Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Ritmo, 128 3P, 124 Coupe...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Ritmo, 128 3P, 124 Coupe...

    Beklagar den någon ospecifika rubriken - jag vet väl egentligen inte helt hundra vad det är jag är ute efter...
    Kanske helst en Ritmo eftersom jag har växt upp med såna, men egentligen vad som helst i 70- och 80-talsträsket går fint. Måste ha något som tar upp lite plats i vårt nya garage!
    Jag förstår att de allra flesta här också letar och att det är varje man för sig själv, men jag tänkte att det åtminstone inte kunde skada att slänga upp en tråd här...

    Gärna billig, gärna nära Skåne och gärna kopparfärgad (om Ritmo). Men jag är öppen för att fara land och rike runt, att lägga ut lite mer pengar och att åka runt i en grön bil om det nu skulle vara så.

    Kan inte påstå att jag är särkilt tekniskt bevandrad (men man lär sig) eller att jag kan svetsa för fem öre... Så grövre mekaniska fel och allvarligare fall av rost (jo, jag inser ironin) undviks helst i så stor utsträckning som möjligt!
    ---

    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

  • #3
    Var är annonserna eller har du Per köpt alla redan?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #4
      Slipper att svetsa, bara att gasa Dessutom förmodligen den mest ekonomiska Ritmon du kan köpa, på lång sikt i alla fall.

      http://www.blocket.se/stockholm/Fiat....htm?ca=10&w=3
      Last edited by stooges; 5 September 2011, 15:10.

      Comment


      • #5
        Originally posted by pazzo
        Var är annonserna eller har du Per köpt alla redan?
        Woops my bad, skulle kollat det innan..
        (inte jag nej.. )
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #6
          Originally posted by per

          (inte jag nej.. )
          Du skall väl lägga dina surt förvärvade pengar på en 125:a ?

          Comment


          • #7
            Jo alltså... Jag pratade med Bengt nere i Trelleborg om hans bilar, det var egentligen det som tände gnistan. En hel del att göra som det verkade, men det hade jag kunnat köpa eftersom priset var ganska rätt. Tyvärr var jag sent ute och någon i Stockholm hade slagit till på alla.

            Abarthen har jag så klart kikat på (antar att ägaren finns här?), och även om den lockar så känns det som det är lite väl mycket pengar just nu (som nybliven husägare och allt). Hade de pengarna varit aktuella (inte helt säkert att de inte är för all del) så hade det nog blivit en *hrm* Alfa.
            Dessutom är jag egentligen partisk till den tidigare modellen.
            ---

            Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

            Comment


            • #8
              Originally posted by stooges
              Du skall väl lägga dina surt förvärvade pengar på en 125:a ?
              Får väl se, får se bilen på ons. Men helt klart en bättre investering ja!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #9
                Jag vet kanske om en 124 sc i Skåne.. ska kolla på det . Ska vara uppsvetsad och lackerad och nästan klar men sedan blivit stående.
                Ritmo av första generationen verkar knappt finnas längre..tyvärr!
                128 3p dyker det ju upp ibland på blocket annars kan du få köpa min reservdelsbil framåt våren...
                captainmorgan

                Comment


                • #10
                  Tja, skulle det nu bli en 124:a så får jag åtminsone pluspoäng hos tjejen, eftersom det var den enda som ansågs "snygg". Vilket jag iofs kan hålla med om. Men 3P:n har någonting visst och Ritmon är mest av sentimentala skäl!

                  EDIT.
                  Det finns faktiskt en Ritmo till salu just nu... Men den är av senare modell och den hade väl rullat 33000 eller något ditåt.
                  ---

                  Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                  Comment


                  • #11
                    124 sc, vet dock inte om den är såld (se länk), finns ju en del motorer på blocket som du kan hinka i (se länkar).


                    124 sc:

                    http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...threadid=13347



                    Motorer från blocket. Den sista motorn är nog kanske väldigt dyr om det är en äkta Abarth motor och bör, tycker i alla fall jag sitta i en äkta Abarth

                    http://www.blocket.se/pajala/Bildela....htm?ca=10&w=3

                    http://www.blocket.se/trelleborg/Fia....htm?ca=10&w=3

                    http://www.blocket.se/helsingborg/La....htm?ca=10&w=3

                    Last edited by stooges; 6 September 2011, 12:22.

                    Comment


                    • #12
                      Det ser ut att vara en Ritmo Abarth-topp, alltså inte 16-ventilaren. Då är det mest gjutningen i locken som är "Abarth"..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #13
                        Originally posted by per
                        Det ser ut att vara en Ritmo Abarth-topp, alltså inte 16-ventilaren. Då är det mest gjutningen i locken som är "Abarth"..
                        ...Tror du, hade inte Ritmo Abarth fördelaren horisontellt längst ut på insugskammen? Jag tror att det är en 124 motor, men om det är en Abarth eller inte är ju svårt att se, men sitter det Weber 44 idf på den så ökar chansen att det är en äkta Abarth

                        PS Jag tror inte heller att det är en 16 ventilare, de satt väl bara på motorer med insprut eller?
                        Last edited by stooges; 6 September 2011, 14:16.

                        Comment


                        • #14
                          Sant, en 124 Abarth 8V kan det vara.
                          Inte helt säker på insprut eller ej på alla men 16V-kamhusen såg helt annorlunda ut.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #15
                            Mjo... Det kanske är jag som är feg, men helst av allt köper jag nog en bil som kommer med en motor (måhända en trasig sådan). Dett känns lite tryggare på något sätt. Annars skulle 124:an i Ljungby visst vara en kandidat (roligt garage för övrigt - men så ser kanske de flestas garage ut?). Tre rätt (Lancia, Alfa, Fiat), inga fel liksom!
                            ---

                            Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                            Comment

                            Working...
                            X