Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om någon vill komma över en välskött Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om någon vill komma över en välskött Coupe

    Hej, ville bara tipsa om att en fin Coupe är till salu ! Nämligen min gamla

    Skämt å sido så ringde faktiskt den killen jag sålde bilen till upp mig häromdagen och undrade om jag hade kontakter via forum och liknande för att efterhöra om någon är intresserad av bilen han köpte av mig. Han har kört 2000 mil på 1 år dvs rätt mycket och han har haft mycket skoj tydligen samt inga som helst problem. ALLT var gjort på bilen när han köpte den så kan faktiskt varmt rekommendera denna bil till den som funderat på en lågmilad och extremt välskött Coupe Turbo Plus med allt i original. Bilen har i skrivande stund tydligen gått cirka 5000 mil... Pris runt 80,000. Om någon vill komma i kontakt med Peter som killen heter kan ni PM:a mig så kan jag förmedla uppgifter. Kan även ge all möjlig info om mitt ägande samt allt jag gjorde på bilen. Vill man ha en grym Coupe och han inte har kört ner den så är denna grym... Jag är själv numera glad Alfa-ägare men smygtittade lite på alla fina fiat idag på skokloster. //Italia

  • #2
    Den som ligger ute för 49 va ?

    Comment


    • #3
      Hej Ankan, yes nu har den tydligen hamnat hos den här killen. Dansken sålde den eller rättare sagt han betalade med den som inbyte mot en BMW. Den som tog bilen som inbyte för sin BMW sålde tydligen till den här killen som är en kompis. Killen som äger bilen nu hävdar att han köpte bilen för att den var i grymt skick men att han egentligen inte behöver biltypen då den är lite och opraktisk eller något sådant. Så nu så säljer han den i mina ögon väldigt billigt sett till vad som är gjort på bilen. Jag vet ju inte vad som har hänt på dessa 2000 mil men vet vad jag själv sålde... Helt klart värd dom pengarna...

      Italia

      Comment


      • #4
        Tycker det är tragiskt att den ligger ute för 32 nu. Man borde åka och köpa den!

        Comment


        • #5
          Hej Ankan, ja det är tragiskt att den hamnat hos en person som tyvärr bara ser det som vilken italiensk gammal sportvagn som helst...Jag vet visserligen inte skicket på den i skrivande stund men jag vet att den var mint condition när jag sålde. Allt är bytt så bortsett från kanske ett oljebyte så skall det bara vara att köra. Även om den för första gången har gått en vinter så är det inga problem då den har Dinitrols största behandling på hela underredet. Hade jag inte bott inne i Stockholm centrum hade jag åkt ner och köpt tillbaka den för detta vrakpris. Jag har lagt ner lika mycket som den kostar under de 2 år jag ägde den... Om du är sugen slå till!

          Italia

          Comment


          • #6
            Sjukt pris!

            Blir nästan sugen på att köpa den bara för att.

            Men kan inte riktigt motivera två Coupéer...
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #7
              Originally posted by italia
              Hej Ankan, ja det är tragiskt att den hamnat hos en person som tyvärr bara ser det som vilken italiensk gammal sportvagn som helst...Jag vet visserligen inte skicket på den i skrivande stund men jag vet att den var mint condition när jag sålde. Allt är bytt så bortsett från kanske ett oljebyte så skall det bara vara att köra. Även om den för första gången har gått en vinter så är det inga problem då den har Dinitrols största behandling på hela underredet. Hade jag inte bott inne i Stockholm centrum hade jag åkt ner och köpt tillbaka den för detta vrakpris. Jag har lagt ner lika mycket som den kostar under de 2 år jag ägde den... Om du är sugen slå till!


              Hm ja men precis som rask har jag svårt att motivera att äga 2 st. Skulle i så fall vara om jag fick min såld men tvivlar att någon vill köpa den. Den har ju rullat över 11000 mil :P
              Last edited by Ankan; 7 June 2012, 17:20.

              Comment


              • #8
                komiskt

                Jag var ganska nära att köpa denna bilen av dig för ett år sen. Sjukt vad billigt de säljer den nu. Varför inte köpa tillbaka och tjäna 50000?
                Du behöver inte svara på det ;-)

                roligt att du skickar ett PM till mig för en månad sen om hur nöjd snubben som köpte den av dig var. Skumt!
                Last edited by Miller; 9 June 2012, 07:01.

                Comment


                • #9
                  Miller, du borde blivit agent typ James Bond då du verkar ha blivit blåst sedan barnsben nere i götet : )
                  Skämt å sido, Peter Rodenberg som köpte av mig körde 2400 problemfria mil och var nöjd med allt förutom bensinförbrukningen när han gasade så han använde den som inbyte mot en diesel. Nu har den hamnat hos killen som fick den som inbytes kompis som uppenbarligen bara vill sälja...han kan ju ha kört ner den eller monterat in en bomb under motorhuven vad vet jag vad ni göteborgare är kapabla till ; ) om inte så har den här bilen all dokumentation och alla papper och service i ordning från 99-2011 rätt bra för 32,000 kr men det är ju min subjektiva åsikt.

                  S

                  Comment


                  • #10
                    Man behöver inte vara agent. Vi har ju forumet.

                    Ok!

                    Bra biltips iaf. Du går ju i god för den så, kan ju inte vara något konstigt...

                    Comment


                    • #11
                      Det här är väl som att svära i kyrkan men gud va skönt det är att köra en Alfa Brera från 2010 ! Inga mysterier gällande bilens historik, inga krångligheter gällande delar, billigare försäkring, skatt,service men fortfarande italiensk skönhet...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by italia
                        Det här är väl som att svära i kyrkan men gud va skönt det är att köra en Alfa Brera från 2010 ! Inga mysterier gällande bilens historik, inga krångligheter gällande delar, billigare försäkring, skatt,service men fortfarande italiensk skönhet...
                        ja du sa det i pm:et. Lycklig måste du vara :-)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by italia
                          Det här är väl som att svära i kyrkan men gud va skönt det är att köra en Alfa Brera från 2010 ! Inga mysterier gällande bilens historik, inga krångligheter gällande delar, billigare försäkring, skatt,service men fortfarande italiensk skönhet...
                          Ungefär som när jag köpte min Coupe 2002.. Bara fyra år gammal/nästan ny. Men oändligt roligare än en Brera (nu svor jag i Alfa-kyrkan men så sant)..

                          Det ironiska är att man måste vara en gammal Coupe-ägare för att veta vilken Coupe man ska köpa. Moment 22..
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Eftersom jag faktiskt haft förmånen att få äga både Coupen och Breran kan jag säga att båda är grymma på olika sätt...som bil är Breran tveklöst mer kompetent då det är en nyare konstruktion dvs, chassi, hjulupphängningar, fjädringskomfort,isolering m.m men när man vill ha roligt på favoritvägen är det Coupen som gäller...

                            Comment

                            Working...
                            X