Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 Special 1973

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 124 Special 1973

    Nu är det dags att kolla intresset för min Fiat.

    Fiat 124 Special 1973.

    Taksänkt 10 cm, soltak från Renault 14 (vinylklädd oljebehandlad masonit), flipfront i originalplåt.

    Garagelackad BMW Inkaorange i början på 90talet, flipfronten med italienska flaggan är lackad 2010 (garagelack i enkomponentsfärg (behöver lite karossomvårdnad).

    Fiat Twincam 2000cc, renoverad,högkompkolvar, dubbla Weber 40 IDF med 41 mm trattar och K&N luftfilter,extraktorgrenrör 4/2/1.

    Topp planad,frästa ventiler och ventilsäten.

    Lättat svänghjul, förstärkt koppling,Fiats original brytarlösa fördelare, MSD 6A tändbox, Blaster tändspole, Beru Ultra-X tändstift.

    Frambromsarna är ombyggda med större bromsok med GreenStuff bromsbelägg och Brembo Max ventilerade/slitsade bromskivor från en nyare Fiat Coupe (2009)
    Stålomspunna silikonbromsslangar runt om, bakbromsarna är original skivbromsar/slitsade.

    Dotz Mugello alufälgar 15” med BCT däck 195/50/15 (inköpta 2010).

    Bakljusen är LEDljus från Hella (2009).

    Svart/Orange inredning, nya sportstolar (2011), Pioneer bilstereo med MDS slutsteg och subwoofer, omgjord instrumentpanel med vita mätartavlor, nya extramätare med vit bakgrund och orange belysning (2011).

    Nya hjullager bak, catchtank för vevhusventilation,ny huvudbromscylinder (inköpt 2012).

    Motorn har varit ur och rengjorts och målats om m.m (vår 2012).

    Helförsäkringen från Bil & MC på 1600 kr ingår i priset, bilen är värderad till 75 000 kr (innan inköp av fälgar och stolar).

    För den som är intresserad finns det en massa bilder på bilen, tyvärr inte på den första ombyggnationen.

    Nybesiktigad 2012-09-06 utan anmärkningar.

    Jag har ägt bilen sedan 1984, känns som det är dags att gå vidare.


    Säljes på plats till entusiast! Snackare och däckssparkare undanbedes!! Kan skicka fler bilder till dig som är genuint intresserad.

    Gärna byte Fiat 124 Sportcoupe (helst 69 års modell men kan titta på andra årsmodeller) eller Fiat 124 Spider i bra bruksskick + eventuella pengar.
    Attached Files

  • #2
    Riktigt cool måste jag säga. Vilket jobb! Får jag ställa en fråga, hur har du sänkt den? Hur har du gått tillväga och vilka delar - typ coilovers från annat märke eller?

    Comment

    Working...
    X