Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vevhusventilationsfilter Ritmo -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vevhusventilationsfilter Ritmo -80

    Snyggar till lite svarta detaljer i motorutrymme på min Ritmo.Hittade ett litet rektangulärt pappersfilter i anslutning till luftfilterburken.Ser att vevhusventilationsslangen går in där.Ngn som har ett sådant filter? eller vet vart man kan få tag i ett.
    Mått på filtret är 4*9 Höjd 2 (cm)
    / Mats 0707470308 eller 055010198
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    Har du bild på det? Har svårt att tro att det är original, slangen brukar gå direkt från vevhuset till luftrenaren inkl. ngn slags flamsläckare.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Jovisst är det orginal.Står fiat på det,men artnr syns inte tyvärr.Filtret är väl aldrig bytt vad jag har förstått..Lyckades hitta en kamera som funkar med datorn så här kommer bilden.
      Attached Files
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        Går inte de filtret att tvätta ur?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Det får nog bli så om jag inte får tag i ett nytt.Men går det att få tag på ett NOS så vore det pricken över i:et.
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • #6
            Aha

            Förstår.. Agerar säkert som både filter o flamsläckare. Dra på en massa bromsrengöring så blir den nog som ny!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Vevhusventilationsfilter Ritmo -80

              Filtret du söker har (haft) artikel nummer 4394342 det filtret satt bara på Ritmo 75 cl mellan -79 -83

              mvh. Anders

              Comment


              • #8
                Nu har jag skaffat/hittat ett filter åt dig Mats.
                Jag förmodar att du inte behöver det imorgon........

                Tar det med till Karlstad, eller på annat sätt så får du det levererat.
                //R//

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rolando
                  Nu har jag skaffat/hittat ett filter åt dig Mats.
                  Jag förmodar att du inte behöver det imorgon........

                  Tar det med till Karlstad, eller på annat sätt så får du det levererat.

                  Vad trevlig Roland!! Jag har försökt få tag i dig men inte lyckats.Har du bytt telnr nyss eller?Provade att ringa dig i söndags och måndags

                  Ang 1100-dämparna så tar jag med dom till karlstad så kan du ta dom när du har svängarna förbi, så slipper dom ligga hos mig och ta plats.
                  Ihoptryckta var dom 29cm,isärdragna 47cm.Ögla/ögla i ändarna med en gummibussning som var ca 15,5 mm i hålet.
                  Gabriel Red ryder hette dom artnr:420 21 (P2084,P1103.
                  Mats Nilsson

                  Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                  Comment


                  • #10
                    Dubbel post!!
                    Last edited by alfamats; 8 February 2013, 18:50.
                    Mats Nilsson

                    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                    Comment


                    • #11
                      Det var väl f*n vad det dubbelpostar
                      Last edited by alfamats; 8 February 2013, 18:51.
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vevhusventilationsfilter Ritmo -80

                        Originally posted by peddie
                        Filtret du söker har (haft) artikel nummer 4394342 det filtret satt bara på Ritmo 75 cl mellan -79 -83

                        mvh. Anders

                        Tack för infon.Verkar stämma.Kollade i ett senare luftfilterhus (det i plast) där satt det inget sånt filter. / Mats
                        Mats Nilsson

                        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                        Comment


                        • #13
                          Har inte bytt nr. .......
                          Jag fick akut läggas in på sjukhuset i Torsby, på hjärtavd.
                          Där får inga mobiler vara på + att min blev kvar hemma när jag blev hämtad av ambulansen.

                          Men är nu bättre och försöker tänka positivt.
                          //R//

                          Comment


                          • #14
                            Det var tråkigt att höra Roland.Det har varit mycket på senaste tiden för dig.Men det är gött att höra att du är bättre nu och tänkert positivt.Jag hör av mig. /Mats
                            Mats Nilsson

                            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                            Comment


                            • #15
                              Krya på dig Roland!!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X