Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Fiat Coupe -98 GT28R etc.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: Fiat Coupe -98 GT28R etc.

    Har lite intressekoll på Coupen iom att det är dags att sälja nu när man bor dumt och har för mycket att hålla på med i vardagen. Tänkte jag börjar här att lägga ut på Fiatklubben innan jag lägger ut på blocket!

    Gått ca 13.000mil, kom till sverige -04
    Bytt olja varje vår när jag tagit ut den
    Jag har ägt bilen sedan 2006.

    Har gått ca 1500mil efter kamremsbyte, remmen byttes 2007.

    Har kvitton på över 70.000kr

    Utöver har den Limited Edition Inredning förutom röda bälten.

    Bilen har uppskattad effekt ca 320-350hk, kolla youtube videon

    http://www.garaget.org/?car=11236

    http://www.youtube.com/watch?v=J70qxQBZfPg

    Modifieringar

    ¤ Garrett GT28R HelKullagrad Turbo

    ¤ Cufaro-Racing Chip

    ¤ Nytt Grenrör portat mot turbon

    ¤ Komplett 3" Avgassystem med 3" Downpipe och 300cells Racekatt

    ¤ Pro Alloy Front monterad Intercooler

    ¤ Rakt Insugsrör till turbon från luftfilter 3"

    ¤ Simota Vevhusfilter

    ¤ TurboSmart Pysventil

    ¤ HKS SSQV dumpventil

    ¤ Walbro 255 Bränslepump

    ¤ Förstärkt koppling, Starkare tryckplatta från Barbz i England, med en Alfa Romeo 147 GTA lamell

    ¤ Lättat svänghjul 3.5Kg

    ¤ K&N öppet Luftfilter,

    ¤ Denso Iridium IK22 Stift

    ¤ Lackerad Ventilkåpa

    ¤ Sänkt 4cm Med Eibach fjädrar

    ¤ Sparco Fjäderbenstag

    ¤ PowerflexBussningar i länkarmar och motorfäste

    ¤ 17" 100+ Tornado fälgar 225/40/17

    ¤ Brembo 4-kolvs ok

    ¤ 20 Slitsade Bromsskivor från Tarox runt om

    ¤ EBC Redstuffbelägg runt om

    # Bränsletyck, Lambdamätare och laddtryck på A-stolpen

    # Rödsvarta Recaro stolar i läder fram och bak

    # Rödsvart växelspaksdamask och Handbromsdamask

    # Vita Mätartavlor

    # Vit PLUS klocka

    # Aluminiumringar runt Mätartavlorna

    # Pininfarina Mattor
    Bilstereo och multimedia

    # Pioneer DEH-P5800MP

    # Högtalare. Fram: 2st 3-vägs högtalare 150W 6.9r bak : 2st 2-vägs 150W 6.9r

    # Pioneer TS-WX206A Bashögtalare

    ¤ Limited Edition Kjolar & Läppar

    ¤ AutoDs Vinge

    ¤ Xenonljus halvljus

    ¤ LED-bakljus

    ¤ Tonade Blinkers

    Har ingen panik att sälja den!

    Ge mig ett bra bud, inga skambud!

    Mvh/Emil
    Attached Files
    Last edited by EmiliO; 5 April 2011, 16:46.

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

  • #2
    Solen Skiner och Sommaren är snart här

    80.000kr BVSA!

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

    Comment


    • #3
      Måste bara säga att helvete vad den går!

      Comment


      • #4
        Ja den går inte sämre nu efter jag monterade 3" downpipen
        Fullt laddtryck vid 2400 varv/min efter lite fixx.

        Originally posted by Ankan
        Måste bara säga att helvete vad den går!

        Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

        Comment


        • #5
          75.000 Kr BVSA!!!

          Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

          Comment


          • #6
            Inga Bud ens ?
            Som sagt, en coupe utöver det vanliga




            Originally posted by EmiliO
            75.000 Kr BVSA!!!

            Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

            Comment


            • #7
              SÅLD!

              Då får Lindesberg en Coupe som kommer gnistra på gatorna!

              Och jag saknar henne redan :'(

              Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

              Comment


              • #8
                ...och det är jag som är den lycklige ägaren Jag är förälskad i denna underbara bil och dessutom nyfrälst Fiat Coupé entusiast.
                Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

                Comment


                • #9
                  Grattis och välkommen i gänget!
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Tackar så mycket
                    Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

                    Comment


                    • #11
                      GÖTT ! blir det några ändringar på bilen eller kommer den att behållas som den är?

