Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lancia A112 Abarth -84

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lancia A112 Abarth -84

    Detta är ju inte optimalt, men jag har insett att jag aldrig kommer att få färdig bilen... Det finns inte tillräckligt mycket tid eller (kanske framför allt) tillräckligt mycket kunskap.

    Då återstår att antingen (säkert mest ekonomiskt riktigt) kränga delar eller att sälja den till någon som förstår och kan göra något vettigt med den.

    Projekttråd med en del finns här: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...0&pagenumber=1

    Maskinellt går bilen dugligt. Lite ojämnt på tomgång kanske och läcker lite kylarvätska vid anslutningen till vattenpumpen. Det som är bilens stora Akilleshäl är så klart rosten (som synes på bilderna).
    Bilden på första sidan är hur den såg ut när jag hämtade den. Idag är den väl varken bättre eller sämre, men kanske lite "ärligare" då jag tagit bort plastbreddarna som dolde rosten.

    Bilen har i praktiken haft en ägare (två, sedan den ursprungliga ägaren gått bort) innan mig och har gått drygt 8000 mil.

    Som jag skriver i tråden så har jag även en del reservdelar och annat som så klart skickas med. Bland annat en extra huv, två dörrar, stötfångare, ett gäng extrahjul, baksäte, mekaniska delar, el-detaljer, fönstervevar, m.m., m.m...
    Även varit iväg (nyligen) och handlat på mig ett sprillans Abarth-avgassystem (1000kr) och nytt Tudor-batteri (750kr).

    Nu har jag för all del garageplats för bilen, och har därför funderat över att bli färdig med den över LÅNG tid. Har dock insett att det förmodligen aldrig kommer att bli så varför det är bättre att försöka hitta någon som kan ta vid.

    Förväntar mig inga fantasisummor, utan är ni intresserade av bilen och kan tala för er sak så är det fritt fram att komma med ett bud som verkar vettigt!
    Eller varför inte byte mot något skoj (som dock inte får ta upp lika mycket(!?) plats som bilen).
    ---

    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

  • #2
    Såld.
    ---

    Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

    Comment

    Working...
    X