har lagt ner!
    men men Here´s my Story!

    Bilen blev ståendes år 2003 i Italien pga igenkocksad motor, En kille från Falun importerade och trodde sig kunna lösa felet! Men inte då
    Då köpte jag den 2006. Då trodde han med all säkerhet att det var ventiltätningarna som har gett sig för den skickade ut så mycket olja i avgasystemet.
    Men de visade sig vara fastkleggad iolja i hela motorn ( Kan ni även se i min projekttråd )
    Jag gjorde en tillfällig lösning med att göra rent och det fungerade fint.
    Dags för kamremsbyte!
    Då fick jag ett ryck att jag skulle göra de själv och när man väl hade isär allt kunde man inte hålla sig för att skicka in toppen på *portning,* horning* *Planing, *finish i kanalerna samt *nedfrästa ventilsäten.

    Då åkte även svänghjulet in på lättning på ca 4 kg
    Efter allt detta så viktades kolvar och stakar sedan balansering på hela motorn med koppling och svänghjul!
    *Ny kamrem **spännhjul och *vattenpump

    *2.5" Avgasystem från nedre röret med fullflödesdämpare
    * Sänkfjädrar H&R 35mm
    * Öppet luftfilter
    * Ployurethanbussningar powerflex i motorfäste och länkarmar (nya länkarmar)
    * AC som fungerar
    * 17" Wolfracefälgar med Special Torxbultar runt om med flytande kona. felfria med däck som gått 150 mil.
    * Vinterdäck på orginalfälg Dubbade gått 200mil
    * Pioneer stereo med nya högtalare i dörrar och diskanter samt en Aktiv liten PioneerBas

    Tillslut Mappning på trollspeed med 158.2 Hk i motorn
    Över 10hk i princip i hela registret!
    Så en otrolig skillnad i körbarhet och snabbhet jämfört mot en standard Bravo Hgt

    Finns lite skönhetsfel jag inte hunnit åtgärda än, en buckla i sidan vid tanklocket och en nykelrepa vid förardörren!
    Annars är bilen polerad och waxad av en rekondfirma!

    Har kvitton på över 40.000kr!

    Allt detta gjordes när bilen hade gått 7600mil, NU har den passerat 8000mil precis

    Så vill du ha en Hetsig Fiat Bravo utöver det vanliga så har du en av få som har varit i goda händer där ägaren lämnar ifrån sig den med ett hav av tårar!

    Bilder finns på garaget, sök på erhard

    Pris : 49.000kr, Iom en motor är helt som ny och en Fiat som förvånar många människor ;o)


    FINNS även på Blocket

    __________________
    Attached Files

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

  • #2
    Re: S: Fiat Bravo 2.0 HGT -98, 8000 mil

    40.000 Kr BVSA!!

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

    Comment


    • #3
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #4
        SÅLD!
        Tidigare bilar:
        Volvo 480ES 2006-2007
        BMW 320i E30 2007-2008
        Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
        Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
        + nån volvo 740 samt volvo 240

        Comment

        Working...
        X