                      Comment


                      • #12
                        I stort kommer den att behållas som den är exteriört i alla fall. Det som jag närmast kommer att göra är att sätta dit FIAT loggan och italienska flaggemblemet diskret nedtill på vänster sida av bakluckan. Är just nu på jakt efter detta så om någon vet var man får tag på dessa så är jag tacksam för tips Behöver inte vara nytt bara det är fräscht.

                        Originallacken är i toppskick och behöver bara underhållas. Ska dock nu under semestern behandla och fräscha upp allt gummi runt samtliga rutor med Tyre Dandy som är ett grymt medel för att få gummi att bli som kommen direkt från fabrik. Den bästa produkten jag vet i alla fall

                        Nästa grej blir att lackera del av grillen i färg som matchar alufälgarna. Grillen ska fortfarande vara svart men framkanten på varje tvärgående spalt ska jag lacka i matchande silver. Dessa två saker ska jag ändra från nuvarande utseende. Eventuellt längre fram så kan det bli tal om en liten annorlunda och fetare kjol baktill från AutoDS. Det får dock vänta.

                        Invändigt kommer jag att behålla den precis som den är nu. Inte ändra något bara fräscha upp för att komma så nära nybilskänsla som möjligt.

                        Några få smådetaljer i motorutrymmet ska jag sandblästra och lacka under vintern. Framlyktor upptill och nedtill skall jag antagligen också fräscha upp till nyskick under vintern.

                        Exteriört motormässigt ska jag sandblästra grenröret vid tillfälle. Tänker bara göra det om och när jag någon gång blir tvingad att ta bort grenröret själv.

                        Sist men inte minst så finns naturligtvis även framtida planer på ytterliggare effektökning men som det är nu så räcker det och blir över med råge för en nybörjare som mig.
                        Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

                        Comment


                        • #13
                          Gör gärna en projekttråd. Alltid kul att följa om jag vore du skulle jag slänga K&N filtret åt helvete och satsa på ett oljefritt som AEM eller Apexi. Glöm inte att rengöra LMM. På min Coupe hade ett K&N suttit på ett tag och LMM såg allt annat en ren ut. Du hittar en rengörningsguide under "coupe info"
                          Du kan säkert plocka ut fler kusar om du köper SIP (kallare luft till turbon skadar ju inte) samt beställer ett nytt chip från fc performance i England
                          Last edited by Ankan; 15 July 2011, 01:04.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Ankan
                            Gör gärna en projekttråd. Alltid kul att följa om jag vore du skulle jag slänga K&N filtret åt helvete och satsa på ett oljefritt som AEM eller Apexi. Glöm inte att rengöra LMM. På min Coupe hade ett K&N suttit på ett tag och LMM såg allt annat en ren ut. Du hittar en rengörningsguide under "coupe info"
                            Du kan säkert plocka ut fler kusar om du köper SIP (kallare luft till turbon skadar ju inte) samt beställer ett nytt chip från fc performance i England
                            Ok. Enligt förre ägaren sitter det ett oljefritt filter i. Skall bara rengöras med vatten och luft. Ska kolla LMM vid tillfälle. Det har gjorts en del ändringar runt turbon i jämförelse med vad bilden visar. Om du kollar textspecen ser du. Numer är det rakt insug till turbon och inte krökt som bilden visar. Lägger snart upp lite nya bilder. SIP säger mig inte så mycket då jag är helt grön på Fiat och i synnerhet turboteknik. Har mycket att lära men det sitter en rejäl Intercooler där fram. Ska inte det räcka?

                            Just nu sitter ett Cufaro chip i men du tycker alltså att jag kanske ska satsa på ett från Fc Performance?
                            Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Valentino_Puzo
                              Ok. Enligt förre ägaren sitter det ett oljefritt filter i. Skall bara rengöras med vatten och luft. Ska kolla LMM vid tillfälle. Det har gjorts en del ändringar runt turbon i jämförelse med vad bilden visar. Om du kollar textspecen ser du. Numer är det rakt insug till turbon och inte krökt som bilden visar. Lägger snart upp lite nya bilder. SIP säger mig inte så mycket då jag är helt grön på Fiat och i synnerhet turboteknik. Har mycket att lära men det sitter en rejäl Intercooler där fram. Ska inte det räcka?

                              Just nu sitter ett Cufaro chip i men du tycker alltså att jag kanske ska satsa på ett från Fc Performance?
                              Är det ett oljefritt är det ingen fara. Problemet är att K&N inte tidigare i alla fall har haft någon sådan variant..
                              Cufaro racing är nog ingen skit men tror inte att de har lika mycket erfarenhet som FC performance. SIP är ett kall luftsintag sök på Pro alloy SIP. Bla Freddan72 här på forumet har ett sådant.
                              Bara så du vet så skriver jag inte detta ur egen erfarenhet utan baserat på vad jag läst.

                              Comment

                              Working...
                              X